|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
|
MKV er bare en container fil til hvad end der nu ligger inde i den. Det kan sagtens være i samme kvalitet som på en blu-ray skive (hvilket i øvrigt også kan svinge enorm meget). Det kan også være virkelig dårlig kvalitet, men du skal ikke regne med at det kommer til at fylde 10-15 GB pr film hvis du vil have samme kvalitet som på blu-ray. |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
![]() |
|
Det du kan gøre at at komprimere til x.264 h.264 format. Har eksempler på blu ray der er komprimeret til 720p i størrelser omkring 2 GB ( Dog kun med Dolby Digital ). Jeg eller mine venner kan IKKE se forskel i kvaliteten i forhold til originalen på et lærred på 112 ", så det er et fantastisk format...
DTS fylder typisk 2 til 3 Gb mere. Så jo, det kan stadig kaldes HD efter komprimering, når der i praksis ikke kan ses forskel. Synes selv det er underligt, at der ikke kan ses forskel på 720p og 1080p materiale, men måske er opskaleringen bare meget effektiv. Personligt hælder jeg nu mest til 720p materiale, da det fylder væsentligt mindre uden at gå synligt ud over kvaliteten...
|
||
![]() |
||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|
Supergris: Det skal jeg godt nok se på min 60" Pioneer før jeg tror på det. Har svært ved det. Men udover det er jeg ikke interesseret dts og dolby digital. Det skal være med DolbyHD/DTS-HD Master eller PCM. Kan sagtens høre forskel på mit anlæg ihvertfald.
|
||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
![]() |
|
Det kan du også vedlægge, men lydsporet ukomprimeret fylder 10 - 20 Gb...
Jeg synes selv, det er utroligt, hvad video kan komprimeres til, og stadig se fantastisk ud... Redigeret af Supergris - 10-August-2011 kl. 23:17 |
||
![]() |
||
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
|
Nu kommer de fleste blu-rays allerede i h.264, så det er lidt pointless. Du vil altid tabe kvalitet ved at recode en film.
MPEG-4 AVC - part of the MPEG-4 standard also known as H.264 (High Profile and Main Profile).
|
||
![]() |
||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() |
|
Det var da HELT utroligt hvor meget vås og vrøvl der kan skrives på en bare 2 siders tråd!
Svaret til trådstarter: JA ! Jeg har netop siddet og gjort netop dette med mine nyindkøbte BBC Earth blu-rays. INGEN tab i billede, INGEN tab i lyd. Hvorfor? Fordi der slet ikke pilles ved disse. Programmet "MakeMKV" flytter kun dataen fra blu-rayen over i en MKV-fil. Derudover kan man også fjerne vanvittige trailers/reklamer/warnings som man bliver SPAMMET med, på trods af at man har købt filmen i dyre domme. Når du ripper din blu-ray, så fravælger du naturligvis også alle de underlige sprog (både lyd og undertekster), som du alligevel aldrig kommer til at bruge. Wupti - så bliver din MKV-fil pludselig mindre og (efter min erfaring) lander en typisk blu-ray film på ca. 35GB. Disney-film til børn ligger noget lavere - typisk 15-20GB. Det er efterhånden et par år siden at jeg sidst sad og fedtede med fysiske medier når der skulle ses film/høres musik. Det er HÅBLØST forældet. Man krummer fandme tæer når man vandrer rundt i en hifi/radio/tv-butik, og se personalet fedte rundt med de oldnordiske skiver. Det skal dog siges, at jeg aldrig havde begivet mig ud i en fysisk-medie-fri tilværelse, hvis jeg ikke kunne få slutresultatet lossless. Så os der ikke stadig sidder og sumper i stenalderen med fysiske medier, er altså IKKE stillet ringere mht. kvalitet.
|
||
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
||
![]() |
||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() |
|
Hvis man af en eller anden uforklarlig grund elsker at blive spammet af trailers o.lign. og/eller elsker dén menu man typisk bliver præsenteret for i starten når man isætter en skive. Så kan man stadig få disse, selvom man smider skiven over skulderen. I stedet for MKV, laver man en ISO-fil. Så kan man få det ligesom man vil have det. Eneste ulempe jeg kan få øje på ved at gå all-in på fysisk-medie-fri tilværelse, er tiden til at få sine film over til MKV/ISO (ca. 20min pr. film med et hurtigt blu-ray drev hvor rip-lock´en er fjernet). Dernæst skal man have store mængder harddisk-kapacitet. That´s all.... Sig goddag til fremtiden!
Redigeret af Spaghetti - 11-August-2011 kl. 15:11 |
||
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4475 |
![]() |
|
Hvilken afspiller bruger du til at afspille MKV-filer med TrueHD/DTS-Master? Kan Popcorn Hour C-200 finde ud af det?
Edit: Dvs. muligt at bitstreame det ud. Redigeret af Jonas_h - 11-August-2011 kl. 15:32 |
||
![]() |
||
![]() |
|
C200 og ja, det kan den.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er jo netop IKKE pointless hvis du med komprimering i x.264 formatetet kun mister kvalitet i teorien, når der nu ikke kan ses forskel. Man kan spare en MASSE plads og et rip UDEN komprimering af lyden vil typisk ikke fylde over 15 GB, altså under det halve af et fulstændig rip...
Redigeret af Supergris - 11-August-2011 kl. 17:43 |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
+1 (bruger selv makemkv)
|
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
|
Har selv lige siddet i en situation, hvor jeg gerne ville have konverteret alt til mkv, både mine dvd og bluray skiver. Havde i forvejen en livstids licens til AnyDVD HD. Men synes det er lidt pebret at skulle give så meget for DVDFab. Så fandt programmet makemkv som gør det ganske glimrende og endda gratis. Ripper først min dvd'er/bluray skiver til iso format så krypteringen fjernes (vidste ikke makemkv kunne fjerne krypteringen før jeg læste denne tråd) og bruger derefter VirtualCloneDrive til at mounte iso filen, så den kan agere som et virtuelt drev, når man bruger makemkv. Alt ialt +1 herfra også :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |