|
blu-ray til X265 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2013 kl. 13:17 |
Er der nogle der har haft tid til af stefte nærmer bekendtskab med X265 går nemlig og tænker på om man skulle rippe mine tv serier fra bare ren blu-ray dump med make mkv og så prøve af lave nogle i X265 størrelsen skulle jo komme betydelig ned men syns det er meget forriverne af finde ud af hvilken parametre i cmd man skal vælge vis man vil bevare kvaliteten og bare udnytte muligheden for den beder kombriemening
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lad mig sige det på den her måde - encodingtime gør i øjeblikket enhver interesse i x265 til en ren hobby med encodes på 1-2 frames per sec på en quadcore q9400 (ok er en gammel svend, men så langsom er den nu heller ikke) - så indtil de får lavet understøttelse af cluster og massiv parallelisme så er det ikke lige noget jeg gider bruge min tid på i øjeblikket. - jeg følger stille med på sidelinjen på doom9 (og 10) en gang i mellem og der er et par binære encode moduler der kan køres, men fårrk det er ligeså langsomt som dengang h.264 kom frem.
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
ja ved godt det tager lang tid :-D er nok også mest en blanding af jeg vil se hvordan kvaliteten er og så kan jeg lige så godt bruge det på noget konkret :-) gider bare ikke efter af have kørt et afsnit igenmen finde ud af jeg har fucket fps eller opløsning op med de hastigheder er det først surt :-)
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det har intet med kvaliteten at gøre. det hedder hevc high efficiency video codec. - og er beregnet til at kunne skære ned på bitraten med "samme"kvalitet.
men som jeg skrev tidligere. www.doom9.org der er kommet et helt afsnit af derees forum som nu er dedikeret til det. og der er også en binary du kan bruge til at encode din video med, men med mindre du sidder med nyeste i7 så skal du nok prøve noget andet end BD film, og du vil skulle vente MEGET lang tid. - den nyeste udgave af VLC har også understøttelse for at afspille hevc så bare gå igang, og hvis du vil vide noget mere, så er der intet sted på jorden hvor du får mere at vide om h264 og 65 end doom9. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Kan en af jer forklare mig hvorfor man skal bruge tid på det. Harddiskkapacitet koster jo intet i dag. Jeg sad selv og brugte TIMER på at reducere størrelserne på filerne, men har nu besluttet ar jeg heller vil se det jeg har optaget, end bruge tonsvis af tid på at redigere det
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
ja ved godt der er det inde på doob og vede også der er binary jeg kan hente til af encode med men det er jo ikke der jeg har problmet det er hvad paremeter der er relevante syns det er så mange de er sku lidt forvierne så var som sagt bare vis nogle have en god en der virket til blu-ray som de have afaring med og ved ud mærket godt det tager tid ![]() |
|
![]() |
|
Jep som skravet før var det primer for af se hvad det nye h265 kunne men har så kunne læse x265 stadrig er for meget i alfa til det i nogle steder er vær af bruge i forhold til X264
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det som er interessant for mig angående x265 er netop at bevare kvaliteten, men at det fylder mindre. Ikke pga spare harddisk plads som du selv nævner, da det ikke koster det store. Men ved transcode til andre enheder, vil der kunne opnås større kvalitet på lavere båndbredde. Det er interessant. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Helt sikkert JordanDK - men som det er ligenu, så skal man ikke prøve at lave nogen som helst transcoding, og der er ingen "enheder" der har understøttelse for HW-dekodning af h265 endnu, så der går en rum tid før det overhovedet bliver interessant at kigge på det.
@tobiasl - kvalitets parametre der kan bruges er også på doom9 og i "wiki" - du skal vist i skrivende stund ikke forsøge at kravle udenom nogle af de standard "kvalitetsindstillinger" der er. (tro mig - det er en seriøs videnskab bare at gå i "advanced" mode i handbrake og begynde at pille i de indstillinger.) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |