Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mach3
Super bruger
Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
|
Emne: Bluray vs demovisning i butikker Sendt: 11-November-2007 kl. 14:16 |
Hej,
Når man ser de knivskarpe billeder fra demomateriale på fladskærmene i fona, merlin mv. kan man da forvente tilsvarende kvalitet ved køb af bluray film? Eller er dette demomateriale af endnu højere kvalitet?
Jeg synes demomaterialet ser meget skarpt ud, og hvis bluray er ligeså flot, så kunne det måske være man skulle prøve det.
Redigeret af mach3 - 11-November-2007 kl. 14:16
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 11-November-2007 kl. 15:04 |
Hej hej... Jeg ved ikke om de bruger BR eller HD-DVD. Men jeg tror du kan være ret sikker på at signalet kommer fra en HD kilde, så det er mindst 720p! Det er jo super smart, for det ser nemlig rigtig godt ud. Men når man så kommer hjem med det, så er det ikke sikkert at man gider se på alm. sd kilder ISÆR ikke antennesignal!! ![](smileys/smiley5.gif)
MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 13:20 |
Mange butikker benytter sig at HD streamer, som de har fået sponsoreret af en eller anden fabrikant. Altså det er bare en computer der står og afspiller HD film, oftest er det faktisk kun 1080i med ret lav bitrate. Oven i det, skal de ha en masse sammenslutninger for at få signalet ud til alle TV.
Så hvis det ikke er en Blu-ray eller HD-DVD afspillet tilsluttet til netop det ene TV, så vil kvaliteten af HD billede værre ringere i butikken end hos dig selv. Det kan næsten altid ses hvis det er en afspiller sat direkte til TV, så vil den os stå fremme med en pris på :)
En ting er i hvert fald sikkert. Det kan ikke blive flottere i butikken, end det billede man selv vil få hvis man selv ejer en god BD eller HD-DVD afspiller.
Asklepios, jep det ser godt ud, men man fortæller da kunden hvad det er han ser på, gør vi i hvert fald der hvor jeg er ansat. Ellers giver det bagslag, kunden gider jo ikke handle samme sted igen hvis han føler sig snydt.
Redigeret af hyldig87 - 12-November-2007 kl. 13:27
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 18:19 |
Hej Hyldig, Jeg er helt enig, selvfølgelig fortæller man da at det er HD man viser kunden, eller gør man? Efter jeg har brugt lidt tid ude i butikerne, så er jeg blevet lidt i tvivl. Når jeg så beder om at se et alm. antennesignal på en skærn, så kigger de på en som om man er idiot! ![](smileys/smiley4.gif) Jeg syntes at alle butiker, hvis de anser sig selv for at være af en anstændig karakter, burde forsøge at vise et SD samt antennesignal på deres TV. Og IKKE HD som de gør nu, for det viser ikke Familien DK hvad de kan forvente af tv'et når de får det med hjem!! ![](smileys/smiley1.gif) Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 19:27 |
Asklepios skrev:
Hej Hyldig, Jeg er helt enig, selvfølgelig fortæller man da at det er HD man viser kunden, eller gør man? Efter jeg har brugt lidt tid ude i butikerne, så er jeg blevet lidt i tvivl. Når jeg så beder om at se et alm. antennesignal på en skærn, så kigger de på en som om man er idiot! ![](smileys/smiley4.gif)
Jeg syntes at alle butiker, hvis de anser sig selv for at være af en anstændig karakter, burde forsøge at vise et SD samt antennesignal på deres TV. Og IKKE HD som de gør nu, for det viser ikke Familien DK hvad de kan forvente af tv'et når de får det med hjem!! ![](smileys/smiley1.gif)
Med venlig hilsen |
Men hvis de nu skal bruge det til at se HD på?
|
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 19:46 |
Teknisk set er HD-DVD og Bluray bedre end de demoer, de viser, men
alligevel kan wow-faktoren godt være mindre når du kommer hjem med
en Bluray eller HD-DVD-maskine. Det skyldes bare ikke formatet, men
det der vises på det.
Demoerne, de viser i butikkerne, er jo altid billeder med tonsvis af lys,
blomster og ultraklare farver, men der er jo stort set ingen film, der er
optaget sådan, og det ville også være brutalt, hvis HD-formaterne fik film
til at se sådan ud.
Jeg synes disse demoer er ekstremt overdrevet til en grad hvor de næsten
ligner tegnefilm, og når først man er kommet sig over hvordan de
smækker billedet i fjæset på en, så synes jeg faktisk jeg foretrækker den
lidt mere subtile fremtrædelsesform, som film har på HD.
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 12-November-2007 kl. 19:52 |
mach3 Når man ser de knivskarpe billeder fra demomateriale på fladskærmene i fona, merlin mv. kan man da forvente tilsvarende kvalitet ved køb af bluray film? Eller er dette demomateriale af endnu højere kvalitet?
[/QUOTE skrev:
Jeg vil sige det sådan, at hvis du ikke er imponeret over billedkvaliteten på film fra blu-ray eller HD-DVD, så er dit setup ikke godt nok! Det kræver faktisk relativt meget af udstyret at levere det fulde potentiale i HD |
Jeg vil sige det sådan, at hvis du ikke er imponeret over billedkvaliteten på film fra blu-ray eller HD-DVD, så er dit setup ikke godt nok! Det kræver faktisk relativt meget af udstyret at levere det fulde potentiale i HD film, og personligt er jeg ikke imponeret af ret mange af de HD demonstrationer der vises i butikkerne. Hvis man er imponeret, er det fordi man er vant til at se noget der er endnu ringere, og ikke er klar over hvor godt HD egentlig er, når det vises ordentligt.
|