|
båndbredde speedtest på Android TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Finnerup ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-November-2016 kl. 22:37 |
Hej
Jeg har netop købt et 75" philips i 7101-serien. Jeg er spritny i smart TV og Android TV verdenen. Jeg er interesseret i at teste hvor meget data mit TV kan trække via sin wifi-forbindelse - både fordi jeg er nysgerrig, men også for at være sikker på at det kan trække nok båndbredde til at vise 4K når jeg får købt den nye Chromecast Ultra. Jeg har forsøgt at finde apps som Speedtest eller lignende, men jeg synes ikke jeg finder noget. Nogen der har et bud på hvordan det kan gøres?
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er lige meget med tvs wifi, hvis du vil bruge Chromecast Ultra. Chromecasten har jo egen wifi....
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis du udfører en wifi test på computer eller iPad er det vel nogenlunde samme hastighed som på Cromecast og tv.
|
|
![]() |
|
Finnerup ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
ja, ok - det var en tanketorsk med chromecasten.
Det var mere for at teste hvor god antennen og wifi netkortet er i tv'et for at give en indikation af om jeg skal sætte kabel til det eller om jeg får god nok udnyttelse af min internet båndbredde hvis jeg nøjes med at køre wifi. Ðer er kæmpe forskel på når jeg kører en speedtest fra min mobil vs ipad vs macbook, så derfor var jeg også nysgerrig omkring hvad tv'et kunne trække.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Har du mulighed for kabel er det klart at foretrække.
Jeg oplever også en lille forskel på wifi alt efter hvilken enhed jeg måler med. Dog ikke kæmpe. Min forbindelse er 100mbit ned. Den hastighed kan jeg kun opnå på kabel. Med wifi kan jeg max nå op på 60-70mbit. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg har en 50/20 forbindelse og TV'et kører med wifi. 4k fra youtube kører helt smooth.
|
|
![]() |
|
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Så der noget galt med dit WIFI iPhone Mac Redigeret af Kallespears - 20-November-2016 kl. 22:35 |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Husk Philips giver cashback hvis du købt en et sted som opfylder deres krav. http://www.philips.dk/c-w/promotions/tv-cashback.html#products Redigeret af Notfast - 21-November-2016 kl. 06:56 |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |