recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åbne forum i nyt vindue, eller......?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketÅbne forum i nyt vindue, eller......?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Emne: Åbne forum i nyt vindue, eller......?
    Sendt: 26-December-2010 kl. 12:39
Jeg har oplevet et par gange, at forummet åbnes i samme vindue, hvilket jeg synes er bedst. Andre gange åbnes det så i et NYT vindue! Software-problemer hos Jer, eller hvad?
Kan det ikke indstilles til altid at åbnes i samme vindue?
Eller er det først, når jeg har oprettet et nyt indlæg, at alle andres åbnes i samme vindue? Lidt forvirrende!Confused

Redigeret af turbo2 - 26-December-2010 kl. 12:41
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 12:53

Hvordan de enkelte vinduer og faner vises skal stilles i egenskaber for visning i Internetindstillinger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 13:00
Dog er det underligt... På Digitalt.tv, åbnes det hele, bortset fra links til eksterne steder i samme vindue.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvordan de enkelte vinduer og faner vises skal stilles i egenskaber for visning i Internetindstillinger.

Disse til tider basale indlæg, der egentlig ikke tager fat om den egentlige problemstilling, er ganske træls. Bemærk "til tider" altså ikke altid. I så fald at problemet descideret kan løses via ovenstående siger jeg mange gange undskyld.

#turbo2

Jeg oplever også, at forummet til tider opfører sig lidt sjovt mht. åbning af nye emner. Nogle gange åbnes i samme vindue andre gange i et nyt. Ligeledes oplever jeg, at jeg kan åbne et nyt emne fra forsiden, der så åbnes i et eksisterende forum vindue (altså skifter forsiden ikke, men et andet browser vindue gør). Andre forums opfører sig ikke på denne måde.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 13:13

Det gør det også hos mig, lidt irriterende, i stedet for at åbne på en ny fane som det gør på Recordere. Det er ikke alle sider der åbner nye sider på nye faner, nogle gør, andre gør ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 13:16
Jeg vil også mene, det er Recordere, som sidder med problemet - fordi som skrevet før, på digitalt.tv sker det aldrig, men når jeg så skifter til recordere, SÅ har vi "balladen"! Jeg har slået fanebrowsingen fra, da jeg synes dette er ret forvirrende...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 13:22
Et andet spørgsmål - er jo ny bruger her...... De fleste af Jer har skrevet anlægs- eller TV-setup, eller en lille, sjov tekst, digt eller lignende, fast under indlægget - hvor i profilen tilføjer man dette? FX i Redigér profil, Underskrift, eller?
Fandt selv ud af dette, ved at se på din profil, Radiomand...Smile

Redigeret af turbo2 - 26-December-2010 kl. 13:32
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 13:25

Så hvidt jeg husker. var der på et tidspunkt er forespørgsel om man ville have mulighed for Fane browsing på Recordere, og flertallet svarede heldigvis ja til det. Det er en del nemmere på den måde.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 15:45
Hej Alle

Den måde det fungerer på, er efter ønske fra flertallet af brugerne af forummet.

Der blev holdt en afstemning om 1) alt skulle åbne i samme vindue eller 2) forum emner skulle åbne i sit eget vindue (eget faneblad). Om det er et vindue eller faneblad afhænger af browseren, det er ikke noget hjemmesiden kan "bestemme".

Men det er sådan at åbnes f.eks. vinduet over forum emner (vælg "vindue" i topmenu), så vil emnerne herfra åbne i et og samme vindue. Så det kan bruges som en emne oversigt, hvor man bladrer igennem de emner der interesserer.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 16:05
Hej Lars

Nu du er "vågen" vedr. et indlæg om recordere.dk, kan du så ikke give respons på dette gamle ønske, takker. Er lidt skuffet over I aldrig har givet respons på mit - synes jeg selv - relevante ønske Smile

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2346
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Den måde det fungerer på, er efter ønske fra flertallet af brugerne af forummet.

Der blev holdt en afstemning om 1) alt skulle åbne i samme vindue eller 2) forum emner skulle åbne i sit eget vindue (eget faneblad). Om det er et vindue eller faneblad afhænger af browseren, det er ikke noget hjemmesiden kan "bestemme".

Men det er sådan at åbnes f.eks. vinduet over forum emner (vælg "vindue" i topmenu), så vil emnerne herfra åbne i et og samme vindue. Så det kan bruges som en emne oversigt, hvor man bladrer igennem de emner der interesserer.

/Lars

Jeg formoder det "vindue" du taler om, er der hvor der står vindue lige under dato'en.

Hvis jeg klikker på "vindue" kommer der et aflangt felt op med 20 emner. Hvis jeg klikker på et af dem, bliver det åbnet et nyt vindue. Trykker jeg på et andet emne blev der åbnet endnu et vindue, osv.

Det foregår vel ikke som du beskriver det?

Er det ikke lidt det samme problem som jeg spurgte ind til her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80927&title=forum-top-10-nyt-vindue

Jeg oplever stadig at det virker lidt tilfældigt om der bliver åbnet et nyt vindue når jeg vælger et emne fra Forum Top 10. De fleste gange åbnes der et nyt vindue, men af og til skifter forsiden for recordere.dk til det emne jeg har valgt.

Jeg har ikke på noget tidspunkt ændret i nogle indstillinger i mine internetindstillinger.

En anden ting jeg har oplevet er flgd:

1: Jeg går ind på recordere.dk.

2: Jeg vælger et emne fra Forum Top 10.

3: Et nyt vindue åbnes, og jeg kigger lidt på det.

4: Jeg bruger nu det vindue til at vælge en helt anden side der intet har at gøre med recordere.dk.

5: Når/hvis jeg senere går tilbage til forsiden af recordere.dk og igen vælger et emne fra Forum Top 10, bliver den side jeg har nævnt i punkt 4 igen lavet om til det emne jeg valgte fra listen.

Det er lidt irriterende, da det virker som om at det vindue i første omgang blev oprettet på baggrund af det valg jeg lavede i punkt 2. Altså det huskes, at det vindue blev åbnet pga. et valg jeg lavede fra forsiden i Forum Top 10. Det er ærgeligt, da jeg måske ikke var færdig med at kigge på den side der ikke havde noget at gøre med recordere.dk.

Men det har måske noget at gøre med mine internetindstillinger?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu