recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O Beolab 9 - Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O Beolab 9 - Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SonosDAC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O Beolab 9 - Sonos
    Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 09:01
Hejsa,

Jeg har i tankerne at købe B&O´s Beolab 9. Jeg har hørt dem spille og de er helt fantastiske + et design som jeg mener et det bedste på markedet.

Jeg har tænkt mig at koble dem op til Sonos og dermed kører alt via min Ipod Touch. Det sidste spørgsmål inden jeg investere i Sonos er blot:

1. Vil det skabe udfordringer at bruge sonos (enten aktiv eller passiv) til et sæt Beolab 9?

2. En passiv Sonos ville vel være nok, da B&O er aktive og har en kraftig forstærker.?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 09:47

du skal bruge den passive sonos, da Blab 9 er aktive, ved ikke hvor mange watt der er i 9´eren mener det er omkring 900watt klasse D per speaker ved ihvertfald blab5 har de 2500watt klasse D icepower

Så ingen forstærker, det får du intet ud af.

Jeg mener at Blab 9 har det samme som Blab 3/4/5 at de har et alm stik ud, som går ud i enten phono left right eller minijack, så det er bare direkte i afspilleren. Blab 5 har dog ved siden af en DIGITAL indgang.

Vigtigt at du husker du skal bruge en REMOTE, da du som sagt skruer op og ned på selve højtaleren. måske du bare kan max´e dem og skrue op og ned på sonos istedet.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 11:00

Nu kender jeg ikke Sonos,men hvis dette produkt pakker musiken i mp3,wma eller lignende filformater der ødelægger musiken, så ville jeg da overveje en ekstra gang.  De nævnte Beolab 9 spiller ganske rigtigt forrygende, men ville det ikke være bedre at købe et matchende B&O produkt til afspiller ?

Jeg overvejer selv Beolab 5, men så kommer der HELT SIKKERT en B&O afspiller på

Held og lykke med det spændende projekt

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 11:21
En søgning ville have vist dig, at Sonos også håndterer FLAC.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 11:37

Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

En søgning ville have vist dig, at Sonos også håndterer FLAC.

Ja det kunne jeg selvfølgelig.   Det var nu også mest fordi jeg selv under alle omstændigheder ville vælge et B&O produkt til disse fine højttalere

Har man først haft B&O, går op i design og funktionalitet og er i stand til at se bort fra priserne, så er der intet andet der kan matche..

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 22:24

Sonos er ligeglad. Begrænsningen for produktet ligger hos brugeren.

Om du benytter en Sonos eller en anden cd-afspiller fra f.eks B&O er for så vidt ligegyldigt.

Der skal en passiv Sonos enhed (ZP90) til og så direkte i højttaleren via linie-signalet. Det kører fortræffeligt flere steder.

Hvad angår design og lyd på de nævnte højttalere må det være op til brugeren, men det er ikke Sonos der er flaskehalsen her.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu