recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O BeoSystem 3 og et ikke B&O Plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O BeoSystem 3 og et ikke B&O Plasma?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hocce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 10:55

Hej Skyum

Tak for dit svar.

Jeg overvejer også stærkt at sælge alt B&O og udskifte med andet brand.

Men inden jeg tager den beslutning, ville jeg bare hvilke muligheder jeg havde for at fuld funktionalitet med et ikke B&O TV.

Jeg har virkeligt undersøgt meget og når man tror man har løsning, så opstår et nyt problem

I første omgang kikker jeg ikke på pengene, men hvilke muligheder der eksistere. Derefter må jeg kikke på om det vil være pengene værd.

En projektor er selvfølgelig en mulighed, men én ting har jeg lært.........jeg vil ikke mere fanges i den fælde at blive nødt til købe B&O

Som jeg har læst tekniske data om system 3, så forstår jeg at man så uden videre kan koble et ikke B&O TV til?  Eller har jeg misforstået noget ?

Mvh Erik

Til top
hocce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

JA.. men om det er favorabelt ved jeg ikke.

Beosystem sender jo DVI signal videre til skærmen, du kan så køre dit TV i det der hedder PC mode, og så konverter til VGA (lidt synd).

Så vil den fungere 100% på din Beo4/5 og skærmen vil bare fungere som en monitor skærm MEGET let.

Jeg personligt har gjort det lidt anderledes, købte en SR 5003 Marantz, (en 4003 kan også ) samt mange andre mærker, de har PRE outs, og HDMI switch.

Så smækker bare alt ind i den, og smækker mine Beolab 4 i pre outs, så kører det bare. så kan jeg også mixe højtalere hvis jeg har lyst til det.

Kører det så ud til mit TV og min projektor, og lader forstærkeren styre det hele, så mister du dog skalering fra Beosystem 3, go du skal ud og købe noget DVB-C hvis du vil have muligheden for det ud over en projekter, ellers bruger du bare TV´ets interne tuner.

Der er mange løsninger.

Hov Rasmus, jeg så slet ikke dit svar

Tak for dit svar

Jeg har også været lidt rundt inærheden af dit løsningsforslag, men det er som du selv er inde på ikke HELT optimalt .

Jeg hælder nok mere og mere over til at udskifte til nyt

Mvh Erik

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 10:57

jeg vil meget undskylde, har måske misinformeret lidt, du kan selvf. konvertere signalet til HDMI også, så har du et rent digitalt signal til tv.

DA de 2 porte i Beosystem, kan sende ud digitalt, eneste grund til det er DVI og ikke HDMI ud, er at Beosystem tager sig af at behandle alt lyd.

ved bare ikke om man kan trigger tv på HDMI porten.

Beosystem er en bedre scaler / billedbehandling system end du får i TV, du kan få eksterne scalere til samme pris som gør det bedre, men du får så også 7.1 systemet og CINEMA du kan styre lyd / lærred / lukke døre (hvis du køber dørlukkere) og sådan med på remote, ikke noget du ikke kan med alt andet.

Synes faktisk Forstærker løsningen tit er lige så god, og tror du kan få forstærkere end til 2k, hvor du stadig kan bruge dine B&O speakers.

Ved ikke om jeg vil sælge det, er yderst tilfreds med mit setup, dog lidt diskantet, da min B&W PV1 først finde vej i næsen måned (Vil lige have en løn ind). men har de HELT små Beolab 4 som har god diskant, blandet med en Dali Motif center, og snart en PV1, det mikser fint.

nu så jeg ikke hvad du har af højtalere, de fleste har beolab 8000, de er så ikke skide gode, men havde jeg Beolab 3, 5 eller 9 så havde jeg klart beholdt det, eller 7-x centerne de spiller KANON godt, og mega lækkert de ikke belaster forstærkeren. Beolab 4000/6000/8000 så kan du let finde væsentligt bedre lyd

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2009 kl. 11:06

Problemet med at skifte er at du sansynligvis ikke finder den samme glæde ved skifte til noget andet end B&O idet du her har design, funktionellitet og kvalitetsindtryk i top, men lyd og billede er ikke High-end, hvis dette er dit ønske/krav.

Jeg har dog ikke hørt om folk der var utilfredse med deres Beovision/ Beolab, men det afhænger selvfølgelig af hvilket udstyr man har.

Jeg var eks. først tilfreds med mine Beolab 8000 da jeg købte min Beolab 2 (subwoofer) til.

Jeg tror jeg skifet tilbage til B&O i stuen, og så bygger jeg min ene garage om til biograf.

Overvej din beslutning nøje.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
hocce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 14:29

Tak skal i have for jeres svar.

Jeg har også været/er meget tilfreds med mit B&O og især som Skyum siger, så er funktionelitet og kvalitetsindtryk i top.

Der er ingen tvivl om at vi skal have skiftet Tv'et ud med et andet. Og da B&O ikke føre 46 " (50" er alt for dyr), så bliver det et ikke B&O.

Såfremt jeg ikke havde linksystem og alt var standalone, så tror jeg ikke problemet havde været så stort.

Men når jeg taler med teknikeren om at jeg stadig vil have fuld funktionalitet i stue/soveværelse gang og kunne betjene både sattelit og radio/cd,  o.s.v., så begynder det at blive vanskeligt.

Jeg tror såmænd godt det kan løses, men jeg tror at ekstraudgiften bliver så høj, at jeg synes det er nemmere at skifte alt ud .

Og som Rasmusdc siger: Så behøver jeg ikke gå på kompromi med lyden , men skal dog finde et design som konen acceptere

Mvh  Erik

Redigeret af hocce - 14-September-2009 kl. 14:33
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu