|
B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy. |
Besvar ![]() |
Side <1 1415161718 72> |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Phe80, og velkommen til recorder.dk Har du en motordrejestanden som tidligere har været anvendt til et BeoVision LX TV, og nu vil bruge den til et BeoVision MX TV. Prøv så for at få det til at fungere ved at, slukke TV'et, trykke picture 1 store, og derefter picture 5 store, så skulle den virke.
![]() MX4000-platte
Cheetha skriver: Har købt et 5 år gammelt B&O MX 8000 TV med motrostand. Efter opsætning i stuen virkede det hele perfekt - dog havde motorstanden en forkert indstilling hvad angår dens korrekte midte og drejede således kun 20 grader til ve. hvorefter den troede at den var i yderposition.
MWJ2 skriver: Jeg har et BeoVision 1, hvor under jeg netop har monteret en motordrejesokkel fra et Beocenter 1. Det foregår på følgende måde: 1. Gå ind i TV "setup"
Redigeret af Peter Pan - 21-November-2008 kl. 11:48 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Phe80 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Tak for svarene Peter Pan Kan jeg måle mig frem til hvilken ledning, der skal til den enkelte pol på nogen måde? Har du evt en ide til, hvor man kan fremskaffe en farvekode? Mvh Poul |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Det letteste er jo at ringe til et B&O værksted, men der kan jo
ikke ske andet ved selv at prøve ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Phe80 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Så skulle mysteriet være løst....
Pin 1: Gul ledning Pin 2: Brun ledning Pin 3: Hvid ledning Pin 4: Disponibelt Der er en grøn ledning, der ikke skal loddes på.
Så kører det...... Mvh Poul |
|
![]() |
|
Det er rigtigt godt at det nu virker Poul, og jeg skynder mig at få skrevet farverne på tegningen, så andre slipper lidt lettere om ved at montere det 4 polede DIN stik. Mvh Peter Pan |
|
|
|
![]() |
|
Illustration. Det skal forstås sådan at billedet ilustrer hvad for tilslutninger der skal findes på en evt. surround processer/ receiver/ forstærker/ DVD afspiller, for at PowerLink MK III adapterne virker optimalt. Hvordan slipper man så nemmest om ved at fremstille de 4+2 stk. Phono ---> 8 polet DIN adapter du skal bruge. Da det bestemt ikke er sjovt at lodde i et 8 polet DIN stik, og for at sikre sig mod elektrisk støj skal trænge ind, vil jeg foreslå at man starter med at måle længden ud til de to front højttaler, og derefter ud til de to baghøjttaler.
Nu står du med to mål, de to længder vil jeg foreslå at du køber i en B&O butik fordi kun i de nyeste PowerLink MK III kabler findes den nye blå ekster stel ledning fra pin 7, som skal med til B&O højttaler, efter ca.år 2006. PowerLink MK III kabler er konstrueret sådan at stel fra pin 2 er viklet om højre (grøn) og venstre (brun) leder, og herefter isoleret. Bang & Olufsen er nået frem til, at dette er den bedste måde at sikre mod støj indtrængning over lange kabel træk. Når du går igang, klipper du de to længder over på mitten. Nu står du med 4 længder der har et 8 polet DIN stil i den ene ende, og hvor de to af kablerne passer i længden ud til front højttalerne, og de andre to passer ud til dine baghøjttaler. Til center højttaler eks. BeoLab 7-4, og subwoofer BeoLab 2 , tages både højre og venstre lyd signal med til det 8 polet DIN stik. Altså loddes der 2 stk. Phono stik på adapteren.
Så er det tid at lodde Phono stik på. Se på min tegning, til højttaler der spiller højre lydsignal loddes grøn ledning på + og de to stel og den blå ledning loddes på minus. Du bruger altså kun et Phono stik på hver kabel længde. Til højttaler der spiller venstre lydsignal loddes brun ledning på + , og ellers det samme som før. Så er der den gule ledning som skal sende trigger signaler til pin 4 i DIN stikket. Ved receiveren samles de 4 gule ledninger i et mini Jack stil, hvis det er det stik der bruges i receiveren trigger bøsning. Trigger signalet trækker de 4 højttalerrelæer i ON når du tænder din receiveren, og sætter relæerne i OFF når du slukker. Fra et B&O produkt sendes 2.5 volt til relæerne, men op til max 12 volt er vist OK, men på eget ansvar. Nu håber jeg at dette er forståeligt, når det gøres på denne måde, og med PowerLink MK III kabler, vil BeoLab højttalerne opføre sig nøjagtigt som hvis de var tilsluttet et B&O anlæg, hvad der ikke er tilfældet, hvis man vælger Phono ---> Phono muligheden. God fornøjelse, og husk at det man selv laver, giver den største glæde når det lykkedes. Mvh. Peter Pan.
________________________________________________________________________ Redigeret af Peter Pan - 18-Oktober-2015 kl. 18:56 |
|
|
|
![]() |
|
Hvem gider at være kabelforbundet mellem iPhone og til sit BV 7 MkI eller MkII tv. Gør DU, er dette en mulighed: En Scart adaptor i Scart indgang AV/V.mem, Redigeret af Peter Pan - 10-Oktober-2019 kl. 17:32 |
|
|
|
![]() |
|
Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 10:20 |
|
|
|
![]() |
|
![]() Redigeret af Peter Pan - 25-Juni-2012 kl. 20:20 |
|
|
|
![]() |
|
Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 10:22 |
|
|
|
![]() |
|
welcro ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
Hej
Nu har jeg længe taget tilløb til at få mine gode gamle LP'er konverteret til CD'er, så derfor skal jeg have sat phonostik på min Beogram 6002 med 7pin DIN, jeg har brugt en del tid på netet, og på dette forum, uden at finde stikforbindelserne, håber du kan hjælpe mig, forbindelserne i mit DIN stik (PH B&O 6270213): 1 og 4 ikke brugt, 2 skærm, 3 hvid, 5 rød, 6 gul, 7 blå Mvh Preben [QUOTE=Peter Pan] <FONT face=Arial>Mangler du en loddetegning til at forbinde B&O produkter med hinanden, <FONT face=Arial>eller
<FONT face=Arial color=#000099 size=3>B&O produkter til andre produkter, så kan du nok finde den her. Redigeret af welcro - 09-Februar-2008 kl. 01:22 |
|
"Overtakers provides jobs for undertakers" citat: Indisk fartkampagne!
|
|
![]() |
|
Hej welcro, og velkommen til recordere.dk På side 10 på denne tråd, indlæg fra den 11-Juni-2007, finder du en beskrivelse. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 1415161718 72> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |