recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

Besvar Besvar Side  <1 2021222324 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 12:52
Vælger du en BeoVision 7-40" Mk III eller Mk 4 fladskærm, får du:

Fuld integration af lyd og billede - DVD - CD - Dolby digital 7.1 surround dekoder - Forforstærker -Tyveri sikring ( = kode indtastning ) - Set-Top-Box Kontroller ( tilsluttede produkter fjernbetjenes via BeoVision 7 MK III). - Home Cinema control modul ( kan dreje lydbilledet). Fantastisk lyd og super flot billeder i High Definition fra de få TV stationer der sender HD. - Verdens bedste fjernbetjenings system. Et AV system der er flot at se på, også når det er slukket. For TV skærmen som indeholder dette betales ca. 59,000 Kr. som også dækker opsætning og tilpasning hjemme hos dig selv, af en B&O tekniker, samt efterfølgende fuld support. Du kan dermed ikke sammenline prisen på markedets andre fladskærme, da de ikke indeholder det samme. Læs mere her: http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=25

Hvis Bang & Olufsens højttaler er dig meget imod, kan du vælge mellem alle de passive højttaler der findes. Det kræver dog at du også anskaffe dig det antal forstærker moduler der svare til det antal højttaler du ønsker i dit setup. Idag vil flertallet gerne have Dolby digital 5.1 eller 7.1 surround lyd. Dolby digital 7.1 surround dekoder og forforstærkeren der sidder i BeoVision 7-40" Mk III er af høj kvalitet, og vil via Beo4 fjernbetjeningen kunne styre dit AV set-up.

Mit foreslag til en forstærker er en ICEpower integreret forstærker som denne D-Sonic Magnum 2500-7 med 3 x 1000ASP moduler og 4 x 500ASP moduler sammen bygget i et kabinet. Link. http://www.d-sonic.net/ .

For at få surround lyd fra BeoVision 7-40" Mk III til D-Sonic Magnum 2500-7, skal der fremstiles et antal adapter som du kan se på denne tegning.

PC'en som omdrejningspunkt.      

Redigeret af Peter Pan - 25-Juni-2012 kl. 20:39
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2008 kl. 12:53
Du kan ikke hente trigger strøm fra en Sonos, tilslutning evt. i LINE IN.
Eller følg denne tegning, får "ægte" B&O PowerLink tilslutning.

Denne adapter må man selv lodde. Der er dog en genvej så det ikke behøver at være besværlige 
at lodde i det 8 polet DIN stik. 

Køber man en længde PowerLink Mk III kabel, og klipper dette kabel over på mitten, står man med to
længder som stadigt har et 8 polet DIN stik i enden.

Da lednings farverne er de samme som på min tegning, er det nu bare at lodde Phono stik på, som på
tegningen. Her ud over skal tilsluttes en batteri boks med afbryder, med plads til to stk. 1,5 Volt batterier.

Med denne On/off kontakt tændes højttaler relæerne i de tilsluttede BeoLab højttaler, og en trigger strøm
på 3 Volt er fint.

Et lille tips: Mål hvor lang hvert adapter kabel skal være. Læg tallene sammen, så ved du hvor langt det
PowerLink Mk III kabel du køber, skal være.

Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 10:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 20:45
Forforstærker til Feks. styring af aktive BeoLab højttaler eller ICEpower moduler. 

Home Theater Rotel RSP-1570 vil væte et godt valg et par år frem.

7.1 SURROUND SOUND  PROCESSORS 

Med preout og 12V trigger.

http://www.rotel.com/NA/Products/ProductDetails.htm?Id=474&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;Tab=1&Pic=2

Læs mere her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2011&zoneid=1

Opdateret til Rotel RSP-1572

Redigeret af Peter Pan - 25-Juni-2012 kl. 20:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 18:04

Redigeret af Peter Pan - 24-Oktober-2008 kl. 12:36
Til top
jan møller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan møller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 13:41

hej peter pan

Tak for din fine tegning og beskrivelses af tegning med opkobling af pladespiller.

Men er det ikke muligt at bruge pladespilleren i aux på beocenter 2300 imens man har en masterlink converterboks?

hilsen jan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 14:49
Hej Jan

Du kan prøve at låne en 7 polet T adapter hos en B&O forhandler,
og afprøve om der går kludder i elektronikken ved at bruge AUX IN
samtidigt med MasterLink converterboks er tilsluttet.

Prøv den, så må vi se om det kan lade sig gøre. Pris ca. 200 Dkr.

Mvh Peter Pan

Oprindeligt skrevet af jan møller jan møller skrev:

Jeg er blevet meget glad i aften.

Jeg var usikker om man kunne bruge en masterlink converter og pladespiller i samme stik AUX i beosound 2300 uden dette ville gå ud over data information. Men alt gik efter planen, information og lyd kan sagten ses/høres igennem tv og anlæg

Så alle jer beosound ejer som har samme linksystem og gerne vil ha en pladespiller igen og høre de gode gamle ungdomsplader, det er ikke noget problem.

Redigeret af Peter Pan - 02-November-2008 kl. 10:02
Til top
jan møller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan møller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 17:50

jeg har en RIAA forsstærker til min TX pladespiller, så ingen problemer i dette.

jeg også T-stik men er bange for om man kan skade noget elektronik, når man brugermasterconverterboks.

Noget helt andet er at på min TX pladespiller er der kun phonestik og ikke mulighed for datalink. så måske den er bygget om engang til kun phonestik. vil lige prøve at åbne for den og se om det er blevet skiftet i pladespiller.

Takker for dine hurtige gode svar

Til top
KlausVers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausVers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 09:15
Hej Peter Pan / Jan

Har du et forbindelses diagram på et 4 DIN powerlink
kabel fra en B&O drejesokkel? Kablet var løst forbundet,
og da jeg trak det ud af fjernsynet så røg kablet ud af
stikket, men nu ved jeg ikke hvordan det skal forbindes
igen for at drejesoklen igen fungerer når jeg tilslutter
det på ny. Nogen hjælp?

På forhånd tusinde tak,
Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 09:53

Hej KlausVers, og velkommen til recordere.dk

Peter Pan / Jan ?? Mit navn er Peter.

Nå Klaus, til sagen. Prøv dette, men der kan være en
forskel på lednings farverne, og så må du prøve dig frem.

Redigeret af Peter Pan - 19-November-2015 kl. 10:09
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausVers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 17:45
Hej Peter.
Undskyld jeg forvekslede lige dit svar til en anden
bruger med brugeres henvendelse til dig, derfor navnet
Jan fra et par posts tidligere.

Anyways, jeg har lige forbundet den motoriserede TV
stand og da jeg kiggede på kablet, var der slet ikke
loddet noget på i position 1 som du skriver. Jeg gik
derfor ud fra at den var helt omvendt og ganske rigtigt.
Så nu virker det perfekt og fordelingen er som følger:

Pin 1: Disponibelt (ingenting)
Pin 2: Hvid ledning
Pin 3: Brun ledning
Pin 4: Gul ledning

Det kan selvfølgelig også være at din metode virker, det
har jeg ikke prøvet.

Tusinde tak for hjælpen indtil nu.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausVers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 18:01
Hmmm... Af en eller anden årsag så virker mit gamle
LX4500 og standens drejefunktion ikke med min Beo4
fjernbetjening, men kun med min Beolink 1000. Jeg ved
ikke om den tidligere har virket med Beo4, da jeg aldrig
har prøvet, men det er lidt mærkeligt alligevel.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2008 kl. 19:01

Hej KlausVers, og tak for tilbage melding.

Ja det kan være svært at give den rigtige løsning når man ikke sider med det selv.

Prøv at læs 11-December-2007 til og med 18-December-2007

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7820&P N=1&TPN=12

Som du kan se var det den vejledning du fik, der virkede i det tilfælde.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2021222324 72>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu