recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

Besvar Besvar Side  <1 2223242526 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 08:22

Du bruger en Y adapter, som B&O kalder en T adapter. Da denne adapter er beregnet for tilslutning i en PowerLink udgang, kommer lydsignalet ind i han stikket og ud af de 2 hun stik. Derfor er man nødt til også at købe en hun til hun adapter. Dette placere du så ved den BL. 8000 der står nærmest din sub placering. Det PowerLink kabel der oprindeligt var tilsluttet denne højttaler, tilsluttes nu i hun til hun adapteren som på min tegning. Lidt kringlet når du ikke starter med T-adapteren henne på PowerLink udgangs stikdåsen.

Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2010 kl. 09:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 08:31

B&O Trigger kabler -

http://www.av-connection.dk/?ML=2126

Redigeret af Peter Pan - 19-November-2015 kl. 10:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jastr jastr skrev:

Hej Peter

Jeg har en situation som kræver lidt hjælp.

Jeg har en Airport Express som jeg gerne ville tilslutte direkte til et sæt beolab 4000. I Airport Expressen er der en digital lyd udgang samt en usb port så min tanke var at stjæle trigger strømmen fra usb porten, koble lydudgangen (jack) til mine beolab 4000 men igennem en lille boks der på baggrund af om der kom lyd ud på jack udgangen kunne trigge min beolabs. Er dette mon muligt? Eller nærmere har i en smart ide til hvordan?

Hej jastr

Fra en USB udgang kan man godt trigge tænd/sluk relæerne på BeoLab 4000, men du kan ikke føde dem med et digital lyd signal, det skal konverteres til et analog lyd signal. Det er også nødvendigt at dette lydsignal er et Pre-out line signal, for ellers vil de spille for fuld drøn, du skal altså kunne volume regulerer dem. Hvad muligheder har du så

Jeg tror at dette kan være løsningen.

På toppen af Xmod enheden finder vi et stort sølvfarvet drejehjul der fungerer som tænd/sluk knap ved at trykke på det, men ellers er det selvfølgelig volumenkontrol for tilsluttet højttalere m.m.

Man skal som tilbehør erhverve sig en løs strømforsyning så Xmod kan arbejde 100 % selvstændigt som forstærker enhed til din medie afspiller uanset hvilken slags eller kvalitet der tilbydes. Line Out: - 3.5mm Stereo jack. Tilslutning: - Tilslut dine hovedtelefoner, dit headset eller dine aktive højttalere.  

Tryk her. Dansk tekst.

Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2010 kl. 10:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 13:03

Står du med F.eks. en Beogram eller CD afspiller med et 5 polet DIN stik på kablet,
og ønsker også at få data-link med, fordi dit master B&O produkt via AUX IN
giver dig mulighed for at styre produktet med en Beo fjernbetjeningen, er her et tips. 

Lav det 5 polede DIN stik om til et 7-polet DIN stik med DataLink.
Med forsigtighed og akkuratesse bore du de to huller der mangler i det 5 polede stik,
for at få plads til Pin 7 = Data og Pin 6 = Data-stel.

Har du et gammelt DIN stik i dine gemmer, kan du trække de to ben du mangler
baglæns ud, og montere dem i de nye huller. (Se billedet)

DIN 7-polet DIN stik til B&O Aux/DataLink.

Farvekode på ledningerne, kan være anderledes.

Redigeret af Peter Pan - 09-Januar-2009 kl. 13:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2009 kl. 13:01

Med dette innovativa kabel fra Real Cable kan HDMI kablet låses fast til kabinettet
Dette eliminerar risikoen for att kablet skal løsne sig med dårlig kontakt til følge.

http://www.fynda.se/index.php?prodid=3258&ref=http://www .fynda.se/show_kat.php?katid=258&own=1

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 21:52

Adapter, IHC Net stik til MasterLink. IHC Net stik til PowerLink.

Benene er forbundet på denne måde:

Se side 25.

Redigeret af Peter Pan - 10-Oktober-2010 kl. 20:30
Til top
Falken1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falken1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 09:06
l

Redigeret af Falken1 - 30-Januar-2009 kl. 18:45
Til top
Falken1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2008
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falken1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 09:56

[QUOTE=Peter Pan] 

Jeg har et BeoVision 7-40" LCD som jeg har koblet sammen med et sæt jamo højtaler http://jamo.dk/Default.aspx?ID=1424&M=Shop&PID=17179 &ProductID=18011mit problem er at jeg tænder tv men en fjernbetjegning og skruger op og ned for lyden med den fjernbetjegning til min jamo  Receiver http://jamo.dk/Default.aspx?ID=1424&M=Shop&PID=17179 &ProductID=18011 er det mulig at koble mit tv og jamo receiver sammen så jeg kan styrer den med min b&o fjernbetjegning så det er mulig at skruge op og ned med den fjernbetjegning som er til tvet der er en pdf fil under linket til receiver jeg kan ikke vedhæfte en billed af de tilslutnings muliheder som er. hvis der er nogle som har lyst kan man gå ind og se under download og så ins. manual.

Hvis det ikke er mulig kan jeg så købe nogle forstærker ikke b&o som jeg kan tilslutte og hvordan kan de monteres.

Redigeret af Falken1 - 30-Januar-2009 kl. 18:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 09:03

Hej Falken1

Se:

DIN adapter Link:  http://www.av-cables.dk/din_kabel/din_adapter_216_da/

5 Pin DIN / 4 x phono kabel - 1.2 m. Link:

http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_kabel/din_adapter/5p_d in_4_x_phono_kabel_12_m_559_da.html

Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2010 kl. 10:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 18:34

Den rigtige måde at opnå lydkvalitet til BeoLab 4.

Redigeret af Peter Pan - 01-August-2019 kl. 08:24
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 23:27

Det ligner nu mere et par Beolab 3 herfra, hvor jeg sidder

/Frank

Redigeret af frankmj - 31-Januar-2009 kl. 23:28
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 06:09

Frank

Ja det har du ret i.

Redigeret af Peter Pan - 25-Februar-2009 kl. 08:46
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2223242526 72>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu