recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

Besvar Besvar Side  <1 3839404142 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 09:45

Her et overblik over aktive højttaler fra Bang & Olufsen.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Marts-2015
Sted: Nørre Alslev
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 14:07
Hej. Er det ikke muligt at købe en sådan færdig adapter, og jeg formoder man skal have både en højre og venstre side.
Jeg har to Beovox Penta jeg vil tilslutte via power link, og det skal være via een powerlink tilgang.
Pft. Johnny

Måske jeg har klokket i det med hensyn til placering af dette...

Redigeret af mrvtr2 - 03-Marts-2015 kl. 14:09
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 14:34

Hej mrvtr2 og velkommen.

To begreber du skal skælne imellem, AKTIV & PASSIV. Beo"lab" Penta er aktiv
fordi den har en indbygget forstærker. Dine og mine BeoVox Penta er passive.
Du skal altså have f.eks en stereo forstærker og almindeligt højttaler kabel frem til
BeoVox Penta, før du får lyd.

Læs mere -    

Til top
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 14:48
Tak for velkomsten.
Jeg skrev forkert, undskyld. Jeg har to Beolab Penta MKI uden powerlink.
Jeg har aktive Beolab 4500 & 5000 hængende i forvejen, og ville fra den ene ( af praktiske grunde) videreføre et powerlink MKII kabel til dette sæt Penta, med en Powerlink Y-kabel på den første Penta og videre til den næste, deraf en højre og venstre adapter kabel.

Jeg har i forvejen to adapterkabler, med 8 polet din stik (hun) fordelt til henholdvis Phono stik (lyd) og B&O højtaler stik med de ekstra to ben til data, men er sikker på de er loddet forkert på.

Det er vel måden at gøre det på, blot med den korrekte lodning?

Kan du hjælpe?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 15:03

mrvtr2

Se første indlæg her.

PS. Har du set tegningerne side 5 på denne tråd. ?

Redigeret af Peter Pan - 03-Marts-2015 kl. 15:18
Til top
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 15:27
Ja, har absolut studeret flittigt.
Her er også billede af de omtalte adapter kabler som færdig købt produkt, blot intet om hvor man kan finde dem.
Mht. Lodningstegningerne, er det som ikke fordi jeg ikke kan lodde, men en præcis tegning af powerlink MKII videreført til de to stik, Phono til lyd og data til højtalerstikkene er her vist ikke. Iøvrigt også vanskeligt at se på især højtalerstikkene om det er stik siden eller lodde siden der vises.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 15:54

mrvtr2

Det kan være vildledende at BeoLab Penta Mk I's adapter kabler benytter lidt
forskellige antal Pin, alt efter hvad højttalerne skal tilsluttes. Du må forsøge at
finde hvad du skal bruge, blandt disse tegninger. Kopier evt. og sæt den tegning
ind her, du er i tvivl om.

Hvis du søger færdigt loddet adaptor kabler, kan du evt. søge på den blå avis.
Men du kan måske være heldig at en B&O-forhandler har et sæt liggende.

Hvad er dit formål egentligt med så mange sæt højttaler tilsluttet samme stereo
udgang. ? 

Til top
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 18:11
Mit formål er som bare, at jeg har en stor og lang stue, der godt kan bære seks højtalere.
Der er trukket powerlink kabler i serie til de fire væghøjtalere, og af kabel praktiske grunde, vil jeg bare fortsætte videre til de omtalte Penta via nuværende bagerste højtaler i den ene side, idet der flere døre der skal passeres i den anden side.
Mit anlæg er iøvrigt et Beocenter 9500.

Disse kabler er hvad jeg skal bruge, men som jeg har svært ved at finde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 21:15

Hej igen mrvtr2

Hvis du ønsker display visning, har du kun denne mulighed med Penta type 6601.
Lodningen af de to kabler er en ledning fra pin til pin så det er ikke et problem.
Men det kan det blive at skaffe 4 stk 4 polet DIN højttaler stik.

Fravælger du display visning, tager vi den der fra. Wink 

Redigeret af Peter Pan - 03-Marts-2015 kl. 21:20
Til top
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2015 kl. 23:02
dette forum har vist en brist et sted, eller understøtter udelukkende Windows .. Det godkender ikke flere upload af billeder, da det mener jeg allerede har uploadet billedet uanset hvilket billede jeg vælger fra min iPad...

Fint billede du har sendt, så er data tilslutningen til displayet i orden, nu mangler jeg bare tilslutningen til powerlink stikket, set fra loddesiden,,
Problemet er, at lige meget hvor jeg kikker i forummet, så hedder tilslutningerne ikke det samme som på 4pol din tegningerne.
Stikkene har jeg heldigvis.

Et andet spørgsmål er, ved 'korrekt' tilslutning fra anlæg til pentaerne med de firepolede stik i begge ender, slukker højtalerne straks anlægget slukkes, men ved brug af kombinationen din/Phono stik, slukker de ikke med det samme, så:
Hvad trækker dem ved 'korrekt' tilslutning?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 00:01

Dine Penta er fra før PowerLink blev opfundet, så her køres i Master control link system,
som kommunikere med dit BeoCenter 9500's gamle system. Den "nye" PowerLink del er
for tilslutning af dine øvrige aktive PowerLink højttaler.

Er dine to ledninger omviklet skærm, og lederen tilsluttet plus, og skærme tilsluttet minus,
i det 4 polede DIN stik, så virker det. Der er så den mulighed, at PowerLink out ikke kan
køre samtidigt, så systemet slår fra. Det må du afprøve. Det tyder dog mere på en kortslutning.

Du kan også bare vælge PowerLink ---> Phono, "LINE IN". Du finder mange tegninger af
det på tråden. Men husk, så får du ikke display visning. Du kan også læse om forskellen på
LINE og PowerLink tilslutning på tråden.

PS. En Ipad er ingen computer, så det går ikke altid lige godt med den. F.eks kopier du et
link, kommer der altid huller i linklin ien. Et link skrevet på Ipad er heller ikke aktivt. Angry   

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 00:38

mrvtr2 skrev -

Et andet spørgsmål er, ved 'korrekt' tilslutning fra anlæg til pentaerne med de
firepolede stik i begge ender, slukker højtalerne straks anlægget slukkes,

Jeg fik først den forståelse anlæget slukkede umutiveret.

Men som du skriver, er det den rigtige måde B&O systemet slukker på, når
lydsignalet bliver trigget af BeoCenter 9500, straks efter du trykker standby. Star

Ved Line går der længere tid, fordi det er lyden der bestemmer når Penta
skal slukke, det kan tage flere minutter. 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3839404142 72>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu