recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

Besvar Besvar Side  <1 3940414243 72>
Forfatter
Besked
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Marts-2015
Sted: Nørre Alslev
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2015 kl. 16:01
Tænkte som bare, at powerlink jo også indeholder trigger signal, men det helt store spørgsmål er jo i realiteten, præcis hvordan forstærkeren på en Penta I aflæser omtalte trigger signal, det findes jo ikke direkte på deres skærmede højtaler ledning, der som bekendt normalt bruges, og hvor den straks slukker ved afbrydelse af anlægget.

Dem ene af mine adapter kabler er forsynet med en tynd ekstra ledning som er tilsluttet analog stel eller det som jeg kalder minus (fladt stik) i det firepolede højtalerstik..

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 17:55

Hej igen mrvtr2

Jeg har her forsøgt mig med en tegning. Jeg har lavet på baggrund af dette billede fra tiden hvor BeoLab Penta
Mk I var ny. Et PowerLink Mk II kabel tilsluttes en PL udgang, på en af dine aktive BL højttaler. Din stikket
i den anden ende tilsluttes det 8 polet DIN hun stik. der benyttes en højre og venstre adapter. På de to adapter
findes som på billedet et 4 polet DIN højttaler stik, der allene benyttes til display visning. Til Audio in på Penta 1
benyttes et Phono stik til LINE IN indgangen. Som det ses på min tegning er den eneste forskel på de to adapter,
et venstre signal i det ene Phono stik  & et højre signal i det andet Phono stik.   

Redigeret af Peter Pan - 08-Marts-2015 kl. 23:06
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mrvtr2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Marts-2015
Sted: Nørre Alslev
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrvtr2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 22:18
Tusind tak, lige præcis hvad jeg havde håbet på i tegning.
Beolab Penta 1 har tydeligvis ikke nogen form for trigger, de slukker som ved Phono brug bare af sig selv efter nogle minutter, syntes bare jeg husker det anderledes, men det er jo også meget længe siden jeg sidst havde sådan et par..
Højtalerne er nu, inden jeg går i gang med powerlink projektet, testet efter renovation med det dobbelte skærmede kabel med de 4 polede stik i begge ender, og fungerer fantastisk, skal blive spændende med powerlink adapterne.

Har du iøvrigt nogen ide om hvor man kan købe speakerlink kabel?
Jeg har ikke mindre end 4 Xtraspeaker bokse liggende, med ir moduler, men ingen kabel.
Har også de 3 benede stik til anlægget, såee.... Kabel søges 😊

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 23:42

Hej igen mrvtr2

Handler det om kabler mellem Beocenter 9500 og X-tra speaker kit boks,
samt fra passiv X-tra speaker kit boks til Transceiver (IR) ?.

Hvis Ja - benytter jeg et almindeligt 6 leder telefon kabel mellem relæboksen og transceiveren.

Relæboksen har jeg valgt at montere tæt på mit BeoCenter 9300. Dette valg fordi jeg ikke lige
kunne finde det kabel som du vist også søger. Det betyder jeg bare skulle bruge korte kabler
her.

Jeg benytter 6 stk. 0,75 EL ledninger = 3 stk. fra relæboksens skrue klemmer til det 3 polet
DIN stik til højre kanal, og det samme til venstre kanal.

Det lange stræk til linkrummets transceiver klares med 6 leder telefon kabel, samt et par kraftige
6 mm² højttaler kabler, til de passive linkrums højttaler.

Redigeret af Peter Pan - 25-September-2016 kl. 05:48
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 12:25

Tilslutning - Connection muligheder: BeoVision 11- BeoLink Converter NL / ML.

Kun én BeoVision 11 kan forbindes til BeoLink Converter NL / ML ad gangen.
Hvis der er mere end et BeoVision 11 tilsluttet netværkets Link router, må BeoVison 11
være valgt - i "Indstillinger Menu '- til at kommunikere med BeoLink Converter NL / ML.

Produkterne i en Master Link system kan tilsluttes BeoLink Converter NL / ML via Master
Link system.

Tilslutning af BeoLink Converter NL / ML - Afbryd alle eksisterende produkter i Master
Link systemet fra stikkontakten, før der tilsluttes kabler.

- Tilslut følgende kabler:
- Master Link kabel til BeoLink Converter NL / ML (Master Link stik eller RJ45 stik).
- Netværk Link kabel fra BeoLink Converter NL / ML til netværket Link router (CAT7 kabel).
- Netværk Link kabel fra produktet understøtter Network Link (BeoVision 11) til netværket
   Link router (CAT7 kabel).
- Ethernet-kabel fra ISP router til netværket Link router (CAT7 kabel).
- Tilslut alle produkter - herunder BeoLink Converter NL / ML - til lysnettet. BeoVison 11
»BeoLink Converter NL / ML" skal aktiveres i 'Menu Product Integration' i BeoVision 11.
- Adgang til følgende: 'Setup Menu'> 'Product Integration ">" B & O Connect'> Vælg:
»BeoLink Converter NL / ML.

Bemærk!
Produkter, der er tilsluttet BeoLink Converter NL / ML skal være tændt for at gøre det muligt
for BeoLink Converter NL / ML at opdage dem automatisk. Strøm konstant forbrug 13 watt.

Til top
Jeppe Muk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2015
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Muk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 14:03
Hej Peter Pan!
Jeg har fundet det her dejlige forum, som jo er et enormt bibliotek af viden. Desværre er jeg en simpel lægmand, så selvom jeg har prøvet at læse og forstå det hele har jeg et par spørgsmål. Jeg har et sæt beolab 8000 som jeg gerne vil have til at køre lyden fra min computer ud igennem. Det simpleste ville jo være at køre et 3,5mm jack stick igennem min computer til et din stik. Men jeg skal vel have spredt det stik i to, da jeg har to beolab højtalere eller hvad? Ydermere ville jeg spørge om jeg ville kunne få bedre lydkvalitet ved at køre det igennem et andet slags stik (fx igennem et lydkort)? Jeg håber at mine spørgsmål giver mening, ellers vil jeg gerne præcisere dem.
Fortsat god dag!
Mvh, Jeppe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 20:04

Hej Jeppe Muk

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Oplever du at lyden er for høj og reguleringsområdet for volumkontrollen for
lille, kan lyden dæmpes med et dæmpeled som indbygges i adapterkablet.
På tegningen ses modstandsværdierne.

God fornøjelse   

Til top
Jeppe Muk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2015
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe Muk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 21:01
Hej igen Peter!
Tusind tak for svaret, det var et overskueligt diagram, der ser da ud til at være noget at gå i krig med!
Jeg har dog lige et sidste par spørgsmål. Vil man kunne høre nogen kvalitetsforskel fra at bruge phono i stedet for powerlink? Og er der ikke noget med at højtalerne kan finde på at slå fra hvis man bruger phonoindgangen. Sidst men ikke mindst, hvis nogle af de to ting er sande, kan jeg så lave samme slags opdelte stik bare med powerlink? Endnu engang tak for svaret!
Mvh, Jeppe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 23:36

Hej igen

Prøv først at køb en 3,5 Jack stereo (han) til 2 Phono (hun) adapter, og sæt den i computeren.
Herfra splitter du et Phono til Phono stereo kabel ud hver højttaler. Rigtigt mange benytter
denne løsning, og er tilfreds med resultatet.

I et 8 polet DIN PowerLink system, benyttes en max 5V DC trigger strøm fra pin 4, til at
aktivere højttaler relæerne til OFF /ON. Dette signal sendes hvis du tilslutter til PL på B&O's
AV systemer.

Dette behøver man ikke at tænke på med LINE IN løsningen, her er det lydstyrken der styre.
Slukker en højttaler for tidligt, (som du er inde på), er der en fejl i fabriksindstillingen af relæet,
som kan justeres af en B&O teknikker. Lydkvaliteten er den samme med Line IN som med
PowerLink løsningen. Et andet problem kan så være udgangs signalet fra din PC, men det vil
være det samme med PL tilslutning. Løsningen på det er beskrevet i mit første indlæg til dig. 

Også en mulighed. Wink 

Redigeret af Peter Pan - 12-Maj-2018 kl. 15:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2015 kl. 14:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 11:41

Står du med en Beogram med 7 polet DIN stik, og vil connecte til Phono indgang. -

I hele Beogram Audio systemet må kun findes denne (én) jordforbindelse.
Ellers kan der opstå brum sløjfer.

Redigeret af Peter Pan - 06-Juni-2015 kl. 13:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2015 kl. 23:45
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3940414243 72>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu