|
B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy. |
Besvar ![]() |
Side <1 4041424344 72> |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beogram (4000). Udskiftning af tonearm. Her skitse af Beogram 4000's ledningsføring fra tonearmen.
![]() Redigeret af Peter Pan - 31-Juli-2022 kl. 09:43 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() Redigeret af Peter Pan - 23-December-2021 kl. 11:25 |
|
|
|
![]() |
|
Beolab 3500 som Airplay-Högtalare - Tryk her. Redigeret af Peter Pan - 23-December-2021 kl. 11:27 |
|
|
|
![]() |
|
Hej bassohansen, jeg håber du har mod på at lodde lidt. ![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
bassohansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2015 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 2 |
WOW! Det er service.
Lige nu er mine største vanskeligheder at finde ud at hvad der er "forum" og hvordan websiden "http://www.recordere.dk/" kommer ind i historien. Og så lige forstå det med "tråd", jeg troede det var noget med fed guitar. Godt spøg til side, jeg har rodet lidt med Google og kan også se at der er ikke overensstemmelse mellem PL-signal fra min Opus eller 7-40 og det jeg tror MCL2P forventer. Jeg mener at kunne måle 4,5 Volt på pin 1 hvor der i MCL2P ikke er noget på dette ben. Så jeg ved ikke hvordan jeg tidligere har fået den til at køre. Jeg siger mange tak for dit hurtige svar. Jeg prøver at implementere din løsning nu og melder tilbage med resultaterne. Mit behov er pt. bare at kunne forlænge lyden fra radioen ud på terassen med 2 CX50 og MCL2P. Men det kunne jo måske også være sjovt hvis man kunne fjernbetjene herfra ![]() PS.Det med at lodde er ikke et problem, nærmest en lidenskab! hilsen bassoh.
|
|
![]() |
|
Hej igen bassoh
Jeg kender intet til Opus, og ved du kan få fra den. Tilslutning med et PowerLink Mk III kabel mellem dit BeoVision 7 TV og MCL2P giver mellem 2,5 max 5 Volt DC på pin 4 + og pin 7 minus. Idag benyttes PowerLink Mk III kabelet stort set til alle aktive BeoLab højttaler med 8 polet DIN indgange. Så som beskrevet trigger du så bare pin 1, istedet for pin 4. Det har andre haft held med. Men der skal naturligvis af gives en triggerstrøm fra den afspiller du vælger. 2 stk. 1,5 V batterier vil kunne afgive trigger strøm nok, hvis du ikke har andre muligheder. Jeg mener der på denne tråd ligger en tegning hvor du ser en PowerLink adapter med batteri drift til triggersignalet. ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Ellers får du en her -
![]() |
|
|
|
![]() |
|
bassohansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2015 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 2 |
Hej Peter.
Jeg tror Opus kommer fra at jeg husker forkert, hvad med Ouverture? Det er den med glasdørene ligesom på apoteket, og så med en kasette- og CD-afspiller i også. Vist også kendt som beosound 2500, undskyld min dårlige hukommelse. Men tak igen for hjælpen. Jeg har prøvet med at sætte en spænding på ben 1 med ben 2 som referene og det få relæet til at klikke og dioden til at blive grøn, så det er helt i orden. Jeg skal finde en løsning for at kunne aktivere den med en knap. Man kunne vel også bruge det udtag med 15 V DC der er ført ud på bagsiden? Har du tænkt på det eller set noget i den stil? m.v.h bassoh.
|
|
![]() |
|
BeoSound 2500 /Ouverture - Ja ok det var noget andet. Fint at det lykkedes at få aktiveret MCL-2P, efter opskriften. Hvis det 15V. 250 mA udtag er aktivt før MCL-2P går i ON, må du |
|
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Hej mch31dk Sådan tilslutter du Jack stereo stikket. DIN tilslutning ses også.
Opdatering til side 2. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4041424344 72> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |