recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 5556575859 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 06:45


Redigeret af Peter Pan - 11-December-2018 kl. 07:21
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 07:22

Marantz NR1608 - Pris 2018 3.999 Kr. Tryk her.
Af Lars Ladingkær Juni 2017 - Læs her.

Marantz NR1608 7.2 Channel Slim Line AV Receiver, 32-bit AKM Audio DAC. Wi-Fi,
Bluetooth, Dolby, AirPlay og DLNA. Optical Cable. Kun PreOut på front og sub.

For Pre-out signal. -
Hi/Low level converter laver et højttale udgangs signal om til RCA Line out signal.
Læs hvordan, med tegning - Tryk her.

Er du ikke til gør-det-selv er her en løsning der kan købes.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 10:28

TRÅDLØS TEKNOLOGI
Den trådløse teknologi har nået et niveau, som lever op til B&O's krav om en fuldkommen
lydoplevelse. BeoLab 18 er udstyret med B&O's koncept Immaculate Wireless Sound, der
er en blanding af design, teknologi og trådløs lydkvalitet. Nøglen til lydkvalitet er WiSA-
teknologi, som fungerer i det trådløse U-NII 5 GHz-spektrum, så der altid er et stabilt signal.

TRÅDLØS FRIHED
Nyd trådløst lyd, og grib chancen for at indrette din stue uden begrænsninger. En trådløs
BeoLab 18 opsætning kræver kun et strømkabel pr. højttaler, og bliver dermed fri for alle
højtalerkabler. Du skal blot fokusere på, hvordan de højtalere bedst komplimenterer din
indretning.



Redigeret af Peter Pan - 20-Marts-2019 kl. 18:32
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 10:48

HDMI 2.1 - eARC.

HDMI 2.1 - eARC Spec'. Så er 4K TV fra LG kommer med HDMI 2.1 kompatibilitet.

Produkter med eARC kommer langsomt ud. Onkyo og Pioneer er de første til at tilbyde eARC opdateringer
på udvalgte AV-produkter, primært: Onkyo TX-RZ830, Integra DRX-5.2, Pioneer SC-LX502 og Pioneer
VSX-LX503 AV modtagere.

Hvis dit tv er HDMI eARC aktiveret, men din AV-forstærker eller soundbar kun er kompatibel med HDMI ARC,
er det sandsynligt, at du får en lyd - men båndbreddebe grænsningerne i ARC. Det betyder at du ikke vil
kunne oplev den høje bitrate lyd kvalitet, som eARC kan levere. Så nej, det er ikke bagudkompatibelt.

Nogle AV-modtagere og soundbars, der ikke har HDMI 2.1-chipsæt, kan opgraderes til at støtte eARC, men
det varierer mellem producenter og modeller. Det afhænger af, om de bruger kompatible hardware, der kan
acceptere den nødvendige firmware opdatering.

Enhanced Audio Return Channel (også kendt som eARC) er den næste generation af ARC. Det er en funktion
implementeres i den kommende HDMI 2.1 specifikation.

Den største fordel ved eARC er et stort løft i båndbredde og hastighed. Dette giver dig mulighed for at sende
højere kvalitets lyd fra dit tv til en soundbar eller AV-modtager. Der er mulighed for eARC at levere op til 32
lydkanaler, herunder 8-kanals, 24bit / 192kHz ukomprimerede datastrømme med hastigheder på op til 38 Mbps.

Det betyder alle de høje bitrateformater, der i øjeblikket er tilgængelige på Blu-ray-diske, 4K Blu-ray og nogle
streaming-tjenester - Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio og objektbaserede formater som f.eks
Dolby Atmos og DTS: X - vil alle være kompatible.

https://www.whathifi.com/advice/hdmi-arc-and-hdmi-earc-everything-you-need-to-know



Redigeret af Peter Pan - 17-Maj-2019 kl. 21:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 14:32

Spørgsmål -
Hej, jeg for nylig købte en BeoSound 5,1TB version som jeg er glad for. Jeg har et problem.
Jeg kan ikke komme til nogen webadresser, dog inden for en kommandoprompt løser det
URL-adresser fint, når jeg pinger dem. Efterfølgende genkendes cd'er ikke, heller ikke når
de indsættes i den vedhæftede cd-ripper. Evt. opgradering af XP OS. Har nogen en løsning ?.

Svar -
CD-ripping-tjenesten understøttes ikke længere, du kan kun bruge enheden som en cd-afspiller.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Kenny Kenny skrev:

Hej Peter.
Håber du kan hjælpe mig lidt på vej, da jeg synes jeg har ledt div. forum og hjemmesider igennem
uden lige at finde svar - men ærlig, indrømmet, jeg er heller ikke den store hi-fi haj.
MEN, hvorom alt er, så har jeg købt mig en Beosound Essence MKII som er tilsluttet et par BeoLab
4000 - det virker for så vidt super fint!  Men, og her kommer spørgsmålet, jeg kunne godt tænke mig
en smule mere dybde i lyden - derfor vil jeg gerne tilslutte en subwoofer, men synes ikke økonomien
pt. er til en sub fra B&O.
 
Jeg har en gammel Yamaha aktiv sub stående (med trigger signal indgang, tror jeg. Fra et gammelt
surround system) som ikke bruges, men tænkte jeg kunne give den lidt nyt liv indtil jeg har øko til
noget andet... og tilslutte den til Essencen - men hvordan gør jeg? / er det overhovedet muligt?
Vh. Kenny
 
Hej Kenny her en tegning til dig. 
 
 
Oprindeligt skrevet af Kenny Kenny skrev:

Hej Peter.
Mange tak for hjælpen - dog lige et uddybende spørgsmål - på min SUB skal jeg bruge et trigger
signal via sådan et lille mini- Jack lignende stik... kan det ikke også komme ud via et DIN til XXX
omformer-kabel?
Vh. Kenny
 
Hej Kenny
Bang & Olufsen benytter max 5V DC trigger strøm. Men da div. receiver benytter 12V DC out, vil jeg
tro det er 12V DC din Sub skal have for at trigge on/off relæet. Du må finde ud af om det er et mono
Jack stik du skal benytte. Er det det, så prøv med en 12V Net trafo. Spis (3) på Jack stik er plus og
(1) stel er minus.
Mvh. Peter


Redigeret af Peter Pan - 02-Januar-2019 kl. 11:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 17:10
Blev dit BeoVision TV tuner løs efter indførsel af MPEG4-kodning,  grundet manglende opdaterings
muligheder, kan du her se hvordan jeg løste problemet, med mit BeoVision 7-40" Mk III.

Tips - for jer med  kabel TV.

Pdf. Udvidet brugervejlednings manual  - http://skantenne.dk/misc/Brugervejledning-1.pdf

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 09:49
Connection for Old school B&O to BeoLab Penta Mk. I



______________________


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 13:19
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 08:34
Behold kun 32 VCR Avant -højttalere og surroundmodul (DIY) - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 08:21

Eksempel:

Netværksafspiller (også streaming klienter, media streamers, UPnP media renderers) kan kommunikere via
netværkskabel (Ethernet) eller trådløst (WLAN WiFi) og normalt via en router til at kontakte computere eller
f.eks. Filservere (Network  Attached Storage = NAS) rekord.

I musikprogram området kan de finde plads i hi-fi-racket, blandt andre komponenter, og fungere som en kilde
enhed - den (fjernbetjening) operation er sædvanligvis så intuitiv som med andre lyde nheder på trods af det
udvidede udvalg af funktioner. De faktiske musikfiler gemmes normalt uden for netværks afspilleren (selv om
der også er netværks spillere med integreret harddisk). Opbevaringsstedet for musikbiblioteket er så pc,
laptop eller NAS. Disse opbevarings steder behøver ikke at være i nærheden af afspilleren, men kan være
visuelt diskret - muligvis placeret i andre rum.

Netværk Player Kontrolpunkt Fjernbetjening:
Brugerens brugerflade (kontrolpunkt ) - som er i tovejskobling til opbevarings stederne via Wi-Fi eller Ethernet -
giver brugeren adgang til sin musiksamling, så du let kan gennems biblioteket og afspille ønskede titler.
Netværks afspilleren kan modtage de datapakker (strømme), der leveres af serveren, og levere dem til andre
(hi-fi) enheder som Dynaudio Xeo3 systemet. Som hovedregel er digitale grænseflader også en del af det
indbyggede udstyr. Derudover er de fleste netværksspillere i stand til at modtage radioprogrammer direkte fra
internettet (selvom nogle kræver en computer, der er tændt). (Formelt opskriver UPnP arkitekturen mellem
roller Media Renderer, Controlpoint og MediaServer - med netværks spillere der kombinerer de to første roller.)

Alt hvad du behøver er at tilslutte et sæt aktive BeoLab højttaler til WXC 50.



Redigeret af Peter Pan - 30-Januar-2019 kl. 16:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 08:16
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5556575859 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu