recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 6364656667 72>
Forfatter
Besked
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 22:06
 

Redigeret af LarsOst - 18-November-2020 kl. 19:19
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 23:24

Oprindeligt skrevet af LarsOst LarsOst skrev:

Jeg vil gerne bruge denne løsning med Beolink Active type 1636 til standalone
uden at bruge masterlink. Jeg kan ikke få det til at virke. Hvis jeg sætter en
beosund4 til via masterlink, så virker pc indgangen via beo4.

Hej LarsOst.

Som beskrevet er dette en mulighed for et stand alone setup
med tilsluttet, i dette eks. et sæt aktive BeoLab 4000 højttaler.


_____________________________________________________________

Hvad vil du bruge en BeoSound 4 til i dette sammenhæng. ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 18:17
Jeg vil netop ikke bruge beosound 4. Jeg vil bruge den som på tegningen uden masterlink.  

Det virker bare ikke. Beolink active vil ikke starte. IR-øjer lyser rød, men starte ikke PC på signal fra Beo4

(Derfor testede jeg med beosound 4 sat til via masterlink, da jeg tidligere har brugt det på den måde. Så virker PC indgangen fint)

Jeg har sat option til 6 og i øvrigt forsøgt med andre uden held


Redigeret af LarsOst - 18-November-2020 kl. 18:43
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 19:31

Hej LarsOst. Læs på tegningen, om den måde DIN stik er connected. Sådan skal det loddes
for at virke. Altså et Gør-det-selv adapter kabel. Lyden der sendes ind, i dette tilfælde via et
Jack stik, kan også være RCA stik. Vigtigt er indgangs signaler er analog audio. Altså ikke
digital lyd. De tilsluttede højttaler skal være aktive BeoLab højttaler, med PL DIN indgang.
Benyt her et PowerLink kabel MK III. Hvad og hvordan ellers, læser du også på tegningen.

Lars. Husk lige at slætte det indlæg du lagde ind, på den anden tråd.

Tryk på Funktioner og slæt. På forhånd tak.



Redigeret af Peter Pan - 18-November-2020 kl. 19:37
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 19:43
Hej Peter,

Jeg har dobbelt tjekket det hele. 

PC indgangen og mit hjemmelavede kabel virker jo også fint lokalt, når der bare samtidigt er tilsluttet masterlink kabel. Når jeg forsøger uden masterlinkkabel, så virker PC indgangen ikke.

Jeg har to forskellige Beolink Aktive og to IR-øjer hhv SW 1.1 og 1.6 samme resultat på begge.

Selv om jeg fjerne PC kablet kan jeg se IR-øjet reagere på PC signal fra beo4, når der er tilsluttet masterlink, men ingen reaktion uden masterlink tilsluttet.
meget underligt

ps jeg sletter gerne det andet indlæg, men jeg kunne ikke finde ud af hvordan !
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 20:09



Redigeret af Peter Pan - 24-November-2020 kl. 22:12
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 21:01
Du må gerne slette hvis du kan. Jeg kan ikke slette. se FAQ
Du kan slette dine egne indlæg, såfremt administrators opsætning af forummet tillader dette. Hvis en anden bruger har besvaret dit indlæg, kan du dog ikke slette det. Kun administratorer og moderatorer kan slette andre personers indlæg.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 20:11

Ud fra devisen - - - Du ønsker dé ældre B&O statiske produkter.
Altså ikke softwarebaserede B&O produkter. A good old school tip.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 06:15


En B&O lydprocesserenhed kræver plads, og har sin pris.
_______________________________________________________

Man behøver ikke at lægge en formue, står man og mangler et tv. Her tips og lidt inspiration.
B&O's BV 7- 40" MK3. LCD TV, inclusive BL7-10 center højttaler. Pris 6.000 Kr. set på DBA.

Dette tv er et BeoVision 7- 40" Mk3. LED TV. - Made in Denmark, med implementeret 7.1
Surround processor. Billed kvaliteten ikke som via OLED-paneler. Her findes muligheder for
integration af div. brugbart tilbehør, som mange der elsker god lyd/ billede, er tilfreds med.  





Redigeret af Peter Pan - 09-December-2021 kl. 16:06
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 10:43

Køb Evt. - Tryk her.



Redigeret af Peter Pan - 06-Januar-2022 kl. 14:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 10:52

Man kan godt bruge BeoLab 7- 1/ 2/ 6 som centerhøjttaler i stereo. Ønskes mono center lyd
benyttes en BeoLab 10 eller BeoLab 7- 4.

Hvis der anvendes en 8 pin PowerLink Y adapter, fordi du ønsker at køre med to sæt BL højttalere
f.eks BL 8000 som L/ R front højttaler og BL 7- 1/ 2/ 6, som mono center, GÅR DET GALT hvis
BL 7- 1/ 2/ 6,'s ben 3 og ben 5, signaler bliver lagt sammen, for at agere mono center højttaler.

Der sker det, fordi Y adapteren bare er et stykke ledning, lægges ben 3 / 5 sammen hele vejen.
Det betyder at det sæt BeoLab der skulle spille front L / R i stereo højttaler, så også vil kører i
mono, og det var ligesom ikke meningen.

Jeg vil derfor anbefale at du så også kører stereo på BeoLab 7- 1/ 2/ 6. Selv om vi taler om
stereo som center lyd, forekommer det alligevel som om lyden kommer fra billede panelet, når
højttaleren er monteret under en TV skærmen.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2021 kl. 08:58
 
Markant prisstigning på småpakker købt udenfor EU. - Tryk her.



Redigeret af Peter Pan - 27-Maj-2021 kl. 07:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6364656667 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu