recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O forbindelse ML/MCL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O forbindelse ML/MCL

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gaarsdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O forbindelse ML/MCL
    Sendt: 02-Februar-2007 kl. 21:48

Hjælp søges

Jeg har siddet lidt på sidelinien og læst indlæg og måske kan I hjælpe mig i min opsætning og hvorledes jeg får samlet alle mine forbindelser.

Jeg har en beosound Overture. dertil er koblet en Beolab 2000 med ML til afspilning i køkkenet. Højttaler i stuen CX100 passive med forbindelse gennem MCL2P forstærker. Det som jeg ønsker, er at få lyd (passiv højtt.)i soveværelset samt kontor.

Jeg har 2 stk X-tra speaker kit (MCl 2A) med linkøje samt et modul til Beolink acctive type 1616 med linkøje.

Det som jeg tror jeg får brug for er en ML/MCL converter som beskrevet nedenfor. Det som forvirrer mig lidt, er at jeg ikke kan se hvor jeg skal koble X-tra speaker kit til.Smile

Ligeså kan jeg benytte 1616 til noget,da jeg har en gammel forstærker liggende. Det som jeg tænker på er at benytte en powerlink udgang i 1616Wink

PS hvorledes får jeg min gamle MS6000 tv med i alt dette her?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 08:56

Sidste først. Dit MS6000 TV hørte til den billige serie af TV som ikke understøtter avancerede forbindelser til anlæg, aktive højtaler m.m. Normalt forbinder man TV og anlæg via et såkaldt audio-aux (7 pol DIN). Men det har dit TV som sagt ikke.

MCL skal forbindes til boksen via de 2 stik der sidder på ledningen. Det er 2 alm. højtaler DIN stik (bred flad ben + lille rund) med et ekstra ben for oven. Det burde være de 2 du kan se på ovenstående billede til venstre. Når stikkene sidder i boksen forbindes ledningen til MCL2A boksene via skrueterminalerne, og flere bokse kan serieforbindes.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 20:19

Måske kan du få noget udad de to tegninger, for jeg syntes det er svært at anskuliggøre i tekst.

Mvh Peter Pan. 

Redigeret af Peter Pan - 03-Februar-2007 kl. 20:20
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu