recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O HDR2 harddiskoptager ombygget til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O HDR2 harddiskoptager ombygget til HTPC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O HDR2 harddiskoptager ombygget til HTPC
    Sendt: 03-Februar-2019 kl. 17:07
Hej Alle

Jeg holder meget af at følge med på recordere.dk, og vil lige dele mit HTPC byg med jer.

Jeg har længe haft en defekt B&O HDR2 harddiskoptager stående, og fik nu endeligt taget mig sammen til at ombygge den til en HTPC.
Systemet skal bruges i min stuebio, som film og musikafspiller og til at streame fra diverse udbydere.

Følgende dele er brugt:
  • Bundkort: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mainboard
  • CPU: Ryzen 3 2200G
  • CPU køler: Noctua-NH-L9a-AM4
  • Kabinet kølere 2 x Noctua NF-A9 PWM 
  • Ram: 1 x Corsair Vengeance 8gb 2400
  • PSU: Corsair SFX SF450
  • Harddiske: SSD Toshiba ocz trion 100 240gb /  mekanisk Samsung 1 tb 2,5"
  • Div: PHANTEKS ITX-Upgrade-Kit 
  • Div:  BitFenix 24-pin ATX forlængerkabel
  • Div: Kabinetfødder, Ø38x20mm
  • Div: Tryktast 1-pol OFF/ON GRØN
Følgende værktøj er brugt:
  • Multisliber
  • Boremaskine
  • 90 mm kop.bor
  • File
  • Sandpapir
  • Spraymaling
  • Skruetrækker, bor og bitsæt
Jeg overvejede TFX formfaktor i forhold til strømforsyning, men endte med SFX, da jeg besluttede mig for at jeg ville nøjes med onboard grafik. Hvis man var gået med TFX eller HD-Plex ville der være plads til et ricer card. Men systemet er ikke bygget til gaming. 

Fremtidige opdateringer: 
  • Logitech fjernbetjening skal konfigureres
  • Terratec tv-tuner skal installeres over PSU
  • Bedre ram
  • M.2 SSD
Billeder følger...



Redigeret af Jakobsstige - 03-Februar-2019 kl. 18:03
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 17:08


Redigeret af Jakobsstige - 03-Februar-2019 kl. 17:18
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 17:08
Byggebilleder



Redigeret af Jakobsstige - 03-Februar-2019 kl. 17:32
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 18:20
Det ser fint ud, men hvad vil du bruge som sensor til din Harmony remote?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 18:38
Hej Flemming 

Tak, i forhold til remoten så satser jeg på at jeg kan bruge infrarød i Terratec tuneren. Ellers vil jeg prøve med den Logitech unifying receiver jeg har til mit keyboard, men jeg er ikke sikker på at det virker?
Indtil videre kører jeg bare med mus.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Jakobsstige Jakobsstige skrev:

Tak, i forhold til remoten så satser jeg på at jeg kan bruge infrarød i Terratec tuneren. Ellers vil jeg prøve med den Logitech unifying receiver jeg har til mit keyboard, men jeg er ikke sikker på at det virker?
Indtil videre kører jeg bare med mus.
Du skriver ikke noget om operativsystem/mediacenter ?

Jeg har kørt med HTPC i mange år fra Win XP og op til Win 10, og aldrig brugt de IR recievere der fulgte med diverse TV tunere, men det kan da godt være de kan bruges.  LOL
Jeg kører med DVBViewer og Recording Service, og bruger USB IR receivere som denne:
som er kendt af Windows, og virker uden videre når driver er installeret. 

Der findes også andre tilsvarende der er kompatible.

P.S.: Nice work Smile


Redigeret af JørgenT - 03-Februar-2019 kl. 21:07
Mvh. JørgenT
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 21:07
Super fedt projekt.

Jeg brugte et Logitech dinovo tastatur i mange år.

Hvad vil du bruge af front end?


Redigeret af Jonas_R - 03-Februar-2019 kl. 21:08
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 21:48
Tak for tilbagemeldingerne Thumbs Up Og tak for linksne til Jørgen, så må det være sådan en jeg skal have fat i når jeg bliver træt af musen Wink.

Jeg må indrømme at jeg ikke er nået så langt i forhold til software, jeg kører Win10, og så bruger jeg VLC til egne filer, og Chrome til Viaplay, TV2play, Youtube mv. 
Ellers bruger jeg bare et billigt Logitech K360 tastatur til Facebook og surfing.
Optoma HD142X - PIONEER VSX-832-B - HTPC - Chromecast - PS3 - Strong SRT 8211 DVB-T2 HD - Dali basis 100 - Bose acoustimass
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[QUOTE=Jakobsstige]Jeg kører med DVBViewer og Recording Service, og bruger USB IR receivere som denne:
Der findes også andre tilsvarende der er kompatible.

P.S.: Nice work Smile
 
Udover ovenstående er der jo også Flirc https://flirc.tv/more/flirc-usb, som jeg kan anbefale. Virker med alle IR remotes.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1142
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 14:25
Fin lille HTPC!

Du kunne måske overveje at køre Kodi som frontend sammen med TV Headend og en Homerun multi TV tuner. Men er ikke sikker på om TV Headend kører på windows eller kun linux?

Selv kørte jeg med en MCE remote modtager da jeg selv havde MCE, men idag er mit setup baseret på en NAS der via TV Headend optager fra en Homerun multimodtager. Afspiller er Nvidia shield og diverse Android TV/Boxe
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 20:31
 Smile
[/QUOTE]
 
Udover ovenstående er der jo også Flirc https://flirc.tv/more/flirc-usb, som jeg kan anbefale. Virker med alle IR remotes.
 
Flemming
[/QUOTE]

Thumbs Up Den virker smart, og fylder ikke mere end det infrarøde panel der sad i frontpanelet da jeg skilte harddiskoptageren ad, så det kunne være sjovt at se om der var plads der, ved siden af 24-pin kablet jeg har trukket den vej.
 


Optoma HD142X - PIONEER VSX-832-B - HTPC - Chromecast - PS3 - Strong SRT 8211 DVB-T2 HD - Dali basis 100 - Bose acoustimass
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 15:01
Rigtig flot, men synes lidt at tiden er løbet af med HTPC løsningen. Startede selv der, men den er nu bygget om til server og klienten er en Nvidia Shiel som kan gemmes væk bag TV'et. En meget mere fleksibel og nem løsning. Dertil får man erstattet smart delen i TV'et som ikke altid er lige godt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu