|
B&O højtallere forbundet til 'Non' B&O tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DPoulsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2012 Sted: Skævinge Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juli-2012 kl. 13:32 |
Jeg har lidt af en udfordring (synes jeg). Idag har jeg et B&O system som nedenstående:
TV: Beovision 6-26 Anlæg: Beosound 3000 Højtallere: Beolab 8000 (blyanterne) Imellem anlæg og højtallere er der link. Sagen er den at jeg længe har gået med tankerne om at købe et nyt større tv og har set mig varm på Samsungs nye 7005/8005 LED modeller i 55". Udfordringen i forrummet her er så hvordan jeg på en nem måde kan bibeholde min beolab 8000, men ellers skille mig af med resten. I systemet skal der streames billed og lyd fra en NAS server. Når jeg vil se TV er det igennem YOUSEE kabel tv (ingen problem) Når jeg gerne vil se film skal det foregå fra AppleTV Når jeg gerne vil høre musik skal det foregå fra en IPAD/IPOD touch via AppleTV (airplay) Det skal være sådan at TV ikke skal køre aktivt, når jeg lytter til musik Jeg har været i B&O, Expert og Fona butikker og det virker lidt som om at jeg bliver kørt rundt i manegen og undskyldningen bare er at det er to verdener som skal mødes og det bestemt ikke er problemfrit. Jeg ved den letteste løsning ville være at anskaffe mig et nyt B&O tv, men dette er ikke en option. Det jeg har fået at vide er: - at man kan bruge høretelefonudgangen på Samsung tv ud til en B&O konverterbox, hvor Beolab 8000 så bliver forbundet. Men det er med en vis risiko for at højtallerne bliver gevaldigt reduceret på lyden. - at man kan bruge den optiske udgang på Samsung tv ud til en eller anden adaptor (fra AV-connection) og vist så videre til Beolab 8000 - og det seneste skud på stammen af idéer og netop grunden til hvorfor jeg havnede på dette sits forum, at der nu er kommet en "Playmaker" fra B&O, som sammen med en Gefen Dolby digital analog dekoder vist nok kan løse problemet. Yderligere informationer: - Beolab 8000 er med DIN stik (tror jeg nok det hedder, et syv benet rundt stik) - Jeg har YOUSEE kabel tv - Bose Soundbar skal evt tilkøbes til Samsung tv, får at få en god lyd. Jeg håber meget at nogen kan hjælpe, rygterne siger at en vis "Peter Pan" ved noget i denne her retning og skulle være aktiv her i forummet. Jeg håber også at ovenstående skriv beviser at jeg ikke er en nørd til dette her og jeg derfor, har brug for hjælpen til at løse dette B&O/non B&O samarbejde ;-) Skriv endelig efter flere informationer, hvis dette skriv ikke er helt klart.
|
|
Vh. David
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Simpelt spørgsmål:
Hvilken fjernbetjening ønsker du skal styre volumen? Klaus |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Jeg har ikke en decideret løsning, men havde nøjedes med et BeoPlay V1 i den store model. Det skulle vel kunne snakke sammen?
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Hej DPoulsen
Prøv at sende en besked til "Peter Pan". Jeg er sikker på at han kan hjælpe: MVH
|
|
![]() |
|
DPoulsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2012 Sted: Skævinge Status: Offline Point: 5 |
Det er et meget kvalificeret spørgsmål. På tv siden bliver det vel Samsung fjernbetjeningen, men på lyd siden ved jeg ikke, når nu tv skal være passivt. Godt nok er Beolab 8000 aktive højtallere, men der findes vel næppe en fjernbetjening til samme.
|
|
Vh. David
|
|
![]() |
|
Som jeg forstår det er der ingen problemer hvis jeg vælger et B&O tv, for den kan køre i 'stand by' mode og samtidig aktivere højtallerne
|
|
Vh. David
|
|
![]() |
|
Jeg kom lige til at tænke på en ting og trækker svaret tilbage igen. Samsung remoten skal styre tv volumen, imens min IPAD kan vel agere fjernbetjening og styre volumen når jeg hører musik
|
|
Vh. David
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19922 |
Hvis Samsung remoten skal styre volumen, så kan du ikke bruge en digital udgang på fjernsynet, men kun hovedtelefonudgangen.
Køb en surrsoundreceiver med pre-out og lad den være "hjertet" i din opstilling. Klaus |
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
jeg menrer at peter pan har lavet en måder at gøre det på i en af dem forum sidder han har lavet.
|
|
![]() |
|
Fint, nu har jeg skrevet til ham direkte
|
|
Vh. David
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |