recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O kobles til Philips/Popcorn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O kobles til Philips/Popcorn

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Clausedreng Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O kobles til Philips/Popcorn
    Sendt: 28-November-2010 kl. 20:59
Hej alle.

Jeg skal forsøge at gøre det kort.
Tegninger til mit spørgsmål kan hentes her.
(Se under AV opsætning i menuen til venstre).

Jeg ønsker at koble mit nuværende Beocenter 2300 / 2 stk. Beolab 8000 sammen med
vores ny-indkøbte Philips fjernsyn. Det er kritisk at det virker, da projektet i givet fald kræver fræsning i væggen til kabler.

Jeg forventer at købe en Popcorn Hour C-200 (den synes at være den der passer bedst til mit behov i.f.t. kompromis'er (kan ikke optage tv) og pris (umiddelbart en del for pengene hvis man selv "modder" lidt).

Jeg er IKKE lyd-entusiast og skal ikke have surround sound, men "blot" koblet B&O højttalerne til fjernsynet. Det er kun min plan, at der skal høres lyd fra B&O højttalerne når der
1) ses film
2) høres radio / cd
3) evt høres internetradio via Popcorn, men det er ikke et krav.

Jeg har en idé om, at dette kan lade sig gøre via et kabel fra Beocenter 2300 og hen til Popcorn afspilleren med brug af en converter. (Ønsker ikke at have phonostik bag Philips fjernsynet da det så ikke kan hænge plant med væggen - det skal jo se pænt ud :OD) Phonostikkene til fjernsynet sidder så de sidder vinkelret på fladskærmen (ikke specielt smart).

Mit spørgsmål er "såmænd blot"

1. kan det lade sig gøre sådan som jeg har vist det på tegning nr. 2 jf. linket øverst ?
2. i givet fald hvordan ?
3. hvilket kabel/konverter skal gå hvorfra og hvortil.

og et tillægsspørgsmål.

Hvis det kan lade sig gøre er der så nogen B&O folk der kan svare på, om man så tænder for fjernsynslyden i Beolab højttalerne via AV-knappen på fjernbetjeningen ?

(Jeg er - som det nok også fremgår af ovenstående - ikke ligefrem elektronikingeniør og lodning er nok ikke lige der jeg har min karriere, men hvis der SKAL loddes for at få en løsning har jeg en super-ferm gør-det-selv onkel der kan samle en bil hvis han får en gammel vaskemaskine og 3 hjul, så han kunne muligvis hjælpe mig her).

Håber på Jeres hjælp og takker for alle indlæg der kan bringe mig videre i processen.

/Claus
Hellere give 110% for noget der virker 98% end give 100% for noget der virker 70%.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 21:02
Glemte for øvrigt at skrive, at det er planen, at film kopieres fra pc til popcorn afspilleren og efterfølgende afspilles gennem HDMI kabel da jeg har fundet ud af at videostreaming ikke er stabilt nok og godt nok til HD.
Hellere give 110% for noget der virker 98% end give 100% for noget der virker 70%.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Clausedreng Clausedreng skrev:

Jeg er IKKE lyd-entusiast og skal ikke have surround sound, men "blot" koblet B&O højttalerne til fjernsynet. Det er kun min plan, at der skal høres lyd fra B&O højttalerne når der
1) ses film
2) høres radio / cd
3) evt høres internetradio via Popcorn, men det er ikke et krav.

Ikke når du ser almindeligt fjernsyn?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 21:44
Nej - det er ikke nødvendigt. Jeg kan sagtens leve med fjernsynets højttaler når vi bare ser "almindelige" tv-programmer, d.v.s. ikke film.

M.v.h.
Claus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 22:48

Nej - det er ikke nødvendigt. Jeg kan sagtens leve med fjernsynets højttaler når vi bare ser "almindelige" tv-programmer, d.v.s. ikke film.

OKay, hvis du ikek vil kunne høre de film der sendes via tv, skal du blot have et stereokabel fra din kommende popcorn, til dit anlæg. Der er stereo ud af en C-200.

Jeg ville dog foretrække at tage lyden ud af fjernsynet og over til anlægget, så du også kan se/høre film der sendes ud via tv nettet.

Klaus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 22:58
Hej Klaus.
Tak for svaret.
Jeg vil gerne undgå (!) at høre lyd fra fjernsynsudsendelser (ikke fordi jeg ikke vil, men fordi kompromiset så består i at mit superflade fladskærmstv så kommer til at hænge 5 cm. ud fra væggen medmindre jeg laver et hul på str. med en knytnæve til phonostikkene. Alternativt kommer det til at hænge skråt/skævt i.f.t. væggen.

Det stereokabel du her taler om der skal gå fra Popcorn til Beocenter 2300 (må det være ?!) - ja undskyld hvis jeg er helt lam her, (men som sagt har hi-fi aldrig haft den helt store interesse - det skal helst bare virke), kan du præcisere det ? Nu ved jeg ikke om du har set linket øverst i mit første indlæg hvor jeg har begået lidt amatør-tegninger og yderligere links til popcorn, men kan du oplyse helt præcist hvad stikket hedder i hhv. den ende med popcorn og den ende med Beocenteret (B&O bruger jo ikke ligefrem "standardstik").

I øvrigt vil den løsning (kabel fra popcorn (forventes placeret i skab) til Beocenter 2300 (placeres ovenpå samme skab) passe mig fint da jeg så nærmest kun skal bruge 30 cm. kabel og et lille hul i bagsiden af skabet.

Beklager hvis jeg spørger dumt, men jeg er seriøst på udebane i det her.

M.v.h.

Claus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 23:41
Hej KlausDM

Er det sådan et stik her ????
http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_kabel/din_adapter/5p_din_4_x_phono_kabel_12_m_559_da.html

M.v.h
Claus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 07:07

Er det sådan et stik her ????

Ja, det kan ganske sikkert bruges. Det undrer mig bare at de ikke tilbyder et med kun 2 phonokabler...

Klaus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 08:40
Er det ikke fordi de 2 stik skal sende lyd den ene vej og de 2 andre den anden vej ?!?!
(Igen...... bær over med mig hvis det er sort det jeg skriver.)

/Claus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 18:49

Er det ikke fordi de 2 stik skal sende lyd den ene vej og de 2 andre den anden vej ?!?!

Det kan de gøre, men der er vel ikke noget lyd du skal have ned til din popcornmaskine fra anlægget af ??

Klaus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 09:44
Næhhh...... det er der vel ikke ?!  Embarrassed

Så er det dem jeg har fundet.
Tak for hjælpen.

PS - de HAR et med kun 2 phonokabler, men de skriver at hvis man er i tvivl kan man blot vælge det med 4 stik for så vil 2 af dem virke, så det gør jeg.

M.v.h.

Claus
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 09:45
Skal man lukke spørgsmålet så man kan se, at det er besvaret ?!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu