recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O MX7000 input
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O MX7000 input

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O MX7000 input
    Sendt: 01-December-2016 kl. 18:33
Hej 

Jeg har fået foræret et MX7000 , det er jo en kæmpe dinosauer, men hold da op der er jo super lyd i og billed er faktisk helt ok til nummer 2 tv. 

Det jeg er i tvivl om er hvilken input jeg skal vælge til scart stik, man kan vælge mellem f.eks DECODER, EXPANDER, TP1, TP1+bo osv osv... 

Håber nogen kan huske lidt om det. 

Iøvrigt hvordan kan man dreje motor sokkel via en harmony ? eller hvordan gjorde man på den originale remote ? den var desværre ikke med. 


Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 18:48
et andet lille spørgsmål, hvordan ændrer jeg indstilling så der ikke er store sorte bjælker over og under billedet fra min telia tv boks via scart ? Smile
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 18:57
indstillinge  kan du ændre på telia boxen. 

Jeg sagde farvel til mit mx8000 for et par måneder siden. Savner lyden men er glad for den ekstra plads.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med scartindstillingerne
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:11
tak, ja lyden er intet mindre end fantastisk. jeg er meget tilfreds især da jeg fik det foræret. 
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:27
jeg har sat telia boksen til 4:3 format men der er stadig sorte bjælker på skærmen .... 
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

jeg har sat telia boksen til 4:3 format men der er stadig sorte bjælker på skærmen .... 
Alt tv nu om dage bliver jo optaget i 16:9, hvorfor du får sorte bjælker. Hvis du ser en gammel udsendelse der er optaget i 4:3, skulle bjælkerne gerne forsvinde.
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 19:38
ahhh ok , så det vil sige at jeg nok ikke slipper af med de bjælker når jeg ser tv ... men det må jeg jo så bare nøjes med, men lyden kompensere totalt for det, hold nu op de kunne lave lyd dengang MX7000 blev bygget i struer :-) 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2016 kl. 21:55
Prøv at sæt teliaboksen til 16:9. Så bliver der muligvis skåret af suderne i stedet. Det kan betLe sig hvis du sidder langt fra skærmen
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
segaseeberg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér segaseeberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 10:36
Hvis du har en BEO4 fjernbetjening skal du bruge menupunktet "format". Den er måske allerede kodet ind. Tryk på tasten "list" flere gange, for at få vist hvilke punkter, der er kodet ind. De vil vises i displayet. Hvis ikke den står der, skal den tilføjes. Dette gøre ved at trykke på sluk knappen og list på samme tid. Herefter vælger du "add" og derefter "av" med go knappen. Tryk på list indtil "format" står i displayet. Herefter trykker du "go". Nu ligger "format" som et flere menupunkt, når du trykker list. Når du trykker "go", når "format" står i displayet skal du trykke til højre på piltasterne for at få forskellige zoomindstillinger. Indstillingen skal gøres, når skærmen er tændt, og du kan se ændringen med det samme. Måske en af disse giver et bedre resultat uden så meget sort. Prøv at eksperimentere med 4:3 og 16:9 indstillingen på din boks og med "format" på din fjernbetjening.


Redigeret af segaseeberg - 02-December-2016 kl. 10:39
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 18:12
Det var super info, mange tak ! men når jeg vælger format og trykker på go og til højre så sker der intet desværre, jeg kan dog dreje motor sokkel nu så lidt fremskridt gav det :-) 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 18:25

TVet er jo i 4:3 format, derfor skal man i boksens indstilling vælge at den er tilsluttet et 4:3 TV, for at billedet skal blive vist i korrekt AR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2016 kl. 18:31
jeg har valgt 4:3 på telia boksen men det ændrer ikke noget heller desværre. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu