recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O Projekt, hvad, hvor og hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O Projekt, hvad, hvor og hvordan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomash87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2014
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomash87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O Projekt, hvad, hvor og hvordan
    Sendt: 07-Januar-2014 kl. 20:05
Hej Recordere, 

Jeg står og vil igang med at opfyldt min drengedrøm om at få nogle Beolab 8000 højttalere ind i mit liv og hjem. 

Jeg er ikke særlig HIFI kyndig, men har læst mig frem til følgende. 
Beolab 8000 har phone udgang og kan bruges til en forstærker der har pre-out. 
(venligst bekræft om dette er korrekt) 

Mit ønskede setup: 
Ny/brugt sourrund forstærker jeg kan sætte 4 x Beolab 8000 højttalere til (pris et sted mellem 0-5000'ish kr.) 
- hvis der findes en kasse med hdmi ind/ud og evt. air-play vil det bare være konge 

1 x center højttaler (også gerne B&O aner ikke hvilken hjælp også gerne med ide her) 

1 x evt. mindre diskret sub til at gemme i et hjørne (så konen ikke slår mig ihjel) 

Håber der nogen der kan smide guldkorn og gøre min drengedrøm lidt mere indenfor rækkevidde. 

På forhånd mange mange mange tak! 

De venligste hilsner 
Thomas
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 19:44
Beolab har powerlink og line. At benytte powerlink er i min optik klart at foretrække, hvilket jeg har gjort i mit setup.
av-connection laver den type kabler, der skal benyttes for at lave en "B&O-løsning" med en non-B&O-receiver.
Ved at gøre det på denne måde kan du derved få højtalerne til at slukke sammen med receiveren. Det kræves dog, at receiveren har 'trigger out'.
Samtidig kan alle kabeltræk foregå med powerlinkkabler.

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5007-p-942.html
Denne receiver har det der skal bruges. Men søg omkring, der skal blot være pre out samt trigger out. Receiveren jeg linker til har dog kun én trigger out, hvor to sagtens kan anbefales jf. det setup du efterspørger. 

Kan så finde en Pioneer SC-2023, den findes med 2 gange trigger out. Den koster dog ca 6500, fundet på pricerunner.dk
Der kan selvfølgelig også findes andre, men har selv den gamle model af SC-2023.

Centerhøjtaler kan eksempelvis være en Beolab 7-1, eller andre fra "7-serien".

Har du set Beolab 11, som er en lille tulipanformet sub?
Den kan anbefales.

Spørg endelig Smile

Redigeret af Gunraf - 08-Januar-2014 kl. 19:57
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 21:46
Hej
Jeg har set en receiver Marantz NR1504 og syntes den ser ok ud vil høre om der er nogen der har erfaring med at tilslutte BeoLab 6000 eller 8000 til den 

jeg har i forevejen ATV3 og MacMini der er tilsluttet mit Samsung ES8005 som jeg ønsker at tilslutte den

MVH
BJepsen
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 04:32
BJEPSEN, den har kun pre-out til front og sub, så det er de eneste kanaler den kan klare med Beolab. Resten skal være passive højttalere der tilsluttes de almindelige terminaler.
Den har heller ikke trigger out, men det kan dog løses med en strømsparreskinne og en mobillader.
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:26
Nagash tak for svar Smile jeg er også ude efter 2.1 system og da jeg så den er med airplay og jeg syntes den ser godt ud samtidig vidste bare ikke det med trigger

må jeg skrive til din profil vis jeg har nogle spørgsmål
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:15
Selvfølgelig må du det :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu