|
"B&O" - Soundbar opsætning...???? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gilster ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Maj-2013 kl. 09:55 |
Hejsa...
Håber nogen kan guide og rådgive... Haves.: LG 47lm760t Beocenter 9300 Beolab 4500 Beolab 4000 Ønskes.: Bedre TV-Lyd, gerne med dyb bass (jeg er TILFREDS MED STEREO) Plan.:
Krav: Foretrækker b&o - højtaler og setup (Tv er undtagelsen) Udforinger:
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil have lyden fra din nye højttaler til at spille alene uden at de andre enheder spiller med, så er du vel ude i at du skal have det sat op i link.
Uanset hvad, så har Beocenter 9300 kun én indgang, så du skal have en switch-box på, så du kan skifte mellem flere indgange. Det kan enten gøres med en manuel switch eller en fjernbetjent en af slagsen. Dvs. der får du en ekstra fjernbetjening. Så vidt jeg husker har LG-TV'et ikke nogen analog udgang, så du skal ydermere have fat i en DA-conveter, som konverterer fra optisk til analog lyd. De fås i prisklasser fra godt 400 kr. op til et nærmest uendeligt beløb. Beolab 3500 kan muligvis bruges, hvis det er muligt at sætte link-systemet op, så det napper input fra Beoecenter 9300, men jeg er ikke helt sikker på hvordan anlægget skal konfigureres for at du udelukkende får lyd fra den og ikke fra dine BL4000. Du kan ikke sætte lyden direkte i BL35000. Hvis du vil bruge BL7-1 så er problemet lidt det samme, men for at kunne afkoble den fra dine BL4000, så skal der et link-øje til og så er vi igen ude hvor jeg ikke kan fortælle hvordan systemet skal konfigureres for at det hele kører smertefrit mht. fjernbetjening. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
gilster ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Beo9500 (sorry det er Beocenter 9500) har også en "Tape2" som jeg lige har testet og virker fint med airport.
Så "tape2" og "aux" kan vel bruge til henholdsvis airport og tv... Kan beocenter så sende kun "aux" til BL3500 ? Hvis jeg vælger BL7-1 så får alle enheder samme lyd ? BL3500 er masterlink (kræver vel en konverter... Hvad koste en sådan ca.?) BL7-1 er powerlink Kan tv sende lyd via fra coxial samtidig med lyd via egne indbyggethøjtalere ? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Der er i hvert fald noget med, at Beolab 3500 kun kan forbindes som Masterlink højttaler, og ikke gennem Powerlink, men så vidt jeg kan læse mig til, så har den faktisk også det. Hvis det virker lidt dyrt med en Boelab 11 eller 2 som sub, så er det forholdsvist nemt at tilslutte en almindelig aktiv sub til et B&O system.
Men det er rigtigt at der skal en D/A converter mellem TV og dit Beocenter. Den fåes dog ret billig på amazon: http://www.amazon.co.uk/Digital-Optical-Coaxial-Toslink-Converter/dp/B0074JZ8ZW/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1368646626&sr=8-2&keywords=Dac Og sikker endnu billigere på eBay. Når du nu rent faktisk har et B&O anlæg, så overvej Beolab 3500, hvis systemet ikke står henne ved TV'et. For den har nemlig IR modtager i selve højttaleren, samt display.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ahh, så først din anden post bagefter. Beocenter 9500 har vist ikke Masterlink. Så er det straks værre med Beolab 3500. Mener nemlig ikke der findes en converter til den. Det har nemlig været savnet længe bland folk der gerne vil parre Beolab højttalere med non-B&O anlæg.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
BL3500 er udelukkende en masterlinkhøjttaler, så hvis der ikke er sådan et interface i BC9500, så dur den ikke. Hvis du er sikker på, at der er to forskellige indgange på anlægget, så kan du godt bruge denne til at tilslutte TV'et (stadig med en DAC), men du kan ikke skille lyden til TV'et fra de øvrige højttalere. Alle vil spille på én gang.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Ok, tak for svar fra jer begge.
Er blevet en hel del klogere....(også at der mulighed for en sub som ikke er b&o) Nyt spørgsmål.... De lyd-udgange som er i mit i tv er jack og optisk... Når fjernsynet er tændt og jeg sætter et stik i jack så forsvinder lyden fra fjernsynet... Vil samme gælde for den optiske udgang ? |
|
![]() |
|
Nej, lyden bliver, selvom der indsættes et optisk kabel.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |