|
B&O spørgsmål, håber på hjælp? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
joeperry ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2013 Sted: københavn Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2013 kl. 22:05 |
Hej Alle.
Har længe luret her og finder forumet yderst interessant, så nu valgte jeg at tilmelde mig. Undskylder på forhånd min uvidenhed om elektronik generelt, men håber nogen her kan udvide min horisont og hjælpe mig med et spørgsmål som jeg går og bøvler med. Jeg har ikke henvendt mig hos B&O forhanlerne, med fare for at få en salgstale som jeg falder for, da jeg som sagt ikke har nogen viden om elektronik/HiFi og dermed som naiv sagtents kunne falde i "fælden". har forsøgt svar via google men uden held. Forsøger mig derfor her, og håber det er ok selv om jeg godt kan se min viden er meget begrænset:( Here Goes: Har lige solgt mit beosound ouverture anlæg sammen med beolab 4000 højtalere samt en beolab 2000 link højtaler. Ideen var at kigge efter noget som ikke kostede kassen når noget skulle repareres og noget til en mere overkommelig pris med mulighed for at udvide/opgradere på sigt. (På SU er pengene desværre ret få) Så at udvide med tv og evt. flere højtalere måtte desværre blive ved drømmen. Nå, men nu må jeg indrømme at designet også tiltaler mig åh så meget, så jeg har et spørgsmål vedr. Beosound 5 modellen. - Jeg har kigget på beosound 5 på nettet og finder den yderst interessant, men kan på ingen måde greje hvad det egentligt er den kan...... 1) Var for kort tid siden på besøg hos en ven som havde en bærbar Mac med tonsvis af musik på, denne lå inde i stuen under sofaen. Han havde så en lille trådløs ting og nogle billige trådløse højtalere som var placeret i blandt andet køkkenet, soveværelset og arbejdsværelset. Han viste så, at når vi gik rundt i lejligheden kunne han fra sin IPAD styre musikken (altså dét der lå på den bærbare) samt scrolle og se musik covers på det han ville spille via sin IPAD. 2) Tænker at dette virkede som en god handy og ubesværet idé og vil derfor høre om Beosound 5 faktisk ikke bare virker på samme måde som min ven brugte sin IPAD, og måske endda endnu mere uhandy nu hvor Beosound 5 ikke er bærbar på samme måde som IPADEN? Eller har jeg helt misforstået noget? 3) Så også på nettet (tror det hedder Apple express?) at det faktisk er muligt at smide sin spilleliste fra Ipohne samt video og billeder op på tvet og styre det fra iphonen fra eksemplvis sofaen. men stadig også kan se spillelisten og info på sin iphones touch samtidigt., Dette kan man vel ikke på Beosound 5 nu hvor den enten hænger eller står på stand eller bord, så derfor skal man vel hver gang man ønsker noget ændret skifte manuelt eller med en Beo 4 som ikke har touch display og dermed heller ikke ændre noget hvis man er i et andet rum, som min ven kunne ved at have Ipaden under armen som på skærmen informerede ham om hvad der blev spillet og gav ham mulighed for at bladre og skifte sange? Undskylder på forhånd det lange og de mange spørgsmål, men jeg kan ikke lige finde hoved og hale i funkionen af Beosound 5 når nu den ikke er bærbar? Håber nogen kan hjælpe:/ Kh Torben
|
|
![]() |
|
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Torben
Min uforbeholdne mening om BS5 er, at du i den grad betaler for designet. Her må du ikke misforstå mig for er selv udbredt B&O mand, men lige præcis med Beosound5 er min indtryk at du ikke får særligt meget funktion i forhold til eksempelvis en ipad/iphone med musik/spotify og så en Airport express tilsluttet højttalere i hvert rum. Dette er noget nær det setup din kammerat har og det virker 100%. Airport express er en trådløs router der udover trådløst internet også har en lydudgang du kan tilslutte til aktive højttalere som eksempelvis Beolab 4. På den måde kan du jo langsomt udvide ved blot at købe endnu en zone til dit setup. B&O har også lavet deres eget system til trådløs afspilning, det hedder playmaker og virker lidt ligesom Airport Express. Som det er lige nu kan du dog ikke spille til mere end én Playmaker på én gang fra IOS enheder. Det kan dog godt lade sig gøre fra itunes. Hvis jeg skulle starte forfra så havde jeg helt sikkert lavet en sådan løsning frem for BS5. Men spørg evt. Peter Pan her på forumet eller på www.beoworld.org, han er udbredt B&O mand og ved alt om funktioner og muligheder med Beosound 5 . Held og lykke /Ehlz
Redigeret af Ehlz - 29-April-2013 kl. 23:16 |
|
![]() |
|
joeperry ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-April-2013 Sted: københavn Status: Offline Point: 79 |
Hej Ehlz.
1000 tak for svar, så hvis jeg har forstået ret er er beosound 5 ikke så pokkers smart som den ser ud? Den virker måske "bare" som en slags computer som tilmed ikke er bærbar som eksemeplvis en Ipad eller iphone? Altså, tænker nemlig at dét at min ven kunne styre musikken fra forskellige rum via Ipaden var super smart og det lader det jo ikke til man kan på beosound 5'eren så? Tænkte ellers man kunne styre Beomaster 5 via sin iphone eller IPAD på samme måde, som min kamerat styrede sin musik, så er det korrekt forsået man skal i fysisk kontakt med beosounden eller ihvertfald ha en beo6 betjening som har en skærm, for at kunne se på betjeningen hvad der også foregår på anlægget? Sidst, ville jeg gerne høre om beomaster kan tilsluttes tv og hvordan/hvilke muligheder dette vil give? Tak igen, måske jeg er heldig Peter Pan også giver sit besyn på min udvidenhed:)
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Jeg tror din kammerat har haft Sonos udstyr, det fungerer super smart og koster ikke kassen. HiFiklubben fortæller dig gerne alt om det
![]() |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Men Beosound 5 er da hundedyr og skal bruge aktive højttalere! Så det rimer da ikke med at du skal have noget billigt på SU?!
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
Hvad med at spørge ham din ven hvad det er han har sat op og hvordan? Lok ham til at gennemgå setup og styring af systemet så du finder ud af, om det han fik til at se legende let og elegant ud nu også rent faktisk ER lige så nemt og fikst som det så ud..
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg skiftede selv min Beosound 5 ud med Sonos netop fordi BS5 var fiksere at se på (og røre ved) end det var nemt at styre sin musik med. Det er ubetinget det fedeste anlæg rent taktilt for det oser af kvalitet, men idet man konstant skulle over og fysisk røre ved anlægget for at skifte album, så blev det sjældent til ret meget musikbrowsing. Jeg kan forstå, at man med Beo6 fjernbetjeningen får noget af dette tilbage i hånden, og jeg har også set at der findes en App til iPad, som kan browse i din lokale musik, men sidstnævnte kræver at du benytter BS5 i en speciel mode, som gør den DLNA kompatibel - derved mister man muligheden for at bruge hjulet på enheden samtidigt - og så kunne man vel ligeså godt have købt Sonos? Der er netop kommet Spotify-understøttelse i BS5, men hvordan de har integreret det ved jeg ikke.
Pt. bruger jeg mine Beolab8000 højttalere sammen med en Sonos Connect og det fungerer langt bedre i dagligdagen. Eneste savn er at kunne bruge min Beo4 til at styre med, men det er ikke så ofte jeg justerer volumen alligevel, så det er en mindre detalje. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Hej Alle,
Tak for svarene. nej nej jeg VAR på SU, er nyeligt uddannet så har lagt til side løbende og på fuld løn ville det nok ikke være meget længe før pengene er til beosound 5. (på dba.) men kan nu se der også er en der hedder "encore", den er billigere men er vidst en mere skrabet model, og hvis den dyre i forvejen ikke lever op til hvad andre systemer kan, er det vel heller ikke pengene værd? Ja, jeg må spørge min kammerat når vi ses igen, men ville lige høre hér, da han rejser meget grundet sit job og vi derfor kun ses 2/3 gange årligt. Lige nu, må jeg ihvertfald indrømme at jeg har på fornemmelsen, at pengene kan bruges på andet som relt kan mere end lige Beosound 5 modellen. Tager gerne imod flere inputs/råd/erfaringer, Tak igen alle ![]() |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
B&o har lavet en remote applikation til ios. Kan denne ikke anvendes til beosound 5
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Så vidt jeg ved, så kræver det at du kører BS5 som DLNA server og så virker coverflow ikke på selve enheden, da den så skal stå på "Aux" og ikke "CD" på selve anlægget. Det er muligt at det er lavet om, men den app jeg så til systemet brugte UPnP funktionaliteten i BS5's medieserver til at læse musikbiblioteket og vise covers mv. på eks. iPad. Og her skulle anlægget stå på Aux for at det virkede. Så kan man jo ligeså godt købe Sonos, da du så blot styrer en boks uden fysiske knapper sat til et sæt BL-højttalere.
Jeg måtte også opgive at få lyden fra TVet ud af anlægget, da der var godt 1/2 sekunds forsinkelse på lyden, hvilket var totalt ubrugeligt. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |