|
B&O til mit TV |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis indgangssignalet til Playmaker er volumenreguleret, så kan du stadig skrue op og ned med det der sidder i den anden ende (eks. TV'ets hovedtelefonstik). Men maks. volumen er jo så styret af hvad Playmakeren står til, for nu har du effektivt to volumenregulerende enheder inde i spillet.
Læg dertil, at en Playmaker koster 3000 kr. så det skal nok ikke primært være for at få en volumenregulering, men også for at få Airplay/DLNA streaming til højttalerne. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tv s hoved telefon stik er ikke brugbar løsning den har for mange ulemper ...
Fidusen er at bruge den optiske digitale udgang på TV ... Jeg er sterk i tvivl om den kan lyd reguleres på Samsung d8005 ...? Med tv's fjernbetjening |
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke læst manualen (hvor det måtte stå i), men jeg er 99,5% sikker på at det kan man ikke..... Klaus |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan ikke reguleres med fjernbetjeningen.
|
|
|
|
ehrnberg
Bruger Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan nu sagtens bruge høretelefonudgangen. Jeg har selv lyttet til et sæt BeoLab 6000 som var sat på igennem en forstærker og kablet med optisk, og så et sæt som sad direkte i. Minimal forskel.
Bag på BeoLab 6000 er der en lille kontakt som kan skifte mellem højre, venstre og line. Er du sikker på at du har sat den i Line? Hvis du har burde den ikke give et skrald. Det at sætte et sæt B&O højtalere til et andet mærke tv er noget værre bøvl. Desværre. Så selvom jeg har været sælger for B&O i 2 år, ville jeg aldrig købe deres højtalere til et ikke B&O tv :(
|
|
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
Højttaleren vil slet ikke virke hvis ikke switchen bagpå står til "line". Den bruger inputtet fra den indgang den er indstillet til, så hvis det er "PL" så skal der for det første være et triggersignal, og så skal du have lyden ind via et DIN-stik bagefter. På "line" venter den på signal på linjen og tænder/slukker selv.
|
|
|
|
ehrnberg
Bruger Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er delvist korrekt. Var der brugt et DIN Y kabel der går fra 2xDIN til jackstik, så kan den godt sætte i højre venstre position, men så kan det kendte smæld forekomme.
|
|
Torben Rasmussen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke om denne enhed vil løse problemet med "plops" i lyden, men Bosscom laver en adapter, som tager imod et phono/jack input og omdanner det til rigtigt powerlink med triggersignal. Det vil dog kræve, at boksen kompenserer for ploppet, hvilket jeg ikke kan garantere.
http://dk.bosscom.com/product.asp?id=1080 |
|
|
|
Batmule
Ny bruger Oprettet: 22-November-2010 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa.
Jeg har monteret højtalerne via minijack udgangen til hovedtelefonerne og med Phono stik til Line indgangen på hhv. højre og venstre højtaler. Dvs. jeg har stilt omskifteren (H, V, Line) på Line. Højtalerne tænder når der kommer signal og slukker selv når signalet forsvinder (eller bliver for lavt). Ploppet sker med denne opsætning. Såfremt jeg bruger DIN stikkene og H og V indstillingen, så kan jeg vel ikke trigge højtalerne med signalet - så skal der en "rigtig" trigger til såvidt jeg har forstået. Jeg kigger på det gode forslag til en Marantz reciever, der har Pre out på 2 kanaler udover Sub. På den måde kan jeg også få bygget et surround system op.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |