recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O TV eller alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O TV eller alternativ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: B&O TV eller alternativ?
    Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 09:07
Hejsa

Mine forældre skal have skiftet deres B&O CRT TV ud. Udfordringen er, at de har B&O i hele huset, inkl. lille B&O i soveværelset. De er nu gået på pension, så pengene er mindre nu.

De synes selv de er nød til at købe B&O igen, fordi nuværende TV er "HUB" / styringsenhed til hele setup'et med surround (TV'et har indbygget center højtaler), lyd i flere rum osv. De er tæt på at overtrække kontoen og købe 40" Beovision 10.
De sidder 4-5 meter fra skærmen, og der er kæmpe vinduer i TV stuen. Jeg anbefaler de køber mindst 46" (de får jo ikke bedre syn med årene). Skal de have B&O i den størrelse, skal de betale kassen for det, så jeg tænker der må være alternativer.
Problemet er også, at de meget nødigt vil have andet end 1 fjernbetjening til det hele - og det skal naturligvis være deres B&O remote.

Oven i hatten skiffter de internet og dermed TV udbyder. De får sikkert WAOO - men så følger der en boks med, og har så har vi balladen igen med flere fjernbetjeninger.
B&O butikken siger, at man kan kode B&O fjernbetjeningen til at kunne styre boksen, men vi får dem jo nok ikke til at sige, at man bare kan købe et andet TV og få det til at fungere med resten af B&O anlægget.

Jeg mener de skal købe et Panasonic VT20 50", men kan man få det til at spille sammen med resten af B&O? Og hvis man kan kode B&O fjernbetjeningen, bliver det så logisk styring, som de kan finde ud af (f.eks.: skal man trykke AUX+rød for at få text TV - for de vil min mor aldrig kunne hitte ud af). Desværre er Panasonic ikke så tjekket design, så jeg tvivler på det falder i deres smag, men jeg forsøger. Der findes også pæne TV som er næsten lige så gode som Pana - måske Samsungs nye Plasma?

NB. Har selv Pioneer 428XD, og glæder mig over det hver gang jeg bruger det - bortset fra det er for småt. Mit næste TV bliver mindst 50".

På forhånd tak for svar.

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af KingK KingK skrev:

Hejsa

Mine forældre skal have skiftet deres B&O CRT TV ud. Udfordringen er, at de har B&O i hele huset, inkl. lille B&O i soveværelset. De er nu gået på pension, så pengene er mindre nu.

De synes selv de er nød til at købe B&O igen, fordi nuværende TV er "HUB" / styringsenhed til hele setup'et med surround (TV'et har indbygget center højtaler), lyd i flere rum osv. De er tæt på at overtrække kontoen og købe 40" Beovision 10.
De sidder 4-5 meter fra skærmen, og der er kæmpe vinduer i TV stuen. Jeg anbefaler de køber mindst 46" (de får jo ikke bedre syn med årene). Skal de have B&O i den størrelse, skal de betale kassen for det, så jeg tænker der må være alternativer.
Problemet er også, at de meget nødigt vil have andet end 1 fjernbetjening til det hele - og det skal naturligvis være deres B&O remote.

Oven i hatten skiffter de internet og dermed TV udbyder. De får sikkert WAOO - men så følger der en boks med, og har så har vi balladen igen med flere fjernbetjeninger.
B&O butikken siger, at man kan kode B&O fjernbetjeningen til at kunne styre boksen, men vi får dem jo nok ikke til at sige, at man bare kan købe et andet TV og få det til at fungere med resten af B&O anlægget.

Jeg mener de skal købe et Panasonic VT20 50", men kan man få det til at spille sammen med resten af B&O? Og hvis man kan kode B&O fjernbetjeningen, bliver det så logisk styring, som de kan finde ud af (f.eks.: skal man trykke AUX+rød for at få text TV - for de vil min mor aldrig kunne hitte ud af). Desværre er Panasonic ikke så tjekket design, så jeg tvivler på det falder i deres smag, men jeg forsøger. Der findes også pæne TV som er næsten lige så gode som Pana - måske Samsungs nye Plasma?

NB. Har selv Pioneer 428XD, og glæder mig over det hver gang jeg bruger det - bortset fra det er for småt. Mit næste TV bliver mindst 50".

På forhånd tak for svar.

Svaret er let --> www.lintronic.dk
Så kan de betjene TV'et med deres Beo4, på samme måde som de er vant til. Det kræver en programmerings-indsats (fra din side ?), og sikkert også en forforstærker og en centerHT, men så vil det også blive godt kørende.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 16:58
De får ikke billed/lyd distribution til flere rum, med en Lintronic løsning.
/Frank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

Det skrev han heller ikke........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af frankmj frankmj skrev:

/Frank
 Lyd distribution ændres der da ikke ved, blot fordi der købes nyt TV i stuen Clap
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:55
KingK skrev:

"Mine forældre skal have skiftet deres B&O CRT TV ud. Udfordringen er, at de har B&O i hele huset, inkl. lille B&O i soveværelset. De er nu gået på pension, så pengene er mindre nu."

Derfor ville jeg blot påpege, at muligheden for at distribuere hovedrummets video -kilder til linkrummene ville forsvinde.
/Frank
Til top
KingK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2007
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 12:18
Hey
Helt præcist har de Højtalere i køkken, lydbar i kontor, TV og lyd i soveværelse samt surround og TV i stuen - alt B&O og alt kan styres med en B&O fjernbetjening. Det er denne mulighed de gerne vil bevare. Jeg vil se nærmere på dette Linktronic, men måske er det bare således, at de må købe B&O TV igen.

Redigeret af KingK - 03-Oktober-2010 kl. 14:16
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 20:40

Prøv evt. at kontakte brugeren "Peter Pan" herinde.

Han er så vidt jeg ved ret vidende om B&O
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu