Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 11:37 |
Og hvad er din holdning til B&O anlæg Otto? =)
|
|
 |
pr76
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 18:26 |
kim olsen skrev:
hvilke studier benytter beolab 5? Det har jeg aldrig hørt om, hverken i de par små jeg har været i, eller i "de store".
Jeg læste på et tidpunkt en artikkel (engelsk) om forskellige monitor højtalere som blev brugt i lydstudier og deri blandt var BeoLab 5. kan ikke huske artiklen eller hvilket studie det var, men det skal nok passe hvadkim skriver.
der benyttes 4" standardenheder i beolab9000, og det lyder også derefter, såvidt jeg kan se får de deres enheder fra samme danske producent som så mange andre, og lyden bliver så også derefter.
Nu ved jeg ikke om du mener BeoLab 9, men ved beolab 5 er det da ikke standart enheder, medmindre man kalder Foster og Peer-Less for standart enheder Samt deres D/A er fra analogue devices som mig bekendt heller ikke bare er "standart" 
Nu ved jeg ikke om du har haft mulighed for at nærlytte til et par BeoLab 5 uden for B&O butikken. Men med de rigtige kabler samt cd så er der ikke mange anlæg i prisklassen 130-150K som kan følge med 
icepower bølgen gik hurtigt i sig selv igen da folk begyndte at lytte i stedet for at være begejstret over at de kunne få 2000 watt for ingen penge. sandheden er desværre at icepower, selv i supertweakede highend udgaver, får læsterlige klø af selv gamle standard konstruktioner.
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 18:55 |
Jeg kan godt forstå at folk hellere vil købe eks.Onkyo, Dali, panasonic m.m. som jeg selv har prøvet, men husk så lige alle de ekstra kabler til mange tusinde kroner samt det faktum at det grej er forældet efter 1-2 år idet der hele tiden kommer nye formater.
Jeg har også været over Bose som leverer lidt B&O lignende fordele med hensyn til design og brugervenlighed, men i forhold til Bose (den store til 40.000 kr.) så er B&O overlegne på lyd, MEN det ER IKKE HIFI,med mindre man smider rigtig mange penge efter det (Eks. Beolab 5 som ER fantastisk), men som B&O ejer er brugervenligheden,designet OG LYDEN det der trækker. (Og med lyden vil jeg sige at et sæt Beolab 8000 med en Beolab 2 subwoofer leverer god lyd(men nok ikke ægte HiFi)).
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Emilos88
Guld medlem
Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 19:29 |
kim olsen skrev:
at pioneer bruger icepower har vist aldrig været et salgsargument. som du selv skriver får de ikke de store ord med på hifi forums, kunne det mon tænkes at det var fordi at det ikke har meget med hifi at gøre?
Ikke får store ord, Pioneer forstærkerne er da blevet rost rigtig meget? og det fantastiske er at de forbliver kolde, ved høj lyd!
Men er det så et godt argument at Rotel er begyndt at bruge ice power, for det er da i hvert fald Hi-end.
B&O er lækkert design krydret med nem betjening. and thats it. og det de gør, gør de godt. men hifi/highend/koncert/autentisk/dynamisk lyd bliver det aldrig, det sætter deres valg af enheder, kabinetter, forstærkere osv en effektiv stopper for.
men i min verden er det forkert at dømme B&O som lydproducent, for det er ikke deres markedssegment.
B&O stærke side er jo deres højtalere, det er jo der at Pris kontra kvalitet passer sammen. |
|
Get HIFI or die trying c",
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 20:58 |
Skyum skrev:
Jeg kan godt forstå at folk hellere
vil købe eks.Onkyo, Dali, panasonic m.m. som jeg selv
har prøvet, men husk så lige alle de ekstra kabler til
mange tusinde kroner samt det faktum at det grej er
forældet efter 1-2 år idet der hele tiden kommer nye
formater. |
B&O er da mindst lige så forældet efter 1-2 år.
Samtidigt har B&O jo netop tidligere fået hug af
eksperter for at være for længe om at integrere nye
formater og standarder, hvilket så har gjort dele af
produkterne forældede allerede inden de blev solgt.
Det er rigtigt at brugtprisen ikke holder sig på samme
måde med andre mærker, men det er langtfra det samme som
at sige at B&O ikke bliver forældet.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 21:13 |
Forø7ældet ??? Ja jeg ved hvad du mener,og du har da også ret ... for så vidt, men nu skal vi jo passe på ikke at komme til at stå kø for at være de første der kan håndtere de nyeste formater,mange gange uden at vi bruger disse formater,men eks. Beovision 4 leveres med alm. DVD drev, men kan opgraderes med et BlueRay drev når dette kan leveres af B&O.
Men jeg vil påstå at de fleste kan være tilfreds med lyden/ billedet i B&O grej,også selvom de sidste nye formater ikke nødvendigvis er tilgængelige.
Se eks. bredformat, som man har solgt i 15 år, og som først meget senere blev tilgængeligt i forbindelse med TV udsendelser.
Men jeg er enig i at B&O ikke er de hurtigste med de nye formater
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 22:12 |
Emilos88 skrev:
Ikke får store ord, Pioneer forstærkerne er da blevet rost rigtig meget? og det fantastiske er at de forbliver kolde, ved høj lyd! |
det kan da umuligt være en kvalitet i sig selv at systemet ikke bliver varmt ved høj effektafgivelse, det er jo netop hvad samtlige klasse D forstærkere og pwm strømforsyninger formår og er bygget til
Emilos88 skrev:
Men er det så et godt argument at Rotel er begyndt at bruge ice power, for det er da i hvert fald Hi-end.! |
Rotel har aldrig været high end, og havde du lytte til deres ice powerblokke ville du aldrig kommet med en påstand om at det lyder godt.
Ice power har aldrig været highend, og hvis man rent faktisk lytter til det, vil man finde ud af at lyden ikke er hvad der sælges, men at man får meget effekt fra få watt.
Emilos88 skrev:
B&O stærke side er jo deres højtalere, det er jo der at Pris kontra kvalitet passer sammen. |
Nej tværtimod. ja, byggekvaliteten er høj, men du får ikke meget for pengen ift. stort set samtlige andre mærker. beolab9000 der har været deres primære højttaler de sidste mange år har desuden haft en prisstigning på 50% siden de blev introduceret. jeg har aldrig før hørt nogle sige, eller mene at det er pris kontra kvalitete der betegner B&O (heller ikke B&O selv eller B&O sælgere)
pr76 skrev:
Nu ved jeg ikke om du mener BeoLab 9, men ved beolab 5 er det da ikke standart enheder, medmindre man kalder Foster og Peer-Less for standart enheder Samt deres D/A er fra analogue devices som mig bekendt heller ikke bare er "standart"  |
jo, det er præcis hvad det er. du finder ikke noget der er mere standard end netop de enheder du selv har nævnt.
pr76 skrev:
Nu ved jeg ikke om du har haft mulighed for at nærlytte til et par BeoLab 5 uden for B&O butikken. Men med de rigtige kabler samt cd så er der ikke mange anlæg i prisklassen 130-150K som kan følge med |
Jeg synes du skulle prøve at lytte til andet end B&O, jeg har rent faktisk hørt bemeldte, og til prisen er det den ringeste højttaler jeg kan forestille mig.
Hvis du spørger i et hvilket som helst hifi forum og spørge om anlæg til 150k, vil ingen nævne B&O.
Pille man subben fra, passer prisrammen meget godt med mit eget anlæg, du skal være velkommen til at kigge forbi og få en lytter.
Jeg vil anbefale at folk tager ud og får lyttet til andre ting end B&O, bare fordi at det er dansk og dyrt behøver det ikke at være godt, desværre.
inden folk flamer mig for at være B&O hader, kan jeg fortælle at jeg faktisk kommer fra et B&O hjem, og har oplevet de fleste af deres produkter de sidste 20 år (der var oprindeligt diy i hjemmet, men jo ældre jeg blev, jo sværere havde jeg ved at holde nallerne fra volumenkontrollen)
Jeg vil, ingen nævnt, ingen glemt, opfordre til at man ikke name-dropper, men holder sig til faktiske erfaringer og indtryk, og afholder sig fra at udtale sig om hvad man tror. det anses andre steder for god forum skik.
Redigeret af kim olsen - 02-December-2008 kl. 22:12
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 22:21 |
Jeg HAR været igennem Onkyo, Harman Kardon,Sony og Bose, og jo det kan godt være at lyden er renere og mere detaljeret med Onkyo/Harman receiver med superkabler på superhøjttalere,men så er prisen også deroppe af, og nu har jeg mit B&O som de fleste der lytter må indrømme spiller rigtigt godt (men at tilslutte en sub er et rigtigt godt valg til Beolab 8000).
Men ja. Skal man have ægte Hifi skal man op i de helt dyre højttalere. Beolab 9 eller allerbedst Beolab 5. men så har man jo forstærkerdelen dækket ind også, og med Beolab 5 slipper man for subwoofer.. 
|
|
 |
Slipknot
Junior bruger
Oprettet: 14-November-2008
Point: 22
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 22:44 |
kim olsen skrev:
Emilos88 skrev:
Ikke får store ord, Pioneer forstærkerne er da blevet rost rigtig meget? og det fantastiske er at de forbliver kolde, ved høj lyd! |
det kan da umuligt være en kvalitet i sig selv at systemet ikke bliver varmt ved høj effektafgivelse, det er jo netop hvad samtlige klasse D forstærkere og pwm strømforsyninger formår og er bygget til
Emilos88 skrev:
Men er det så et godt argument at Rotel er begyndt at bruge ice power, for det er da i hvert fald Hi-end.! |
Rotel har aldrig været high end, og havde du lytte til deres ice powerblokke ville du aldrig kommet med en påstand om at det lyder godt.
Ice power har aldrig været highend, og hvis man rent faktisk lytter til det, vil man finde ud af at lyden ikke er hvad der sælges, men at man får meget effekt fra få watt.
Emilos88 skrev:
Nej tværtimod. ja, byggekvaliteten er høj, men du får ikke meget for pengen ift. stort set samtlige andre mærker. beolab9000 der har været deres primære højttaler de sidste mange år har desuden haft en prisstigning på 50% siden de blev introduceret. jeg har aldrig før hørt nogle sige, eller mene at det er pris kontra kvalitete der betegner B&O (heller ikke B&O selv eller B&O sælgere)
pr76 skrev:
Nu ved jeg ikke om du mener BeoLab 9, men ved beolab 5 er det da ikke standart enheder, medmindre man kalder Foster og Peer-Less for standart enheder Samt deres D/A er fra analogue devices som mig bekendt heller ikke bare er "standart"  |
jo, det er præcis hvad det er. du finder ikke noget der er mere standard end netop de enheder du selv har nævnt.
pr76 skrev:
Nu ved jeg ikke om du har haft mulighed for at nærlytte til et par BeoLab 5 uden for B&O butikken. Men med de rigtige kabler samt cd så er der ikke mange anlæg i prisklassen 130-150K som kan følge med |
Jeg synes du skulle prøve at lytte til andet end B&O, jeg har rent faktisk hørt bemeldte, og til prisen er det den ringeste højttaler jeg kan forestille mig.
Hvis du spørger i et hvilket som helst hifi forum og spørge om anlæg til 150k, vil ingen nævne B&O.
Pille man subben fra, passer prisrammen meget godt med mit eget anlæg, du skal være velkommen til at kigge forbi og få en lytter.
Jeg vil anbefale at folk tager ud og får lyttet til andre ting end B&O, bare fordi at det er dansk og dyrt behøver det ikke at være godt, desværre.
inden folk flamer mig for at være B&O hader, kan jeg fortælle at jeg faktisk kommer fra et B&O hjem, og har oplevet de fleste af deres produkter de sidste 20 år (der var oprindeligt diy i hjemmet, men jo ældre jeg blev, jo sværere havde jeg ved at holde nallerne fra volumenkontrollen)
Jeg vil, ingen nævnt, ingen glemt, opfordre til at man ikke name-dropper, men holder sig til faktiske erfaringer og indtryk, og afholder sig fra at udtale sig om hvad man tror. det anses andre steder for god forum skik.
|
Du må meget undskylde men hvad fanden er Beolab9000, det er der ingen højttaler der hedder eller har heddet hos B&O. Hvis du mener Beolab 8000 så er de uden icepower.
Derudover leveres icepower også til Martin Logan udstyr som er ekstrem High-end.
icepower bruges også i rigtig meget PA udstyr, fordi det er den forstærker type med bedste lyd og højeste effekt.
|
 |
Slipknot
Junior bruger
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 22:45 |
jonaskp skrev:
Skyum skrev:
Jeg kan godt forstå at folk hellere vil købe eks.Onkyo, Dali, panasonic m.m. som jeg selv har prøvet, men husk så lige alle de ekstra kabler til mange tusinde kroner samt det faktum at det grej er forældet efter 1-2 år idet der hele tiden kommer nye formater.
| B&O er da mindst lige så forældet efter 1-2 år. Samtidigt har B&O jo netop tidligere fået hug af eksperter for at være for længe om at integrere nye formater og standarder, hvilket så har gjort dele af produkterne forældede allerede inden de blev solgt.
Det er rigtigt at brugtprisen ikke holder sig på samme måde med andre mærker, men det er langtfra det samme som at sige at B&O ikke bliver forældet.
|
Du kan altid opgradere dit B&O. Det kan du ikke hos andre producenter.
Kun B&O var klar til de nye HD lydstandarder for 5 år siden på deres BeoSystem 3 det er da at være forberedt.
|
 |
Slipknot
Junior bruger
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 22:48 |
Billedkvaliteten på deres TV er toppen af poppen, der ligger ingen nogen produkter over B&O kvaliteten.
Læg mærke til deres scaler i Beosystem 3, den er helt eminent, og den måde den håndterer farver, lys og kontrast der er intet der kan følge med.
Jeg har nu kigget på de nye Samsung, Sony, Philips, Loewe og jeg synes kvaliteten går tilbage, og vi nærmer os det her glansbillede tegnefilms agtige på analog antenne, så løftes det en smule på digitalt, men billedet er stadig fortegnet.
|
 |
Slipknot
Junior bruger
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 22:51 |
kim.t skrev:
De har jo flere patenter på lydområdet, og på deres effektforstærkere - deres ICE power som bruges af flere fabrikanter. Deres Beolab 5 højttaler bruges som ref. i en del lydstudier, og skulle efter sigenden være billige set i forhold til hvad de leverer. Og deres remotes finder du ikke bedre andre steder. Har man en gang haft en B&O remote i fingrene og oplevet at den bare virker - man skal ikke pege (eller for den sig skyld være i samme rum) som det som skal fjenbetjenes, så har man en meget lav tollerance over for de plastik remotes andre firmaer sender med deres produkter.
Det man få når man køber et anlæg fra B&O er mulighed for integration, alt via 1 remote, men det koster. Du er bundet op på at købe produkter fra B&O, og med de priser de efterhånden har - ja så kan alm. mennesker ikke være med længere. Udviklingen går efterhånden for hurtig for dem. De vil ikke satse på en teknologi før de er sikre på at den holder (de brændte deres fingre på CDi ifm deres BeoCenter AV5). Og ders produkter skal jo laves så det tekniske er gamt af vejen - Hr. og Fru. Jensen skal jo kunne finde ud af at betjene.
Det er så med til at gøre at man som teknisk interreseret gå uden om B&O.
|
Jeg har netop været ved min B&O forhandler, og her har jeg fået dejlige nyheder, nu er du ikke låst fast kun på B&O, men du kan styre alverdens øvrige producenter, og mangler der betjening, bliver det lavet. Her taler vi om Tvix produkter, Apple-TV, Mac Mini, diver DVD afspillere og optagere, Blu-ray, gardinstyring, alarmsystemer, lysstyring, døråbnere, støvsugere ja han var ikke nem at stoppe.
Der er sgu noget spændende igang i den gamle Struer virksomhed. Det er utroligt hvad de trækker ud af den lille fiskerby.
|
 |