recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O ?

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 23:01

Det er jo netop det der er en af glæderne ved B&O. Man kan bygge videre,opdatere og integrere i den grad,og med 1 fjernbetjening (som er til at finde ud af) betjene alt fra lys,lyd og meget andet og ikke nødvendigvis B&O produkter.   Jeg kan eks. få et lille print sat i min Beolink4 fjernbetjening så den kan styre mit Panasonic tv.

Men jeg kan stadig godt forstå argumenterne imod B&O (Nogle af dem )

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:15

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

1: Brugt Prisen ligger sandsynligvis højere på B&O fremfor det andet setup.

Måske, måske ikke. Det afhænger lidt af hvordan man laver regnestykket. Custom install løsningen hæver måske værdien af dit hus med 100.000,-. Eller se sådan på det: Om to år ønsker du et bedre billede, så du køber en ny projektor til 30.000,-, og får den monteret i setup'et. Så har du forbedret systemet dramatisk, og har samme betjening. Mon ikke det vil koste tilsvarende at skifte dit Beovision 4 ud om to år?

Klart, hvis du bor i lejlighed og har planer om at flytte om to år, så er custom install løsningen ikke lige den rigtige. Det er også derfor jeg skrev at det er to forskellige ting, som jeg kun stiller op overfor hinanden for at sætte perspektiv på hvor unfair det er at sammenligne et B&O tv med et Sony W4500.

2: Status / mærkenavnet B&O har en højere værdi end BenQ.[/QUOTE]

Men så begår du præcist samme fejl igen, du værdisætter B&O op imod 10% af custom install løsningen, nemlig projektoren. Jeg er meget uenig i at status er større i B&O - når du har naboen på besøg, og han sætter sig i sofaen, så trykker du på én knap på din fjernbetjening - så slukker lyset, gardinerne kører ned, ned fra loftet kommer et 100" lærred og en projektor, og så rykker du lige en gang Transformers i skallen af ham på fuld hørm. Når han sætter sig i stolen foran sit Beovision 4 derhjemme efter dén tur, så vil jeg garantere dig for at han får BRUG for den høje brugtværdi, for han vil have hjemmebiffen ligesom naboen, og det kan kun gå for langsomt.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

3: Desuden vil det ofte være lettere at opstille et B&O anlæg. Otto's løsning ville f.x. være fuldstændig umulig at indbygge hvor jeg bor.

Igen, det er ikke noget der kan erstatte B&O for alle, og jeg har netop heller ikke sagt at INGEN bør købe B&O. Men det var jo også bare et forslag for at sætte perspektiv på debatten, hele pointen i custom install er jo netop at lave en løsning der virker til lige præcist dit behov og din stue. Men udover hvad der rent praktisk kan lade sig gøre i bygningen, så kan du jo være ligeglad med hvor _nemt_ det er, det er ikke dig der skal gøre det.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:16

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Og hvad er din holdning til B&O anlæg Otto? =)

Var det ikke dét jeg lige skrev en A4 side om?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:21

Okay, nu bliver jeg provokerende her over midnat:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg kan godt forstå at folk hellere vil købe eks.Onkyo, Dali, panasonic m.m. som jeg selv har prøvet, men husk så lige alle de ekstra kabler til mange tusinde kroner samt det faktum at det grej er forældet efter 1-2 år idet der hele tiden kommer nye formater.

Det er sgu da bedre end at det er forældet når man køber det!

Jeg har også været over Bose som leverer lidt B&O lignende fordele med hensyn til design og brugervenlighed, men i forhold til Bose (den store til 40.000 kr.) så er B&O overlegne på lyd,

Nu sammenligner jeg heller ikke med gammelt muggent rugbrød når jeg er på restaurant... Lidt samme pointe som før: Folk forsvarer B&O ved at sige at det er noget HEEELT andet end det ringeste på markedet. Who cares, der er vel mere værdi i at sammenligne med det bedste på markedet, inden for den prisklasse man nu bevæger sig i?

Det er hårdere sagt end det er ment, som jeg har sagt flere gange så forstår jeg godt at nogle mennesker er tiltalt af dén pakke som B&O leverer. Jeg mener bare at for mange overser alternativerne, og ender med at sammenligne B&O med hvad den lokale Expert butik ellers lige har på hylderne, og så bliver B&O forherliget af den simple årsag at dét der står ved siden af er værre.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Slipknot Slipknot skrev:

Billedkvaliteten på deres TV er toppen af poppen, der ligger ingen nogen produkter over B&O kvaliteten.

Øh - jo.

Læg mærke til deres scaler i Beosystem 3, den er helt eminent,

Øh - nej.

og den måde den håndterer farver, lys og kontrast der er intet der kan følge med.

Øh - jo.

Jeg har nu kigget på de nye Samsung, Sony, Philips, Loewe og jeg synes kvaliteten går tilbage, og vi nærmer os det her glansbillede tegnefilms agtige på analog antenne, så løftes det en smule på digitalt, men billedet er stadig fortegnet.

Igen, hvorfor sammenligne med muggent rugbrød? Kig forbi en dag, så skal jeg vise dig hvad billedkvalitet er...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:29

Det er jo netop det der er en af glæderne ved B&O. Man kan bygge videre,opdatere og integrere i den grad,og med 1 fjernbetjening (som er til at finde ud af) betjene alt fra lys,lyd og meget andet

Det kan du også med ikke-B&O produkter. Man skal bare lære at kigge på hele systemet som en helhed. Om du skifter DVD-afspilleren i custom install-racket, eller om du skifter DVD-modulet der er indbygget i TV'et, det giver universelt set det samme. Om noget, så er custom install løsningen netop MEGET mere fleksibel mht. opgraderinger og udbygninger, fordi du f.eks. ikke er bundet af hvornår et bestemt firma nosser sig sammen til at lave en blu-ray - du kan købe en blu-ray afspiller af et hvilket som helst mærke, og tilpasse det til systemet så du ikke mærker hvilket apparat det er du betjener.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 00:39

Nu er det altid svært at diskutere B&O med folk der har en interesse i alt andet end lige netop B&O, men jeg forstår hvad du mener, MEN igen skal vi huske på IKKE at skyde gråspurve med kanoner,med det mener jeg at der er mange der absolut skal have eks. fuld HD, på trods af at de ikke har kilden til at udnytte denne opløsning...  og den slags eksempler er der alt for mange af.

Dermed ikke sagt at B&O ikke er for dyrt,men her får man den vare man ser/lytter til, og hvis man er tilfreds med dette skal man ikke ud i ekstra kabler, kalibrering osv.

MTH. projektorproblematikke skal der da bestem en projektor på et Beovision 7/40, men netop dette er jo også muligt via system 3, uden at projektoren skal komme fra B&O.

Jeg troede ikke du var så nem at provokere Otto

MVH  Henrik

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 01:24

Du må meget undskylde men hvad fanden er Beolab9000, det er der ingen højttaler der hedder eller har heddet hos B&O. Hvis du mener Beolab 8000 så er de uden icepower.

Ja, det er korrekt, jeg ved ikke hvorfor jeg vil have den til at hedde 9000, og den del af det havde intet med ice power at gøre, så jeg fortår ikke hvor du vil hen

Derudover leveres icepower også til Martin Logan udstyr som er ekstrem High-end.

Martin Logan har aldrig været ekstrem Highend. og nu er det lyden vi diskuterer, der vil du finde at der er ret stor uenighed omrking Martin Logan (og med rette). grunden til at det benyttes er den høje effekt der kan sidde på meget lidt plads.

Eneste Highend producent der har brugt ice power er Jeff Roland, og de måtte mere eller mindre lukke biksen da deres kunder blev temmeligt sure over hvor ringe det lød, på trods af at pris og design lignede Jeff Roland som sædvanligt. Jeff Roland begik kommercielt selvmord på den konto.

icepower bruges også i rigtig meget PA udstyr, fordi det er den forstærker type med bedste lyd og højeste effekt.

Nej, Ice Power har aldrig været kendt for den bedste lyd. Jeg har selv arbejdet med PA siden årtusindeskiftet, og kan med sikkerhed sige at din påstand er grebet ud af luften.

Hertil kommer at både Labgruppen, QSC og især Crown har præsteret at leverer ufatteligt meget mere effekt end icepower har præsteret.

Ice Power har nogle grundlæggende generiske handikap grundet sin konstruktion som man ikke kan komme uden om. det ændre dog ikke på at man med ice power kan få meget for få penge. men det betyder altså ikke at det er verdens bedste.

Jeg vil endnu en gang anbefale folk (både hvad lyd og billed del angår) at holde sig til fakta og førstehåndserfaringer i stedet for at antage eller argumenterer med hvad man tror. det bliver B&O ikke bedre af. Det er ret frustrerende at forsøge at få en reel debat op at køre når folk gætter til højre og venstre, og begynder at opfinde påstande for at få ret.

Redigeret af kim olsen - 03-December-2008 kl. 01:28
Crown - there is no substitute.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Og hvad er din holdning til B&O anlæg Otto? =)

Var det ikke dét jeg lige skrev en A4 side om?

Hov - undskyld =)

jeg havde vidst ikke læst hele siden igennem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 07:29

Nu er det altid svært at diskutere B&O med folk der har en interesse i alt andet end lige netop B&O, men jeg forstår hvad du mener, MEN igen skal vi huske på IKKE at skyde gråspurve med kanoner,med det mener jeg at der er mange der absolut skal have eks. fuld HD, på trods af at de ikke har kilden til at udnytte denne opløsning...  og den slags eksempler er der alt for mange af.

Dermed ikke sagt at B&O ikke er for dyrt,men her får man den vare man ser/lytter til, og hvis man er tilfreds med dette skal man ikke ud i ekstra kabler, kalibrering osv.

MTH. projektorproblematikke skal der da bestem en projektor på et Beovision 7/40, men netop dette er jo også muligt via system 3, uden at projektoren skal komme fra B&O.

Jeg troede ikke du var så nem at provokere Otto

MVH  Henrik

undskyld men læste du slet ikke noget af alt det Otto lige skrev?

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 08:17

Det er jo netop det der er en af glæderne ved B&O. Man kan bygge videre,opdatere og integrere i den grad,og med 1 fjernbetjening (som er til at finde ud af) betjene alt fra lys,lyd og meget andet

Det kan du også med ikke-B&O produkter. Man skal bare lære at kigge på hele systemet som en helhed. Om du skifter DVD-afspilleren i custom install-racket, eller om du skifter DVD-modulet der er indbygget i TV'et, det giver universelt set det samme. Om noget, så er custom install løsningen netop MEGET mere fleksibel mht. opgraderinger og udbygninger, fordi du f.eks. ikke er bundet af hvornår et bestemt firma nosser sig sammen til at lave en blu-ray - du kan købe en blu-ray afspiller af et hvilket som helst mærke, og tilpasse det til systemet så du ikke mærker hvilket apparat det er du betjener.

Hej Otto

Ja med det er jo klart at det kan lade sig gøre at skifte hvad som helst og på den måde opgradere, men det jeg mener er at B&O ikke lader kunden i stikken,men tilbyder opgraderinger af både software og hardware, men du har ret i at det ikke er B&O der er de hurtigste med eks. BluRay m.m.

Jeg mener stadig der er rigtigt mange der ville være helt og aldeles tilfreds med lyden, selv om den ikke er super High-end (som det nu er oppe imod på et indlæg her i tråden).

Det minder mig om at der også er mange der synes jeg skal chiptune min Mercedes, hvor jeg derimod god kan nøjes med 204 hk... men sådan er vi jo så forskellige.

Vi bliver aldrig enige,men det er jo heldigvis heller ikke nødvendigt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 09:13

Hej Otto

Ja med det er jo klart at det kan lade sig gøre at skifte hvad som helst og på den måde opgradere, men det jeg mener er at B&O ikke lader kunden i stikken,men tilbyder opgraderinger af både software og hardware, men du har ret i at det ikke er B&O der er de hurtigste med eks. BluRay m.m.

Jeg mener stadig der er rigtigt mange der ville være helt og aldeles tilfreds med lyden, selv om den ikke er super High-end (som det nu er oppe imod på et indlæg her i tråden).

Det minder mig om at der også er mange der synes jeg skal chiptune min Mercedes, hvor jeg derimod god kan nøjes med 204 hk... men sådan er vi jo så forskellige.

Vi bliver aldrig enige,men det er jo heldigvis heller ikke nødvendigt.

Der blev jo netop gjort udtryk for at b&O netop er high-end.

Otto gjorde jo egentlig bare opmærksom på at du ville kunne få bedre for samme penge.

Selvfølgelig ville folk kunne være tilfredse med B&O lyden, jeg er jo også tilfreds med mit setup selvom de fleste herinde ville sige at det er noget lort  men jeg giver så heller ikke udtryk for at det er et high-end system eller i nærheden.

Og din mercedes kan ikke sammenlignes med dette. =)

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu