recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketB&O ?

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
pr76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 12:16

OTTO:

Lige et sidespring

Forhandler du stadigvæk Oppo og er deres BluRay afspiller kommet?

Kan den gøres kodefri på både dvd og BD (om det er med chip er jeg ligeglad med) og hvad er prisen.

Undskyld for dette OT spørgsmål

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Det med lys og gardiner kunne jeg ikke se i dit forslag til de 50K, men er det med så er det jo en helt anden snak, jeg bøjer mig og tager det i mig igen at dit forslag er main-stream

Jeg troede du mente 145k forslaget, men ja så er vi enige, 50k forslaget er da mainstream. Men du får jo heller ikke meget billede og surround-lyd fra B&O for 50k, så det er vel lidt unfair at sammenligne med. Bemærk at det ikke var mig der trak mit 50k forslag ind i B&O diskussionen.

Jeg er enig i med dig at en custom løsning er på mange måder flottere og har større wow effekt en et fuldt B&O setup og også at mange ikke er klar over at det faktisk er muligt at få til samme penge som B&O. Problemet er på det punkt uvidenhed som du selv har været inde på og det kan man nu ikke altid beskylde kunden (forbrugeren) for at være, når største delen af butikker i landet ikke engang ved at det findes.

Jeg beskylder som sagt netop heller ikke kunderne for at de ikke ved der findes andet end B&O. Jeg modsiger dén tese at der ikke FINDES andet, hvilket er dét B&O entusiasterne i denne tråd postulerer, ved at sige at ingen leverer samme billed- og lydkvalitet som B&O. Det er lodret forkert, men derfor behøver B&O jo ikke være dårlige produkter, eller et dårligt køb. Det er bare forkert at sige at der ikke findes alternativer. At man ikke kender dem er jo fair nok, men det betyder jo ikke at man har ret.

Hvis der vælter et træ i skoven, og der ikke er nogen til at høre det, siger det så ikke en lyd?

Men igen ville det ikke være kedeligt vist alle valgte Pioneer plasma, Lexicon forstærkere og MK højtalere til sin hjemmebio, så var et forum som dette slet ikke nødvendigt  Nogle vælger Pioneer andre loeve, nogle kan lide Philips ambilight og så er der dem som vælger B&O. Alle har en eller anden grund til lige netop at vælge det de gør og jeg er sikker på at, om man har valgt det ene eller andet så er de alle glade for deres valg

Helt enig, jeg siger netop ikke at vi alle skal gøre det samme, tværtimod er det dét jeg argumenterer for at vi IKKE skal. Jeg siger hverken at mine forslag er de eneste rigtige, eller at alle burde vælge dem, jeg siger at der findes seriøse alternativer til B&O. Jeg er træt af at B&O skal bedømmes op imod dét at købe et Samsung i Fona.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 12:25

OTTO:

Lige et sidespring

Forhandler du stadigvæk Oppo og er deres BluRay afspiller kommet?

Lad os tage den her.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 12:44

Jeg er stadig enig med dig Otto, men jeg har aldrig påstået at man fik det bedste billede/lyd fra B&O.

Jeg sidder netop nu og lytter til Eagels "Hell freases over" fra deres DVD via mine Beolab 8000 godt støttet af min Beolab 2 (subwoofer) og her savner jeg ikke lyd, dog ville jeg gerne (og skal på et tidspunkt have..) beolab 5...  Men jeg kigger på mit Panasonic plasma.

Min idé er at købe et Beovision 7/40 og så tilslutte en projector til når vi skal se film, og på den måde have en forholdsvist neutralt, og efter min mening flot opsætning, og så alligevel det optimale mht. billede via en rigtig god HD projektor.

Derfor køber jeg ofte mit B&O brugt idet jeg godt kan leve med eks. et brugt Beovision 7/40 til 45 k, med centerhøjttaler,surroundmodul osv.

Men igen betyder designet og betjeningen også rigtigt meget for mig.

Jeg VED godt at jeg for 100-150 k. kunne få meget custommade, men da jeg har haft 4 huse på 10 år, har dette faktum også en indflydelse på mit valg. I øvrigt har jeg Beolink i min installation,hvilket også giver nogle muligheder..

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 13:05
Og sådan ser det ud....
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 13:33
Skyum, det er lidt kedeligt med dine kabler som bare ligger og roder på et ellers pænt setup
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Skyum, det er lidt kedeligt med dine kabler som bare ligger og roder på et ellers pænt setup

Hej Michael

Ja det har du ret i ,men jeg har netop flyttet rundt på grejet og endnu ikke fået det i kabelkasse osv.     Rom blev ikke bygget.......

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Sjovt nok lidt det indtryk jeg har af B&O's egne installatører, at de mere end alt andet, er glorificerede kabel "skjulere" for der er ingen tvivl om at en stor del af deres tid og kompetence går på netop det punkt :)

EDIT: Blev rom ikke bygget??? w00t, er det nu de rummænd igen

Redigeret af fumper - 06-December-2008 kl. 13:56
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg er stadig enig med dig Otto, men jeg har aldrig påstået at man fik det bedste billede/lyd fra B&O.

Det er jo heller ikke nødvendigvis dig jeg argumenterer imod... Det er et svar ud i åbent plænum.

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 14:40

Kan vi ikke bare blive enige om, at det handler om smag og behag, og om at respektere hinandens valg og interesser..

Man kan købe et udemærket armbånds ur i Føtex til 99,95.- eller man kan købe et Rolex til 50.000,-

I bund og grund kan de det samme, nemlig vise hvad klokken er

Mvh

Moulder  (Med huset fuld af B&O lir)

Mvh

Moulder
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 16:33

Man behøver ikke undskylde at have B&O, det er produkter i den absolut bedre ende - ville jeg have Pioneer el. Panasonic havde jeg da blot købt dette.

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Kan vi ikke bare blive enige om, at det handler om smag og behag, og om at respektere hinandens valg og interesser..

Man kan købe et udemærket armbånds ur i Føtex til 99,95.- eller man kan købe et Rolex til 50.000,-

I bund og grund kan de det samme, nemlig vise hvad klokken er

Jeg ved godt jeg gentager mig selv, men ovenstående analogi er lige præcist dén der gør at jeg reagerer på B&O lovprisningerne. Man kan GODT få et ur til 50.000,- der ikke står Rolex på, og man kan også få et ur til 10.000,- eller 20.000,-. Det _behøver_ ikke være et valg mellem discount eller ultra-highend - der ligger altså også noget ind imellem. Og hvis man vil have ultra-highend, så findes der også andet end B&O og Rolex. Det er som om at hvis man ikke vil have B&O, så tror folk man er henvist til discount-løsninger, sådan er det ikke.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu