|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() Sendt: 18-April-2009 kl. 18:41 |
hje går lidt med tanken om at købe sådanne 2 banditter:D
http://www.thansen.dk/product.asp?c=456030891&n=12002664 98&pn=1220727681 og så sætte dem under sofaen, det skal så kobles til min reciever ![]() der skal også sættes 5 højtalere til og en sub vil så hører om jeg bare sætter de to bodyshakere surround eller surround backspeaker c/ zone spekaer a Redigeret af friedel - 18-April-2009 kl. 18:45 |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Nej, de skal kobles til via Sub-out (SW i pre-out).
Der skal så en forstærker til at trække dem, har du allerede tilsluttet en sub så skal du også have en y-splitter på. |
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() |
ok skal lige have fat i det, jeg sætter mit sub kabel i SW (7.1 ch input)
så sætter jeg stikkene fra bodyshakerne i SW y splitteren og som skal side i Sub-out? eller skal både sub og bodyshakere kobles i y-splitteren som kobles i sub-out? |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Det korrekte setup: I stikket SW fra pre-out sætter du en y-splitter (1 phonohan til 2 phonohun koster kr. 59,- i THANSEN) heri sætter der et phonokabel (RCA klades det også) til din aktive sub (regner med det er en sub med forstærker du har) og et phonokabel til f.eks. aux-in på den forstærker som skal trække dine bodyshakere. Din forstærker skal have en mono-knap ellers må du trække to phonokabler og derved har du brug for endnu en y-spillter.På din forstærker til bodyshakerne forbinder du bodyshakerne til højtalerudgangene. Alt efter antal bodyshakere du skal bruge forbinder du dem på følgende måde: 1 bodyshaker: Forbindes enten til right eller left højtalerudgang 2 bodyshakere: Forbindes til hver sin højtalerudgang 4 bodyshakere: Forbindes serielt, 2 til hver højtalerudgang. |
|
![]() |
|
![]() |
tak for svaret, stadigvæk lidt forvirrende:D
jeg har ikke men får snart en dali concept 12 sub. i SW pre-out sætter jeg denne her: http://www.av-connection.dk/?PGr=2778&ML=851 så fik jeg ikke helt fat i det med phonokablet skal bruge sådan et her ikke http://www.av-connection.dk/?PGr=33&ML=308 det sætter jeg i min sub og over til min reciever? og så hvad? undskyld hvis jeg spørger dumt:D |
|
![]() |
|
![]() |
Prøv at lave en tegning ud fra hvad jeg har skrevet, det hjælper ofte
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
har lige prøvet at lave en tegning og det går simpelthen ikke kan ikke finde ud af det.
hvis vi nu siger jeg har: en y-splitter et phono kabel dali concept 12 subwoofer og marantz sr 5003 og et subwoofter kabel så gør jeg følgende: subwoofer kabel forbindes fra subwoofter til reciever hvor den sidder i SW under 7.1 channel input så sætter jeg y splitter han ind i sw under pre-out hva så med de 2 hunner? og hvor kommer rca kablet ind henne? |
|
![]() |
|
![]() |
Håber dette giver bedre overblik:
|
|
![]() |
|
![]() |
forstærker til bodyshaker? skal jeg så købe en forstærker til eller hvad?
det stik der går fra surround er det y-splitter, hvis ja så er den fra y-splitter til sub er bare et almindeligt sub kabel? og fra y-splitter til forstærker til bodyshaker er det rca? og fra den til de 2 bodyshakere er det bare et almindeligt kabel der følger med dem eller hvad? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja
Ja Ja Højtalerkabel PS: THansen har ikke de bodyshakere mere ![]() Redigeret af Hans j - 18-April-2009 kl. 23:43 |
|
![]() |
|
![]() |
ok så har jeg det på det rene:D
en ekstra forstærker hmm det blir jo hurtigt dyrt så:( og det kan jeg sku se:( men man kan vel finde sådanne nogle andre steder. |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal bare finde en brugt forstærker, de koster ikke mange penge
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |