recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til det nye TV signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boks til det nye TV signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
t-knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2013
Sted: Ulerslev, DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t-knudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boks til det nye TV signal
    Sendt: 04-Juni-2020 kl. 22:34
Der er jo kommet nyt TV signal her i starten af juni. Og jeg har tilfældigvis et TV som ikke kan modtage det nye TV signal.

Jeg vil købe denne TV boks, så jeg igen kan se TV https://www.kabelmix.dk/np/1244-dvb-t2-boks.html

Jeg vil bare lige være helt sikker på det er den rette. Kan se der findes flere forskellige bokse, så er i tvivl om der er forskel og eventuelt noget jeg skal være opmærksom på.

På forhånd tak for jeres hjælp.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 00:02

 Den kan som det beskrives, kun bruges til modtagelse af DR og Regions TV. Så haves der Boxer er det No Go.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af t-knudsen t-knudsen skrev:

  Kan se der findes flere forskellige bokse, så er i tvivl om der er forskel og eventuelt noget jeg skal være opmærksom på.

Hej.

Først er der spørgsmålet om hvilke kanaler at du ønsker at kunne se?
Er det kun DR's kanaler eller ønsker du også at se f.eks. TV2 fra Boxer?

Hvis du ønsker at se og vil abonnere på Boxer skal du vælge en DVB-T2 Boks med et CI slot til et Boxer TV Modul og abonnements kort.

Det næste du bør være opmærksom på er, om du har det OK med at bruge to fjernbetjeninger?
En for TV'et og en anden fjernbetjening for DVB-T2 boksen. Eller om de vil betale mere for, at få en boks med EN fjernbetjening, der kan styre både TV og Boks?

Efter kanalomlægningen i tirsdags finder en kanalsøgning 42 DR og Boxer kanaler. Hvis du kun kan se et fåtal af dem, hvordan ønsker du så at se dem du IKKE kan se, i din liste over kanaler?
Mange vil gerne have mulighed for at oprette en Favorit kanal liste på en PC or overføre den til deres DVB-T2 boks. Har du sådanne ønsker?

Men jeg vil foreslå at du fortæller os hvilke kanaler du hidtil har set, og evt. hvilke du ønsker at se i fremtiden. Samt besvare nogle af ovenstående spørgsmål?

Hilsen Carsten.


 

Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 14:32
Jeg har købt boxers egen T2 box, og den fungerer udemærket og der skal ikke bruges noget modul for kortet sættes direkte i boxen. Den fåes til halv pris lige nu.
dog er det lidt pusigt at når jeg tænder den, så tænder tv ikke på hdmi1, så jeg skal ind i tv menu for at aktivere hdmi1, men hvis jeg tænder for blu-ray afspiller så tænder tv automatisk på hdmi2. Måske jeg har overset noget i menuen.
      carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 14:47
 Boksen har måske ikke CEC, og så kan den ikke tænde TVet og skifte Input, se i dens menu om der er den funktion.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Jeg har købt boxers egen T2 box, og den fungerer udemærket og der skal ikke bruges noget modul for kortet sættes direkte i boxen. Den fåes til halv pris lige nu.

Hvilken box er det?

Jeg har Triax 505



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 16:19
Den hedder " BOXER SMARTBOX.
     carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 16:22

Det  er en Sagemcom DTI77 HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Boksen har måske ikke CEC, og så kan den ikke tænde TVet og skifte Input, se i dens menu om der er den funktion.
Tak, jeg prøver at kigge på det i aften.Smile
     carsten
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Det  er en Sagemcom DTI77 HD.

Hej.

Her er et link til anmeldelse af en Sagemcom DTIW77. Jeg ved ikke hvor stor forskellen er:


Hilsen Carsten.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Boksen har måske ikke CEC, og så kan den ikke tænde TVet og skifte Input, se i dens menu om der er den funktion.
Tak, jeg prøver at kigge på det i aften.Smile
     carsten
Så har jeg prøvet, men det virker stadigvæk ikke. Jeg har slået hdmi1 til. Det var det ikke som standart.
Kan det være at mit SONY40W5000, som jeg har her i kolonihaven, der ikke understøtter det ?
Ps. Der skulle stå " Jeg har slået hdmi sykronisering til".
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2020 kl. 20:38

 Det gør det jo, da du skriver det ikke er problemet med BD afspilleren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu