recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoks til YouSee

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Sagen er nu undersøgt og optagelserne kan kun vises på det aktuelle TV. Harddisken formateres efter det TV, den sluttes til. Det er TV farikanterne, der laver denne kopibeskyttelse og ikke noget YouSee har noget med at gøre.

Men ganske sikkert lavet sådan for at imødekomme diverse udbyderes ønske om at optagelser ikke skal kunne kopieres Digitalt.
Er det ikke af samme grund at man har HDCP?  Det er vel ikke noget YouSee har opfundet,men et krav fra dem som leverer materialet og som ikke ønsker dette masseproduceret? Bare en idé Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 17:57

Sagen er nu undersøgt og optagelserne kan kun vises på det aktuelle TV. Harddisken formateres efter det TV, den sluttes til. Det er TV farikanterne, der laver denne kopibeskyttelse og ikke noget YouSee har noget med at gøre.

"Sagen er undersøgt", siger du.

Siger du dermed at en TV producent kan få en "YouSee godkendelse" af DVB-C delen, selvom optagelserne ikke låses til det pågældende TV?

Jeg kan simpelthen ikke se hvilket incitament Panasonic eller Samsung har til at lave denne blokering.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er det ikke af samme grund at man har HDCP?  Det er vel ikke noget YouSee har opfundet,men et krav fra dem som leverer materialet og som ikke ønsker dette masseproduceret? Bare en idé Wink

Hvis du ønsker at producere en Blu-ray afspiller, er det et krav at den sætter HDCP på signalet. Det samme krav gælder for en DVD afspiller hvis den opskalerer til højere opløsninger end 576i. Disse krav står i licensbetingelserne og er en betingelse for at bruge DVD og BD logoer m.v. (at ikke alle DVD afspillere overholder dem, eller husker at betale til for DTS mafiaen for stereo decodning, er en anden sagLOL).

For DVB har Nordiq standarden nogle bestemmelser om HDCP hvis der i DVB strømmen er sat et flag for dette (men det fleste boxe bruger formentlig HDCP hele tiden, da det er nemmere, eller de skider på standarden og lader væe). Jeg er ikke klar over om kravet kun gælder DVB-T eller andre DVB former?

Men der er ikke noget "krav" om at optagelser skal krypteres eller bindes til en bestemt enhed i den nordiske standard. Det er muligt at Viasat m.fl. kræver dette af YouSee som en betingelse for at levere TV signaler, men det skyldes så at Viasat har noget at handle med (truslen om at stoppe for TV signalerne, som nu nok er en tom trussel når det kommer til stykket). Men den trussel kan Viasat ikke bruge over for en producent af TV apparater som Panasonic eller Prosonic.

Det er i øvrigt en fuldstændig latter diskussion. Når Hollywood film sendes på DR HD, har de tidligere næsten altid været udgivet på andre formater (f.eks. Blu-ray), og er blevet piratkopieret fra disse formater. Det giver ingen mening at sprede DR HD film på The Pirate Bay, eftersom filmene er der i forvejen!

Redigeret af JesperLund - 09-Januar-2011 kl. 18:09
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

"Sagen er undersøgt", siger du.

Siger du dermed at en TV producent kan få en "YouSee godkendelse" af DVB-C delen, selvom optagelserne ikke låses til det pågældende TV?

Jeg kan simpelthen ikke se hvilket incitament Panasonic eller Samsung har til at lave denne blokering.
Du kan da ikke i fuld alvor mene, at YouSee kan pålægge min. 10 meget store TV producenter, at blokere for at optagelser kan vises på andre medier. Det er vist at tillægge YouSee større betydning end godt er.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 18:47

Du kan da ikke i fuld alvor mene, at YouSee kan pålægge min. 10 meget store TV producenter, at blokere for at optagelser kan vises på andre medier. Det er vist at tillægge YouSee større betydning end godt er.

Hvis Boxer kan lave sådanne krav som betingelse for "Boxer godkendt", kan YouSee vel også?
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 19:13

Hvis Boxer kan lave sådanne krav som betingelse for "Boxer godkendt", kan YouSee vel også?
Godkendelsen af YouSee og Boxer betyder absolut ikke, at TV producenterne har ændret noget som helst. Det betyder bare, at disse TV opfylder krav, der berettiger dem til at bære betegnelsen "Godkendt" af ....... Hvad tror du sker med TV købt via parallelimport? Jeg er sikker på, at de virker på samme måde som de øvrige.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cliff.ha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 23:22
Jeg syntes det lyder som om at den bedste løsning vil være enten at leje boksen fra yousee eller købe et tv som understøtter dvb-c, i stedet for at begynde og kigge på andre bokse.

Jeg vil dog inden jeg tager det endelige valg tage og undersøg hvilke muligheder der er hvis jeg vælget at bygge et media center i stedet, da jeg så vil kunne få fat på de ting jeg har optaget.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 00:02
Jeg købte min boks for 1½ år siden, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Men det er i virkeligheden nok klogere at leje den,så man kan skifte den ud hvis der kommer en ny og bedre model.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2005
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 00:35

Det er i øvrigt en fuldstændig latter diskussion. Når Hollywood film sendes på DR HD, har de tidligere næsten altid været udgivet på andre formater (f.eks. Blu-ray), og er blevet piratkopieret fra disse formater. Det giver ingen mening at sprede DR HD film på The Pirate Bay, eftersom filmene er der i forvejen!
For slet ikke at nævne 'kvaliteten' på de fleste kanaler slet ikke er værd at optage.
Til top
Jksa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 18:02

Et et af dine spørgsmål var:

Findes der nogle andre bokse end den fra YouSee?

Jeg ved en boks, som ikke kan, selvom den har kortlæser, af mærket Abeo.
I modsætning til YouSees kan den til gengæld modtage alle P4s regioner.
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 15:41
Hej alle!

Jeg er YouSee-kunde (fuldpakken) og kunne godt tænke mig at få glæde af kanalerne i digital/HD-kvalitet på mit PIO-428DX (efter at have købt et Samsung UE26C4005 til køkkenet og opdagede "glæden" ved alle kanalerne i bedre kvalitet! Tongue)

Jeg står med samme overordnede spørgsmål - hvilken HD-boks bør/kan jeg købe?

Jeg har læst denne + nogle andre tråde om HD-bokse, men synes det er svært at blive klog på, hvad man skal vælge, da der tilsyneladende er både fordele/ulemper ved hhv. YouSee's egne bokse vs. alternative bokse fra BlueTinum, Triax og hvad der ellers nævnes.

Jeg blev ikke mindre forvirret af at læse, at man skal sørge for IKKE at købe alternative YouSee-godkendte bokse! Confused

SÅ - hvis jeg BLOT ønsker, at se alle mine YouSee-tv-kanaler i digital/HD-kvalitet - kan jeg så købe en hvilken som helst DVB-C/MPEG-4 boks - herunder en "billig en" fra bilka - eller skal/bør jeg købe en dyrere en, der er "YouSee-godkendt" (fx en triax m.fl. som forhandles af antenneforretninger)??

På forhånd tak

"Den YouSee-forvirrede"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 15:49

Hvis du kun ønsker at se kanalerne Digitalt, og ikke har brug for at optage, og derved behov for 2 Tunere, og ikke har behov for tillægskanaler eller start forfra, Arkiv samt VOD, så kan du godt købe en af de billige supermarked modtagere i stedet for en PVR enhed med 2 modtagere. De4 billigere har også mulighed for optagelse på en extern HDD, dog kan der så ikke ses en anden kanal Digitalt samtidig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu