recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boks til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoks til YouSee

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 16:04
Hej Maistro

mvh Christian
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 16:12
Hej Radiomanden!

Tak for hurtigt svar! Rart at vide, at de billige bokse, som udgangspunkt kan løse det "basale behov"! Smile

Hvis man alligevel tænker lidt større og vil have en boks med flere muligheder - ved du så om fx  Samsungs BD-C8200 - hvor der også er blu-ray-afspiller i - kan løse de ting du nævner - eller kun nogle af dem? Er fx i tvivl om det SKAL være en YouSee-boks, hvis man på et tidspunkt ønsker de flere muligheder, der er med et kort fra YouSee?

På forhånd tak! Smile
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Hej Maistro

Hej Christian!

Tak for din henledte opmærksomhed på disse salgstråde, som jeg ikke lige var obs på! Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 16:41

Oprindeligt skrevet af Maistro Maistro skrev:

Hvis man alligevel tænker lidt større og vil have en boks med flere muligheder - ved du så om fx  Samsungs BD-C8200 - hvor der også er blu-ray-afspiller i - kan løse de ting du nævner - eller kun nogle af dem? Er fx i tvivl om det SKAL være en YouSee-boks, hvis man på et tidspunkt ønsker de flere muligheder, der er med et kort fra YouSee?

Det er som skrevet KUN en You see modtager der kan You See ting, 8200 har dog mulighed (CA plads) for betalingskanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er som skrevet KUN en You see modtager der kan You See ting, 8200 har dog mulighed (CA plads) for betalingskanaler.

OK. Vil HD-boksen med harddisk, som der henvises til ovenfor i en salgstråd, stadig være ok (er nogle år gamle) - el. bør det så være en nyere model fra YouSee?

Jeg synes blot, at jeg tidligere har læst noget om en masse bøvl med de første bokse fra YouSee.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 17:29

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

OK. Vil HD-boksen med harddisk, som der henvises til ovenfor i en salgstråd, stadig være ok (er nogle år gamle) - el. bør det så være en nyere model fra YouSee?

Jeg synes blot, at jeg tidligere har læst noget om en masse bøvl med de første bokse fra YouSee.

Jeg vil bestemt ikke være i tvivl. Lej en Samsung 3126 PVR fra YouSee med en harddisk på 320 GB. Lejeprisen er 59 kr. pr. md. og 30 kr. pr. md. for kortet. For 89 kr. pr. md. og en binding på 6 mdr. er din risiko minimal, hvis du skulle fortryde. Har selv to bokse med harddisk. En på 160 GB (første model) og en på 320 GB - de er dog ikke lejet, men i dag kan det ikke betale sig at købe boksen.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Jksa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2011 kl. 17:59

Hej

Jeg vil lige nævne Aldis Abeo boks igen. Den kan kun klare de 'frie' kanaler. Den kan også vise de 'frie' HD kanaler. Og udover det har den som tidligere nævne aller P4 regioner, inklusive Nordvest Sjælland, Esbjerg med flere. Og 1 Nrk radio program. Det har den gamle Selector og Sagem ikke.

Den har optage på en USB hardisk med PVR funtion, men oplyser kun i GB, og ikke tid. 1 GB ca knap en halv time på en almindelig digital kanal. En HD kanal fylder naturligvis mere, og en radiokanal mindre. Det er ikke muligt skrivet på en optagelse, der står kun nummer, program og tider den har optaget. Når man så sletter en optager, kommer der uorden i rækkefølgen.

Den har 5 grupper med farvoritkanaler, både radio TV.

Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 10:17
Lige et spørgsmål mere til HD-boksene fra YouSee:

Ligesom billedet modtages lydsignalet vel også digitalt. Så er der digital lydudgang på YouSee's bokse? Dvs. er der optisk og/eller coaxial lydudgang, som kan forbindes til ens surround - så man ligesom ved afspilning af en god film på BD-afspilleren, også kan få glæde af surround-lyden ved at se en HD-film via YouSee's HD-bokse??

På forhånd tak! Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 10:21

Der er en Toslink tilsutning på 3126, så man på de få kanaler der sender med 5.1 kan få det lydformat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 10:35

Lige et spørgsmål mere til HD-boksene fra YouSee:

Ligesom billedet modtages lydsignalet vel også digitalt. Så er der digital lydudgang på YouSee's bokse? Dvs. er der optisk og/eller coaxial lydudgang, som kan forbindes til ens surround - så man ligesom ved afspilning af en god film på BD-afspilleren, også kan få glæde af surround-lyden ved at se en HD-film via YouSee's HD-bokse??

På forhånd tak! Smile
Som Radiomanden skriver er der en optisk lydudgang på boksen, men det betyder vel ikke alverden, da du jo i en anden tråd skriver, at den er for dyr. Desværre er der ikke meget på markedet, der er billigere.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 10:59

Tak for jeres afklarende svar! Smile

Jeg forsøger blot ud fra jeres gode svar og inputs at danne mig et bare lille overblik til vurdering af fordele/ulemper ved de forskellige bokse og køb/leje. Og her synes jeg rigtig nok, at engangsudgiften for at anskaffe en HD-boks fra YouSee virker høj - med det er så prisen, hvis man ikke vil hænge på en fast månedlig udgift - og ikke synes, at man kan nøjes med de billigere alternative bokse og de ulemper, der følger med disse.

Så Jørn - det kan godt være, at jeg alligevel i sidste ende vælger at "bide i den sure æble" og anskaffer en HD-boks fra YouSee på leje- el. evt. købsvilkår! Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 11:08

Tak for jeres afklarende svar! Smile

Jeg forsøger blot ud fra jeres gode svar og inputs at danne mig et bare lille overblik til vurdering af fordele/ulemper ved de forskellige bokse og køb/leje. Og her synes jeg rigtig nok, at engangsudgiften for at anskaffe en HD-boks fra YouSee virker høj - med det er så prisen, hvis man ikke vil hænge på en fast månedlig udgift - og ikke synes, at man kan nøjes med de billigere alternative bokse og de ulemper, der følger med disse.

Så Jørn - det kan godt være, at jeg alligevel i sidste ende vælger at "bide i den sure æble" og anskaffer en HD-boks fra YouSee på leje- el. evt. købsvilkår! Wink

Det kan ikke betale sig at købe boksen med HDD. Lejeprisen er 59 kr. pr. år og det betyder at det tager ca. 3 3/4 år før den har kostet de 2.665, som boksen koster. Ulempen ved leje er, at man så er påtvunget et kort til 30 kr. pr. md. Kortet betyder dog, at VOD (Cinema (leje af film), TV Arkiv og StartForfra) kan bruges. Leje af boksen betyder også, at der er garanti på boksen i hele lejeperioden.
Mvh.
Jørn

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu