recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bonanza i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBonanza i MCE

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Svedendeko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Bonanza i MCE
    Sendt: 29-April-2008 kl. 14:54
Jeg syntes lige jeg ville dele med verden den mindre opdagelse jeg har gjort omkring at få afspillet dr.dk/Bonanza i Windows Mediacenter.

Det virker takket være en guide jeg fandt omkring afspilning af flash video flv i MCE og et lille program jeg har lavet som skaber playlists udfra Bonanza sitet.

Læs mere på mit site www.unormal.dk/bonanza.html

God fornøjelse med matador, en gang strømer og alle de andre lækkerier direkte igennem dit media center.

/Morten
Bonanza scraper on www.unormal.dk/bonanza
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2006
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 21:22
Tak - Det er et super fedt :)

Men er der nogen der har fået .pls filerne til at virke fornuftigt med MediaPortal? Af en eller anden årsag vil de ikke rigtigt afspille.. eller dvs. det ser ud som om den bare vil buffere hele klippet inden den vil afspille...

/Christian
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 00:30

Er der nogen der har fået noget som helst til at virke i MediaPortal??

Jeg synes kun jeg hører om problemer.

Har selv prøvet gentagne gange at hoppe på vognen, men har hver gang måttet hoppe af igen (vil trods alt gerne bare have lidt TV på skærmen)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 02:04
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

(vil trods alt gerne bare have lidt TV på skærmen)

Det var da et fandens til ublu krav at sætte!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 07:55
Er der nogen der kender noget til pls formatet ? Er det en parameter i formatet som indikerer at den skal streames ?

Jeg læste et sted at hvis man satte længden af klippet til -1 (minus 1) så ville afspilleren fatte at den skulle streame det og ikke dowloade det. Så det er sådan jeg har implementeret det. Men jeg kan forstå at det ikke virker.

Jeg tror jeg vil forsøge at starte min gode gamle XBMC op i aften og se hvad den siger til det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

(vil trods alt gerne bare have lidt TV på skærmen)

Det var da et fandens til ublu krav at sætte!

Ja jeg har altid været uanstændigt krævende

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Svedendeko Svedendeko skrev:

Er der nogen der kender noget til pls formatet ? Er det en parameter i formatet som indikerer at den skal streames ?

Jeg læste et sted at hvis man satte længden af klippet til -1 (minus 1) så ville afspilleren fatte at den skulle streame det og ikke dowloade det. Så det er sådan jeg har implementeret det. Men jeg kan forstå at det ikke virker.

Jeg tror jeg vil forsøge at starte min gode gamle XBMC op i aften og se hvad den siger til det.

der er en specifikation af .pls formatet her:
http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=65772
- det ser ud til at de .pls filer du producerer hedder Length=-1 istedet for Length1=-1 ...  jeg har forsøgt at rette et par filer manuelt, men synes ikke det hjælper synderligt meget... :-/

/Christian

/Christian
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:16

MediaPortals nye RC1 kører faktisk ganske udemærket, også med TV Serveren, men hvis du vil ha' et mindre fleksibelt MedieCenter, der bare virker altid, dog uden understøttelse af dvb-t subs, så er MS MCE nok et bedre valg ;) Indrømmet, MediaPortal er langt fra perfekt, men nogle af de plugins og skins der er er til MP gør det bare overlegent i min lille verden :)

/Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 00:52

Oprindeligt skrevet af ChriZ ChriZ skrev:

MediaPortals nye RC1 kører faktisk ganske udemærket, også med TV Serveren, men hvis du vil ha' et mindre fleksibelt MedieCenter, der bare virker altid, dog uden understøttelse af dvb-t subs, så er MS MCE nok et bedre valg ;) Indrømmet, MediaPortal er langt fra perfekt, men nogle af de plugins og skins der er er til MP gør det bare overlegent i min lille verden :)

/Christian

Ja men jeg har skam perfekte DVB-T subs, og perfekte skins. Alt samme for 15 euro, og det kører perfekt! Det hedder DVBViewer

Men hvorfor fanden så brokke sig over MediaPortal?

Fordi det er der!

Jeg elsker at prøve nye ting. Det er derfor jeg IKKE benytter MCE, men bruger DVBViewer da jeg opdagede at det kunne alt det som MCE ikke kunne.  Det negative ved DVBViewer er derres totalt arrogante måde at behandle deres brugere på! Brugere der lægger indlæg på deres forum, som bare afviger en smule fra hvad de finder korrekt, bliver svinet til, eller også bliver de totalt ignoreret

Men hvis nu MediaPortal kunne begge ting, altså MCE brugerinterface, support af både DVB-T/S osv.
Så var jeg på vognen!

Men skidtet vil ikke installeres ordentligt, det vil ikke starte ordentligt op. Har prøvet med en hel frisk installation. Det hænger jævnligt. Har indtil videre givet op!

Jeg prøver igen når Beta skiltet er fjernet

Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 11:04

Ja men jeg har skam perfekte DVB-T subs, og perfekte skins. Alt samme for 15 euro, og det kører perfekt! Det hedder DVBViewer

Men hvorfor fanden så brokke sig over MediaPortal?

Fordi det er der!

Jeg elsker at prøve nye ting. Det er derfor jeg IKKE benytter MCE, men bruger DVBViewer da jeg opdagede at det kunne alt det som MCE ikke kunne.  Det negative ved DVBViewer er derres totalt arrogante måde at behandle deres brugere på! Brugere der lægger indlæg på deres forum, som bare afviger en smule fra hvad de finder korrekt, bliver svinet til, eller også bliver de totalt ignoreret

Men hvis nu MediaPortal kunne begge ting, altså MCE brugerinterface, support af både DVB-T/S osv.
Så var jeg på vognen!

Men skidtet vil ikke installeres ordentligt, det vil ikke starte ordentligt op. Har prøvet med en hel frisk installation. Det hænger jævnligt. Har indtil videre givet op!

Jeg prøver igen når Beta skiltet er fjernet

Nok en god idé, der burde ikke være mange måneder endnu.. siger de ;)
Men når alt kommer til alt er brug af frontends er jo lidt af en religionskrig - har også prøvet GB-PVR som jo skulle være stabilt, men selve interfacet var simpelthen så grimt at jeg havde svært ved at leve med det :) det er trods alt mit mediecenter jeg styrer alt til mit TV fra...

/Christian
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 22:35

Så har jeg opdateret klienten til version 1.2 den henter nu også den nyeste kategori historier som kom på Bonanza d. 21 april.

Fremover skal der ikke hentes en ny klient for at understøtte nye kategorier, men jeg skal opdatere et xml dokument på unormal.dk

Derudover har jeg rettet den fejl i pls genereringen der satte length på et klip. Men som ChriZ skriver længere oppe, så ændrer det nok ikke på MediaPortals opførsel omkring streaming.

Og så er grænsefladen til applikationen blevet opdateret.

God fornøjelse

/Morten

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 21:42
Jeg ville lige høre om nogen har forsøgt at bruge mit program ?
Hvad syntes i om det ? Virker det for jer ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu