recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boot device changed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoot device changed

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af A. Larsen A. Larsen skrev:

Skal jeg tage min externe harddisk fra både USB stik og net stik når jeg ikke bruger den, eller er net stikket nok?
Egentlig er det ligegyldigt om den er tilsluttet eller ej.

Du overså vist, at jeg skrev om lyn.

Disken skal kobles fra alt elektrisk, for at være beskyttet mod lynnedslag i elnettet. Dvs. både USB-stikket og netstikket.

I øvrigt kan man godt sætte USB-stikket i, når computeren og disken er tændt. Derimod kan nogle Windows-versioner blive ustabile, hvis stikket tages ud, mens det hele kører, med mindre man advarer Windows på forhånd.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

I øvrigt kan man godt sætte USB-stikket i, når computeren og disken er tændt. Derimod kan nogle Windows-versioner blive ustabile, hvis stikket tages ud, mens det hele kører, med mindre man advarer Windows på forhånd.

At Windows som sådant skulle blive ustabilt lyder mærkeligt (og usandsynligt), men du kan risikere at miste data på USB disken. Hvis man kører med "optimize for quick removal" er det tilstrækkeligt at sikre sig at skriveaktiviteten er afsluttet. Der er ingen delayed write cache med "optimize for quick removal".
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
A. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:26

Øh?

Jeg har siddet og rodet med det hele formiddagen, men skal desværre lige nu på job (dum sygeplejerske til minimum løn)

Jeg skal lige have kigget på BOOT  menuen igen i morgen og se om jeg kan genkende noget.

Jeg forstod godt det om lyn. Og jeg tager altid disken fra når pc er slukket. Deraf måske hele BOOt problematikken. Er det ok at klikke på disk monitor exit, når man vil have extern disk til at lukke?

Knuz til i morgen

A. Larsen
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

At Windows som sådant skulle blive ustabilt lyder mærkeligt (og usandsynligt), ....

Jeg mener, at jeg har læst det engang, men måske passer det ikke.

Oprindeligt skrevet af A. Larsen A. Larsen skrev:

Er det ok at klikke på disk monitor exit, når man vil have extern disk til at lukke?

Jeg ved ikke, hvad disk monitor exit er. Jeg har en grøn pil for neden, som jeg klikker på, og så kan jeg vælge, hvilken enhed, der skal stoppes. Men du kan bare lukke Windows, før du tager stikket ud. Jeg skrev det bare for, at hvis du har tændt computeren, og får brug for den eksterne harddisk, kan du bare sætte den til, og så kan du jo lade den forblive tilsluttet, indtil du er færdig med at bruge computeren.
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2009 kl. 09:03

Hvis den venter på at du trykker F1 hver gang, og det så virker, når du gør dét, kan du prøve i stedet at gå ind i bios'en, når den venter på F1, lade være med at foretage dig noget derínde, men sige Save and exit, eller hvad det nu hedder hos dig. Så gemmer du den opsætning der virker.

Mvh.

Til top
A. Larsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 10:41

Hej alle

Tusind tak for jeres mange gode forslag.

Jeg har prøvet mig lidt frem med jeres forslag, og hvis ikke jeg laver ravage ved at trykke F1 for continue, når BOOT menuen kommer frem, fortsætter jeg nok med det. Det virker som det nemmeste og mest sikre for mig.

Det vil i dagligdagen være sjældent jeg bruger extern harddisk, og kan så sagtens leve med en ændret start up i de få tilfælde det sker.

Så skal jeg bare finde ud hvordan jeg sletter min eksmands ulovlige kopi af Office. pakken.   Har hverken brug for eller råd til en original version. Og det er åbenbart ikke så nemt. Det virker ikke i slet/tilføj programmer. Og jeg har prøvet andre hjemmesider, men desværre ikke blevet klogere. Man tør jo i disse tider ikke bare downloade et hvilket som helst slette program.

Men jeg har svært ved at gennemskue mine Microsoft og Windows opdateringer, når jeg måske (som de skriver) har et ulovligt program. Der mange opdateringer jeg ikke kan få.

På forhånd tak for gode forslag

A. Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu