recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose eller sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bose eller sonos

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bose eller sonos
    Sendt: 10-December-2014 kl. 21:26
Heysa derude

Har brug for lidt hjælp. Jeg står til at vælge mellem en Bose Soundtouch 20 og sonos play 5. Enheden skal primært bruges til at streame internet radio, nærmere sagt iheartradio.
Jeg har brugt tiden til at søge info om enhederne. Jeg kan lide at bose har "hurtige" knapper på toppen så enheden ikke behøver, at blive starte op fra en app hver gang. Men igen, jeg kender ikke meget til sonos & kan være, at sonos er mere kvalitet og brugervenlig.

Hvad tænker I?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 21:32
Kan sonos køre det ihertradio, er det ikke kun tunein eller hvad det hedder.
SVP03
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 21:35
Med få tricks så kan det
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 21:39
Er det med bedre kvalitet end tunein.
Især på DR kanalerne ?
SVP03
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 22:07
Knapperne ovenpå Sonos kan: starte, pause, skippe, volumen op/ned.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 01:14
Hvis du hører radio på Sonos, og trykker på pauseknappen, så stopper radion. Næste gang du trykker på den, så starter den på samme kanal igen.

Redigeret af Nagash - 11-December-2014 kl. 01:15
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 06:33
Det virker også med playlister. Ikke kun radio.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 13:43
Jeg har stået med samme overvejelse som dig og røg på Bose Soundtouch 20 til køkken.
Det var især de 6 forvalgs knapper på toppen og fjernbetjningen der afgjore det. 
Er meget tilfreds :-)

Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Er det med bedre kvalitet end tunein.
Især på DR kanalerne ?

Jeg kender desværre ikke meget til tunein & kvaliteten. Jeg lytter meget til amerikanske stationer & DR(og Danmark) er ikke til at finde på iheart.
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Jeg har stået med samme overvejelse som dig og røg på Bose Soundtouch 20 til køkken.
Det var især de 6 forvalgs knapper på toppen og fjernbetjningen der afgjore det. 
Er meget tilfreds :-)

Fedt Smile Kan du uddybe om opsætningen er lige til & evt., hvordan soundtouch appen er? Jeg tror bestemt, at Sonos er et godt produkt. De 6 forvalgs knapper & fjernbetjening trækker meget op Smile
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det virker også med playlister. Ikke kun radio.
Hentyder I lidt til, at Sonos er evt. bedre end Bose?Smile Eller i samme liga mht. kvalitet?
Til top
Gråskæg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Frederiksberg
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gråskæg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 18:11
Smag og behag er jo forskellige, men i Fona burde du have mulighed for at høre
begge og det er dine ører der skal afgøre, hvad du synes lyder bedst,
for mig er det meget enkelt lyder det godt eller ikke. Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu