recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose t10 eller andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bose t10 eller andet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bose t10 eller andet
    Sendt: 08-Juli-2013 kl. 11:15
Hej

Jeg skal snart til at have opgraderet min hjemmebiograf lidt.
Lige nu har jeg et jvc th-l1, hvilket egentlig fungere fint, dog vil jeg gerne have lidt bedre lyd, dog uden at gå på kompromis med størrelsen, da det skal have noget WAF :)

Jeg har derfor overvejet Bose t10, da det har nogle relativt små højtalere, samtidig med at det skulle give en god lyd.

De større bose modeller er også en mulighed, dog er højtalerne lidt mere klodset end t10'eren.
Men vil man få en meget bedre, lyd, hvis man køber et større bose sæt?`

Jeg er naturligvis også åben over for alternativer, dog er en af de primære faktorer, at højtalerne ikke må fylde for meget.

Venlig hilsen
Jonas B
Til top
Autumn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autumn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 11:33
Uden at komme med et objektivt argument har jeg ladet mig fortælle at Bose generelt er for dyrt i forhold til kvaliteten og til de ca. 11K systemet koster kan du lydmæssigt nok komme noget videre med junior systemet fra Hifi-klubben http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/systemer/denon_avr-x1000-argon-junior-40_surroundanlag.htm til ca 5000,-

For 10K kan du få:
som også findes i hvid - hvilket giver lidt WAF

Redigeret af Autumn - 08-Juli-2013 kl. 11:33
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 09:14
Tak for svaret, dette er også en mulighed, dog er højtalerne en del større end dem fra bose.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:06
Hvis højttalerne ikke må værre større end Bose, så tager du bare Bose. Lyden er åbenbart sekundært hjemme hos dig, bare det ser godt ud.

Har du overvejet indbygningshøjttalere, eller blot et sæt gode hovedtelefoner?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis højttalerne ikke må værre større end Bose, så tager du bare Bose. Lyden er åbenbart sekundært hjemme hos dig, bare det ser godt ud.

Dermed mener du at det er Bose der giver den bedste lyd, ift. højtalernes størrelse.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du overvejet indbygningshøjttalere, eller blot et sæt gode hovedtelefoner?
Klaus

Jeg har overvejet indbygningshøjtalere, men så skal der jo først laves huller i vægge osv. så det bliver nok projekt et stykke inde i fremtiden.

Høretelefoner har jeg, men det bliver resten af familien nok lidt trætte af i længden :)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Dermed mener du at det er Bose der giver den bedste lyd, ift. højtalernes størrelse.

Nej, jeg mener at så længe du ikke må få rigtige højttalere, så tager du bare dem der er pæneste.

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Høretelefoner har jeg, men det bliver resten af familien nok lidt trætte af i længden :)

Med den højttalerstørrelse de "påtvinger" dig, så er de vidst bedst tjente med ikke at høre noget.

Min kone har ikke opponeret mod DLS r66 som fronter, QLN Qbic 500 center og Dali 4 som baghøjttalere. Ej heller over de DLS r50 der er i køkkenet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu