|
Bose901&Denon PMA 700V |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sjakalen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2007 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2014 kl. 07:05 |
Jeg har et sæt Bose901 og en Denon DP59L og en god stak LP'er & cd'er der har stået stille i 12 år, jeg solgte alt mit denon hifi for 12 år siden. fordi jeg aldrig spillet på det.. var jo blevet lidt af en computer nørd 6 år tidliger. men nu er jeg så kommet på bedre tanker og vil høre noget rigtig lyd igen, men for ikke at springe ud i at bruge X antal tusser på det, lige med det samme, køber jeg en meget gammel Denon PMA 700V i dba... er dog klar over at den forstærker ikke er mine bose værdige,
![]() ![]() Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg tilslutter den Active equalizer der høre til mine bose, til den denon?? jeg er i tvivl om den skal køre igemmen tape 2 indgangen eller den der heder Processer Loop??? En anden ting jeg ikke helt forstår, der er lidt problemer med knappen til højer/venstre kanal, med lidt knas, er dog klar over det er støv den er jo gammel.. men når jeg drejer den helt over til højer så er det som der er en løs forbindelse i potmeteret, hvor lyden kommer og går, selv om der faktiks ikke burde være lyd i venstre side. men da jeg køre den så ud til min kammerat, hvor han taster den på hans udstyr, forsvinder alle problemer som dug for solen og den gammle forstærker spiller som en drøm.. dog stadig med meget lidt knas. Redigeret af Sjakalen - 16-December-2014 kl. 07:25 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal montere eq boksen på processor loop. Med knappen på fronten kan du så bypass´e boksen.
Potmeteret er slidt og giver derfor knas. Jeg tænker at fejlen er forsvundet fordi du har drejet skidtet af. Man kan sprøjte rens i potmeteret, det er som regel det samme som at tisse i bukserne.
Virkeligt et klassisk set up du har der.
|
|
![]() |
|
Sjakalen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2007 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 24 |
OK, jeg har nu sat den over på processor loop, men skal knappen være inden eller ude?? der er kun lyd når den er ude.
Glemte lige at skrive, at da jeg kommer hjem ude fra min kammerat og får den sat til igen, så er alle problemerne tilbage med den skide balanceknap... men står den i midten så spiller det.. men den må jo nok ha lidt kontaktrens Ja Tak :) tro fanden det er klassisk, når man nærmest graver det ned i 12 år. men skal nok blive glad for det :) det er jo helt fantatisk at høre sine lp'er igen ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Undgå kontaktens på den gamle forstærker. Det vil være synd.
Dit problem med balanceknappen tyder på en forkert tilslutning. Tjek at alt går korrekt til de respektive stik. |
|
![]() |
|
#Tweaky
Ok, det er også iorden med lidt knas, bare de andre problmer, jeg ikke kan blive klog på? men det skulle være sat rigtigt til, men jeg køber noget nyt højttalerkabel.. ville ha gjort det i dag, men gider ikke ud i det lorte vejr. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Højttaler kabler må være monteret forkert.
Jeg tænker at EQ boksen også monteret forkert. Ud af forstærker ind i boks. Ud af boks ind i forstærker. Der bør være lyd i begge indstillinger.
Prøv evt at ligge et billede op af bagsiden af forstærkeren. Så er det nemmere at se om det er monteret rigtigt.
|
|
![]() |
|
Eq boksen skal have strøm.
Får den det?
|
|
![]() |
|
Jaja :) er jo ikke helt faldet af på den
![]() Har prøvet at opload billedet, men fik ikke lov til det Her :) Denon PMA 700V bagsiden Redigeret af Sjakalen - 16-December-2014 kl. 15:49 |
|
![]() |
|
Hvis du kun monterer et kabel ud til ind på forstærkeren.
Er der så lyd både når knappen er inde og ude? |
|
![]() |
|
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
ups
Redigeret af nhj4 - 17-December-2014 kl. 17:11 |
|
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|
![]() |
|
Det er jo så godt som umuligt at sætte forkert til
Prøver lige det du skriver der Mufti, med et kabel Mufti. Hvis jeg sætter et kabel på, ud af min EQ til ind på Forstærkeren. så er der stadig lyd på, men lyden forsvinder når jeg trykke knappen ind til processor loop Enten er der noget galt med den forstærker eller min EQ #nhj4 Har du helt over hørt at jeg altså har haft mine bose højtaler i 22 år ??? Redigeret af Sjakalen - 17-December-2014 kl. 15:02 |
|
![]() |
|
Du skal netop kun sætte et kabel på loop.
Ingen boks. På den måde kan du finde ud af om lyden kommer gennem boksen. Det tror jeg nemlig ikke at den gør. Når du trykker knappen ind burde lyden gå gennem boksen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |