|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() Sendt: 20-November-2005 kl. 18:44 |
Endnu et spørgsmål ang. mit nye brugte ME6000: Det skratter forholdsvist meget (nogle vil sige lidt), når der kommer specielle s-lyde. Fx når en Nyhedsoplæser snakker, skratter det irriterende meget. |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hvis ikke finindstilling af kanalen hjælper: Lyden om til mono eller NICAM-modul, måske hele tuneren. Præcist dette er typisk for et ældre TV, desværre også mit Finlux fra ca. 1990 som blev taget ud af drift, da jeg fik 16:9 TV. At få lyden perfekt op at køre ville koste ca. 1.500,- hvis der overhovedet kunne skaffes moduler.
Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Medmindre du har forstand på at reparere TV bør du nok ikke skifte noget selv men sende det til reperation. Det kunne godt tyde på et problem med Nicam-stereo lyden. Er problemet der også når du slår over på mono ved TV udsendelser? En del af de første Nicam-stereo TV havde problemer med lyden. På nogle modeller er det "bare" et spørgsmål om at justere det såkaldte "eye-pattern" på nicam modulet, men det kræver at den sendes på værksted. Redigeret af HTPC |
|
![]() |
|
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
Ja, det forsvinder helt og aldeles, når jeg slår over på mono-lyd. Jeg kender en meget dygtig svagstrømsingeniør og el-nørd - tror du han kan ordne det, hvis vi får lidt instrukser? |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Det kan han jo nok bedst selv svare på, men det kræver nok at han har en servicemanual til TV'et. Medmindre det bare er et nicam-modul der skal udskiftes. I MX6000 sidder nicam dekoderen på et selvstændigt print der er meget let at udskifte hvis det ikke kan repareres, men jeg kan ikke huske hvordan det er i ME6000. |
|
![]() |
|
![]() |
Lyder godt, men sådan noget print osv. er det sikkert kun radio-reperatører der ligger inde med.
Nogle der kender en god billig og rimelig reperatør i Odense? |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Jep: www.radioogtveksperten.dk /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |