recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowers & Wilkins Zeppelin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bowers & Wilkins Zeppelin

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
skovmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bowers & Wilkins Zeppelin
    Sendt: 25-December-2016 kl. 22:17
https://www.hifiklubben.dk/hifimagasinet/produkter/2015/10/bw-zeppelin-er-tilbage/

Er det et fornuftigt valg, eller mener i at en bedre løsning findes til samme pris? 
Skal desuden være en samlet trådløs højtaler løsning som denne.
Nogle spændende input?  
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:29
Jeg har en af de ældre udgaver og Den spiller såmænd udmærket. Jeg havde den først som højttaler i køkken, nu bruges Dehn som lyd til tv i soveværelse. Det sidste er det bedste. Og jeg er ret glad for at have skiftet den ud i køkkenet til et par små højttalere og en lille stereo forstærker.

Lyden i den er fin og den ser godt ud, men du kommer længere og billigere med et mere traditionelt setup.

Du kan også få nogle ret fede aktive højttalere til samme pris, evt dem fra yamaha til 6000 kr.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2016 kl. 23:34
Du kan evt tage et kig på den niam mu-so der er til salg herinde. Den har fået ret gode anmeldelser.
Til top
skovmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 01:09
Tak for svarene. 
Endte med at købe en hos hifi klubben til 3900kr.
Hvorfor skiftede du den ud til et par mindre højtalere? 
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 14:08
Jeg lagde et par hvide b&w cm1 op på mine køkkenskabe. Det gav noget bedre lyd, men er visuelt ikke helt så pænt.
Til top
skovmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 19:53
Må indrømme at jeg synes lyden er lidt tynd på min Zeppelin.
Kunne godt have ønsket en bedre dybe.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 20:54
Du skal jo nok ikke forvente det vilde fra en alt i en løsning. Der er nogle steder man bliver nødt til at gå på kompromis.

Har du plads til et par almindelige højttalere, så kommer du selvfølgelig længere med det.

Er der ikke returret på din højttaler? Hvis du efter et døgn er lidt træt af den, så er 4000 kr mange penge.
Til top
skovmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 00:23
Der er 14 dages returret, men har jo pakket den ud og testet, så ved ikke om den stadig er holdbar.
Er hooket på designet og lyden er klar og ren, den mangler dog dybde. Måske jeg bare skal indstille mig på, at det ikke kan opnås i en alt i en løsning til 4.000kr.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 08:33
Hmm.

Har du lyttet til højttaleren inden køb?

Eller er du faldet for design?

Placering og lytterum kan også have stor indflydelse på lyden. Har du prøvet at flytte den lidt rundt?

Ifølge denne test er der ingen problemer med dybe toner.
http://www.lydogbillede.dk/test/hojttalere/bowers-wilkins-zeppelin-wireless/



Til top
skovmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2016 kl. 20:32
Jeg har faktisk ikke hørt den inden køb, kun læst mange anmeldelser som alle er ret positive.
Mine forældres Heos 7 spiller langt dybere, men vil nok også tro at den spiller for dybt. Bassen dominere på denne måske i sådan en grad, at man misser nogle af detaljerne.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 07:32
Selvom du oplever mere bas på Heos er det ikke sikkert at den spiller dybere. Det kan være at bassen ikke er lineær.

Og at zeppelin er mere korrekt i gengivelsen.

Spørgsmålet er bare hvad du bedst kan lide.

Derfor er det vigtigt at lytte før køb.

Rummet og placering spiller en større rolle end man umiddelbart tror. Prøv at låne dine forældres Heos og stil den samme sted som din zeppelin. På den måde får du den korrekte sammenligning. Dine forældre har garanteret flere tæpper osv end du har, hvilket giver en mørkere klang. Desuden kan en uheldig placering fjerne bassen.
Til top
skovmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2016 kl. 11:24
Tak for det forklarende svar ;)
Jeg tror på at lyden er mere korrekt i zeppelin, synes man får en mere klar lyd her. 

Fortryder jeg på sigt at der her ikke er mulighed for multiroom? :D

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu