recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bowie´s Home Cinema R.I.P.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBowie´s Home Cinema R.I.P.

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:20
En ting er prisen hvis man skal have det gjordt. Men Har du nogen ide om hvor mange penge der er brugt på materialer bare til rummet, uden hi-fi stole og sådan? 
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 13:45
Hvis man har rummet til det, er det faktisk ikke så dyrt. Træ, gipsplader, isolering, troldtektplader, gulvtæppe + gulvtæppe på væggene (29 kr pr Kvm) er ikke ret dyrt. Kan ikke huske præcis hvor meget det har kostet, men ca 10.000. Lyset i bio´en kostede 5.000 kr. Billederne koster 1.000 kr pr stk.
Så bestemmer man jo selv, hvor dyrt udstyr, der bagefter skal i bio´en Wink

Huset er faktisk sat til salg, da jeg vil til at bygge et nyt hus. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et etplanshus, hvor man går direkte fra stuen ind i biografen....

Redigeret af BowieCool - 08-Juli-2010 kl. 13:50
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 16:12
hold da op hvor er det et fedt rum....
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 17:01
har du overvejet at pladsere center højtaleren over lærredet? så er dialogen tættere på ansigterne, og de vil blive pladseret tættere på dine fronter
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 17:51
jeg kan ser at du forsøger at sælger dine tripol baghøjtelere,,, og har plan  at købe noget indbygnings  højteler.... er der ikke tele om en tilbager skrit ???Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg kan ser at du forsøger at sælger dine tripol baghøjtelere,,, og har plan  at købe noget indbygnings  højteler.... er der ikke tele om en tilbager skrit ???Wink
 Hej Sani
Jeg har solgt mit hus, og skal til at bygge nyt her til foråret. Jeg får bygget et nyt rum til min bio (blir 4,60 m x 5.50 m). Jeg vil gerne skjule højtalerne, så jeg satser på, at få lavet en fortsatsvæg på ca 60 cm så jeg kan gemme front, center og sub bag lærredet.
Jeg har bestemt mig for at gå fra 7.1 til 5.1 i den nye bio. Så jeg skal ha solgt 2 af baghøjtalerne.
Tror sku også bare, at jeg beholder de sidste 2 til den nye bio, de spiller jo super godt !!
Om man har indbygningshøjtalere bag ved én, kan jo også være ligemeget :-)
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Hej Sani
Jeg har solgt mit hus, og skal til at bygge nyt her til foråret. Jeg får bygget et nyt rum til min bio (blir 4,60 m x 5.50 m). Jeg vil gerne skjule højtalerne, så jeg satser på, at få lavet en fortsatsvæg på ca 60 cm så jeg kan gemme front, center og sub bag lærredet.
Jeg har bestemt mig for at gå fra 7.1 til 5.1 i den nye bio. Så jeg skal ha solgt 2 af baghøjtalerne.
Tror sku også bare, at jeg beholder de sidste 2 til den nye bio, de spiller jo super godt !!
Om man har indbygningshøjtalere bag ved én, kan jo også være ligemeget :-)

når du skal i gang med en forsats væg, har du jo også mulighed for at lave noget DIY masking. det er helt vil hvor meget det giver.
prøv at checke det her. Det er enda 4 vejs masking. det er faktisk rimligt simpelt.

man kunne også pladsere anlægget i et hul på den forskudte væg. dejligt nemt med kabler etc. Nå - det var jo bare det jeg går og drømmer om, når jeg for mit eget rumEmbarrassed
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 18:58
Det er jo bare en grat løsning. Det er sådan noget træk og slip halløj. Har hørt nogle der har forsøgt sig med det, og det er en nogenlunde fungerende løsning, men alt alt for bøvlet. Motoriseret er lettere, pænere, og meget mere fleksibelt. Man kan jo godt lave det motoriseret uden man behøver købe et lydtransperent lærred osv. Wink

Redigeret af Lexicon forever - 15-December-2010 kl. 19:01
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 07:32
I første omgang har jeg ikke planer om, at skal lave et masking system, men jeg vil prøve at få lavet bio´en akustisk godt. Jeg mangler også stadig en plan for hvordan den forsatsvæg skal laves, forslag eller links modtages gerne :-) Ellers har jeg overvejet at få et rackskab i et at de bageste hjørner i bio´en. Jeg ved dog ikke endnu, hvor meget sådan et koster. Jeg regner med at skulle en tur forbi Christian og se hans flotte bio.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Det er jo bare en grat løsning. Det er sådan noget træk og slip halløj. Har hørt nogle der har forsøgt sig med det, og det er en nogenlunde fungerende løsning, men alt alt for bøvlet. Motoriseret er lettere, pænere, og meget mere fleksibelt. Man kan jo godt lave det motoriseret uden man behøver købe et lydtransperent lærred osv. Wink

det skal selfølgelig være motoriseret. min pionte var også mere - vis man er snild med fingerene kan man lave en rigtig fed løsning. jeg tror ikke selv jeg vil bruge trasnperent lærred. så skal jeg i hvert fald sidde 4-5 meter væk. jeg tænkte på en løsning med en væg der var beklædt med højtalerstof eller lign. jeg vil bare så gerne have maskeret black bars væk. Det betyder så meget for oplevelsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 20:28
Så fik jeg set den sidste film i min elskede bio. På mandag bliver det hele taget ned Cry 

Håber, at det har været til lidt inspiration for jer....

Nyt bioprojekt starter engang til sommer (skal nok lægge billeder af det her på Recordere)
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 21:15

se frem til denWink,,,,

Til top