recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Box til streaming af DR NU og TV2 Sputnik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBox til streaming af DR NU og TV2 Sputnik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blindbaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Box til streaming af DR NU og TV2 Sputnik
    Sendt: 06-November-2010 kl. 15:25
Findes der en smart lille box jeg kan placere ved siden af fjernsynet som kan:
  • Stream indhold fra DR NU - både live og arkiv
  • Stream indhold fra TV2 Sputnik - både live og arkiv
  • Stream Youtube
  • Stream video og lyd fra NAS-server
Indtil jeg flyttede for en uge siden, havde jeg et Windows Media Center server/klient, som stod i pulterkammer, hvor der så var trukket hdmi og USB ud til TV'et. Derved kunne jeg afspille alt det video/film/musik der lå på serveren samt se og optage TV via DVB-T tuner. Oftere og oftere lukkede jeg Media Center klienten for så at søge efter online indhold via Internet Explorer - specielt via Youtube og DR NU. For at kunne navigere havde jeg en Logitech MX Air. Serveren blev endvidere brugt til at streame musik til min Logitech Squeezebox Radio.

Men nu i det nye hus er det meget langt mellem pulterkammer og hvor TV'et skal placeres - derudover er der ikke opsat en antenne, så jeg kan modtage DVB-T signal. Og vil gerne spare afgiften til Stofa for at se de TV signaler, som jeg kan modtage gratis "over-the-air.

Min tanke var at droppe Medie Center serveren og anskaffe mig en NAS, hvor jeg kan ligge alt min video/film/musik og installere server software til Logitech Squeezebox. Jeg kan fint udvære min TV-signal, hvis jeg ellers kan finde en box som streame live TV fra DR NU og TV2 Sputnik.

Findes sådan en box? Eller er løsningen en lille lydløs PC?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 16:22

Jeg vil da mene, at et Mediacenter vil være en løsning, det kan det ønskede og mere til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af blindbaek blindbaek skrev:

Findes sådan en box? Eller er løsningen en lille lydløs PC?

Du gør livet nemmere for dig selv på den måde.

DR er gået over til Flash (selv om det er H264/AAC, der lige så godt kunne være pakket ind i en anden container og transport, f.eks. RTSP som en del media players understøtter), og der er langt mellem hardware media players med Flash understøttelse. Flash til video er en teknologi som har fremtiden bag sig (det ses bl.a. ved at DR og Folketinget vælger den).

Med TV2 Sputnik er der en anden problematik, nemlig DRM. Jeg er Linux bruger og derfor lykkeligt forhindret i at bruge tid på den slags pjat, men så vidt (?) jeg har forstået det er TV2 skiftet fra Windoze Media Video (WMV) og DRM til Silverlight Video/DRM. Hardware media players med Silverlight understøttelse har jeg ikke hørt om.

Du bør kunne lave et 100% lydløst setup med dual-core Atom + ION (Nvidia) grafik (Asus har sådant et board) og en lille SSD, uden at det koster væsentligt mere end en Dune HD Max eller Popcorn C-200. Eller Intel Core i3 hvis du kan leve med et par blæsere...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu