recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee box - den nye konge af streaming media?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxee box - den nye konge af streaming media?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 461
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee box - den nye konge af streaming media?
    Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:43
Det ser sådan ud!

Den er for fed! http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/983/

Der er en browser så man kan se f.eks. dr.dk ( det der er i flash i hvert fald...) :thumb:

Mere om Boxee Box.
http://revision3.com/tzdaily/ces-boxee

Det her er ret cool. Man kan fra sin browser tilføje alle sider med flash video til sin liste og senere se dem på sit tv.
Dvs. at nå dr.dk bliver fuld flash så vil man også kunne se det på sit tv.

The Boxee Bookmarklet: Add web videos to your Boxee Queue in one click.

http://blog.boxee.tv/2010/01/07/the-boxee-bookmarklet-add-web-videos-to-your-boxee-queue-in-one-click/

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:54
+ fjernbetjeningen er da for coolThumbs Up
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:06
kom nok and på pasonen  har kiget på deres hjemmeside og  så vidt jeg kan se kan den ikke kalre blu ray som foler eller iso  men ellers ser den nemlig super læker ud
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:36
Problemet med Boxee i den betaudgave der er frigivet samtidigt med boxen er bl.a. at man ikke manuelt kan ændre på bl.a. filmtitler og info.

Boxee finder filmen via bl.a. IMDB og henter data samt cover ned, men det er langt fra alle film den kan finde - specielt ikke hvis man ønsker at have den med den danske titel eller lignende (Postmand Per bliver til en italiensk Il postino, der ikke har meget med børnefilm at gøre).

Det skal de have rettet, for ellers ser det fint ud, og de har fået gjort interfacet meget nemmere i forhold til XBMC det i bund og grund er baseret på.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:49
Fjernbetjeningen er det fedeste - super cool Thumbs Up
Box designet derimod er sådan lidt - ahem - det skal jeg lige vænne mig til - ikke grim som sådan, men anderledes og lidt svær at integrere naturlig i sit setup sammen med andre enheder. Den vil stå sådan lidt alene og skrige "se mig" 

Men ellers så er det "bare" (ikke ment negativt) en almindelig ION og et redesignet XBMC interface der kan downloades så man sagtens selv kunne lave en "boxee boks" med andet hardware design (jeg har boxee alphaen kørende på min htpc) - ellers er der de samme fordele og ulemper som ved andre ION systemer som Asrock, Acer Revo osv. - dvs. fordele i flexibilitet men ulemper omkring hd audio og bd afspilning. Har man ikke brug for de to sidste, er det en super løsning til et færdig konfigureret ION baseret system - og alene fjernbetjeningen er næsten grund nok til at købe det  Big smile

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Jones9000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2010
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 14:13
Ser super fedt ud. :) der er ingen tvivl om de har fået skruet et produktet sammen der nok skal vinde hjerte indenfor media verdenen. kører os selv med deres Alpha version på htpc. og har brugt mediaportal og så meget andet før. Der er ingen tvivl om de mangler noget endnu men kan man jo heller ikke forventet andet  af en alpha version og hvis man følger lidt med på deres forum kommer folk med masser af input så det skal nok komme. men er overbevist om med brugervenligheden(i forhold til mediaportal) og de flotte menu'er (i forhold til popcorn og wd hd)  så bliver det noget af de ypperest og den mest komplette plug´n´play interface. 

Venter spændt ! 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Jones9000 Jones9000 skrev:

Der er ingen tvivl om de mangler noget endnu men kan man jo heller ikke forventet andet  af en alpha version og hvis man følger lidt med på deres forum kommer folk med masser af input så det skal nok komme.

Problemet er bare at betaversionen er et tilbageskridt på visse punkter (den kan i øvrigt frit downloades).
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 16:18
Problemet er bare at betaversionen er et tilbageskridt på visse punkter (den kan i øvrigt frit downloades).[/QUOTE]

har slet ikke haft tid til at prøve det endnu.. men er jeg da noget træt af at hører det lød ellers godt på forum derinde.
spændt på om de får EPG og optage ind over programmet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 16:24
Fed signal at sende til folk ved at have Avatar liggende på maskinenParty (klippet fra CES) - men nu stod det jo også (vist i JP) at filmen var den mest downloaded film.
Håber da det bare er en HD Trailer

Redigeret af kim.t - 09-Januar-2010 kl. 16:27
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 17:22
Det er en trailer i HD. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:36
Ok min begejsring er nu lidt mindre....jeg har nu prøvet softwaren og jeg synes altså lidt det er noget rod...Tror stadig jeg skal gå efter et Apple TV, da jeg hovedsageligt skal bruge den til musik og podcasts... 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Ok min begejsring er nu lidt mindre....jeg har nu prøvet softwaren og jeg synes altså lidt det er noget rod...Tror stadig jeg skal gå efter et Apple TV, da jeg hovedsageligt skal bruge den til musik og podcasts... 

Os det eneste den kan bruges til. har desværre kun hørt dårligt om den..
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu