recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee box - serier og stream fra ven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxee box - serier og stream fra ven

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee box - serier og stream fra ven
    Sendt: 26-December-2010 kl. 08:52
Hejsa.

Opretter lige et nyt emne til Boxee Box...

To ting:

1. Jeg kan finde alle afsnit af South Park på den, men kan ikke få lov at afspille dem. Nogen løsning for dummies?

2. Kan jeg streame fil/musik fra en vens Qnap server - og hvordan for dummies? Smile
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 12:35
Hvilket format ligger det der south park i? Prøv at sammenligne med noget af det du godt kan få til at virke, måske er south park tingene bare pakket i et format boksen ikke har check på?

Hvad angår streaming fra din vens nas  så afhænger den af hvilke internetforbindelser du og din ven har, i særdeleshed hvor meget båndbredde han har ud af huset. De fleste ISP'er tilbyder op til 20/1 mbit og den ene mbit din ven sandsynligvis har i udgående retning er langt fra nok til at streame noget fornuftigt. Jeg vil kalde det en død fisk med mindre din ven har en helt ekseptionel internetforbindelse og du også har en med masser af båndbredde.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 12:41

Tror nærmere det er fordi jeg bor i Danmark, at jeg ikke kan se South Park... Aner ikke hvad format det er, men ligger under TV serier og mest sete.

Vi har begge 30/30Mbit så båndbredde er ikke et problem. Ved bare ikke hvordan jeg får adgang. Har prøvet at taste ip adressen men uden held. Har også prøvet ip: xxx/Qdownloads hvor indholdet ligger. Kan bare ikke få det til at virke.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

To ting:

1. Jeg kan finde alle afsnit af South Park på den, men kan ikke få lov at afspille dem. Nogen løsning for dummies?

Tag et kig på VPN funktionen der er indbygget. Via en VPN forbindelse kan du få det til at fremstå som som om du er amerikaner - men de gode VPN forbindelser koster typisk lidt penge hver måned. 

2. Kan jeg streame fil/musik fra en vens Qnap server - og hvordan for dummies? Smile

Kan du sagtens, men det involverer at din ven skal åbne i sin firewall på minimum port 445 til hans Qnap NAS - eventuelt kun fra din IP og herefter oprette en bruger til dig. Du skal så indtaste hans IP i Boxee Box samt brugernavn og password. Herefter burde det fungere. 

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 07:00
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

To ting:

Tag et kig på VPN funktionen der er indbygget. Via en VPN forbindelse kan du få det til at fremstå som som om du er amerikaner - men de gode VPN forbindelser koster typisk lidt penge hver måned. 

Det prøver jeg.

Kan du sagtens, men det involverer at din ven skal åbne i sin firewall på minimum port 445 til hans Qnap NAS - eventuelt kun fra din IP og herefter oprette en bruger til dig. Du skal så indtaste hans IP i Boxee Box samt brugernavn og password. Herefter burde det fungere. 

Kan ikke få det til at virke. Jeg har en bruger. Det virker fint med ftp og http, men jeg kan ikke få det igennem BBox.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det prøver jeg.

Der er ivrigt et link til en guide til hvordan i den første eller anden post i denne tråd. 

[QUOTE=BorreBoy] 

Kan ikke få det til at virke. Jeg har en bruger. Det virker fint med ftp og http, men jeg kan ikke få det igennem BBox.

Kan du få adgang til shared fra en Windows maskine? 

Kommandoen er:

Net use * \\XXX.XXX.XXX.XXX /user:brugernavn

Hvor XXX.XXX.XXX.XXX udskiftes med hans eksterne IP adresse.  Denne kan han finde ved at gå ind på www.myip.dk

Alternativt så fortæl lidt om hvilken firewall/router han kører med. 

Redigeret af hedberg - 27-December-2010 kl. 11:01
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 17:32
Net use kender jeg ikke, og kan heller ikke umiddelbart få til at virke.
Men jeg har absolut ingen problemer med at tilgå hans filer via ftp eller http. Det virker bare ikke i Boxee box.
Han har Profiber og en Linksys router, en en Qnap NAS.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu