|
Boxee Box - VPN og andre spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Schytte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:25 |
Jeg får (forhåbentlig) en Boxee Box om lidt... Og skal helt klart bruge den til at se amerikanske Film og TV serier fra, hvilket kræver en VPN forbindelse. Hvilken udbyder har i andre Boxee brugere valgt, og hvordan kører det, og hvor ser i f.eks. tv serier fra?
Er der nogle Apps man er 'nødt' til at have? |
|
![]() |
|
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tillykke med din nye boks - jeg anvender selv Boxee software på en mac-mini tilsluttet fjernsyn. Min mac-mini er tilkoblet vpn via http://www.ibvpn.com/ hvorefter jeg kan se netflix (som jeg dog ikke helt har fundet ud af om jeg synes er pengene værd). Til tider går vpn ned - men når jeg tester hastigheder downloader den typisk mellem 2-4 mb (har en 20 mb linje) hvilket jo burde være tilstrækkeligt. Jeg valgte ibvpn pga. pris - jeg ved ikke om øvrige vpn-udbyder er mere stabile? God fornøjelse. /Jesper
|
|
![]() |
|
martinbf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-November-2007 Sted: Tilst Status: Offline Point: 61 |
Har lige oprettet en konto hos strongvpn til 55$ pr. år, hastigheden til serveren i New York ligger rimelig stabilt på lidt over 4 Mb/s (har en 10 Mb/s linje), jeg har ikke fået købt en pc til stuen endnu, så jeg har ikke prøvet at streame over længere tid, umiddelbart virker det dog som en stabil forbindelse.
|
|
Mvh.
Martin |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Jeg benytter VyprVPN fra https://www.goldenfrog.com/ Hvis man er kunde hos Giganews får man det gratis med udvalgte produkter.
|
|
![]() |
|
Schytte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Super med nogle forslag til VPN udbyder, tak for det
![]() Er der nogle App's som man bare er nødt til at have installeret? Nogle som f.eks. gør det muligt at streame US film/tv serier? Jeg har læst en del om Navi-X - men er noget usikker på hvad den gør? |
|
![]() |
|
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Jeg foreslår du installere den - så finder du ud af det ![]() ![]() God fornøjelse |
|
![]() |
|
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
Navi x virker ikke desværre.
|
|
![]() |
|
Hvis ens VPN udbyder er for langsom til at kunne trække f.eks. et HD signal - er der så nogen mulighed for at ændre på bufferen, eller måske helt at downloade den film/program man ser?
|
|
![]() |
|
DonUffe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Jeg bruger BlackVPN og har ikke haft problemer. Der er dog ikke før d.d. nogen reel mulighed for HD film streaming, da f.eks. Vudu og Netfilx ikke har fungeret på Boxee Box. Det er først med dagens firmware opdatering at Vudu kører... nice. Hos Vudu kan du selv vælge om det skal være HD el. SD. Man kan pause for at give lidt mere buffer.
|
|
![]() |
|
Okay - har fået en trial til en US vpn server - og det virker fint - tror jeg.
Hvad bruger man egentlig den US IP til på boxee? Jeg kan finde hulu - men får bare en fejl der hedder noget lign. 'cable unplugged' ? Jeg havde håbet på at jeg kunne se en masse poplulære amerikanske tv serier, men langt de fleste åbner et browser vinduer som viser afsnitet i en elendig opløsning. Jeg kan f.eks. ikke finde COPS serien og CSI har kun ganske få afsnit liggende. (Typisk ligger disse hos noget der hedder 'fancast' - hvad er dette?) Misser jeg en helt essenstiel måde at gøre dette på? Hvordan bruger i jeres US IP/til hvad?
|
|
![]() |
|
Du kan bruge en vpn med IP-adresse i US til at tilgå US sites som ellers vil være blokeret (fra DK). Herved kan du tilgå tjenester som Hulu, Netflix mv. Disse tjenester kræver dog betaling. Hvordan du bruger tjenesterne afhænger jo af 1) hvilke services tjenesterne stiller til rådighed og 2) hvilke hardware du har. Med en pc/mac kan du til gå begge tjenester enten via browser eller for Netflix via Boxee software. Hvis du har Ipad kan du tilgå netflix (ved ikke med hulu) osv. Det er korrekt, at det ikke er et tagselv bord - f.eks. har netflix ikke CSI, men de har meget andet (sidder netop og ser office :-) ) Håber det giver mening - og god fornøjelse. /Jesper
|
|
![]() |
|
Kermode ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
Du kan ikke se Hulu på Boxee Boxen da Hulu blokere den (på samme måde som med Google TV). Senere på året kommer Hulu+ app'en som man skal abonnere på.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |