recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee Box - VPN og andre spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxee Box - VPN og andre spørgsmål

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Kermode Kermode skrev:

Du kan ikke se Hulu på Boxee Boxen da Hulu blokere den (på samme måde som med Google TV). Senere på året kommer Hulu+ app'en som man skal abonnere på.

Hvorfor har Boxee box'en så en hulu app / kan finde videoer fra hulu ?
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 15:19
Hvilke App's har i andre boxee brugere installeret, som i synes er særligt gode?

Er det i grunden nødvendigt at ændre geografisk lokation på boksen, når man kører via VPN/US ?

Redigeret af Schytte - 21-Januar-2011 kl. 15:33
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Schytte Schytte skrev:

Hvilke App's har i andre boxee brugere installeret, som i synes er særligt gode?

Revision5 og den danske videovideo.dk (med filmz anmeldelser) er nogle af dem jeg oftest bruger.
Til top
hyldigs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2011
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldigs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 13:41
Er der en af jer der vil uddybe VPN-scenariet for mig? Jeg vil gerne kunne se britisk fjernsyn, BBC Live og iPlayer. BlackVPN ser fornuftigt ud, men hvordan virker det i praksis? Er jeg fx. nødt til at køre britisk VPN på internettet der kommer ind i boligen, eller kan jeg nøjes med at sætte det op på min Boxee Box? Og hvordan sætter jeg VPN op på min Boxee Box, så'n lidt mere præcist?
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af hyldigs hyldigs skrev:

Er der en af jer der vil uddybe VPN-scenariet for mig? Jeg vil gerne kunne se britisk fjernsyn, BBC Live og iPlayer. BlackVPN ser fornuftigt ud, men hvordan virker det i praksis? Er jeg fx. nødt til at køre britisk VPN på internettet der kommer ind i boligen, eller kan jeg nøjes med at sætte det op på min Boxee Box? Og hvordan sætter jeg VPN op på min Boxee Box, så'n lidt mere præcist?

Vil prøve lidt mere generelt.

Har ikke en Boxee, men kan læse at den understøtter VPN (til forskel fra f.eks. appletv). Det er et krav at din hardware understøtter VPN da du ellers skal have en router der fungere som VPN.

Du skal købe dig en VPN adgang (f.eks. hos ibvpn.com). Med en konto kan du sætte disse oplysninger ind i boxee vpn klienten og den vil herefter tilgå internettet med f.eks. en UK konto - dvs. de sider du tilgår vil tro at du kommer fra UK.

Jeg ved ikke hvad du mener med at "køre britisk vpn...." - men alt andet hardware vil tilgå internettet med din danske IP (med mindre du på din pc f.eks. logger på via vpn.

En med boxee kan måske beskrive hvordan du taster din brugeroplysninger ind - men jeg antager at det nærmeste er selvforklarende (når du først har dataerne hertil :-))

/Jesper
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af hyldigs hyldigs skrev:

Du kan se hvordan det sættes op her: 

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:52

Jeg bruger Overplay, som også varmt kan anbefales som VPN udbyder. De har endda en server i DK. De er en smule dyre ift. visse andre udbydere, men hastigheden er høj og servicen fin.

Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 15:54
Jer der bruger disse VPN - hvad bruger i dem til?
Til top
hyldigs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldigs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:21
Mange tak til jsmidt, hedberg Davidp for info!
Overplay koster 10$/md (UK,US mv) , blackVPN 5£ (kun UK), så Overplay lyder som et godt bud.
@ Schytte: Hvis man sætter VPN op så det ser ud som om man kommer fra UK, kan man tilgå BBC's programmer hvilket især interesserer mig. Pga copyrights er dette ikke tilladt for danske brugere. Sætter man sig op som US er der rigtig mange services både audio og video at byde på som ellres ikke er tilgængelige - derfor udenlandsk VPN. :-)
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:36
Takker, var godt klar over det var noget med film og tv serier, men helt konkret, hvilke tjenester benytter i jer af, og hvilke film kan i se (som ikke findes i dk)?
Til top
hyldigs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldigs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 16:47
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Schytte Schytte skrev:

Takker, var godt klar over det var noget med film og tv serier, men helt konkret, hvilke tjenester benytter i jer af, og hvilke film kan i se (som ikke findes i dk)?

Jeg bruger det ikke i praksis til noget. Kun brugt det lidt til at teste lidt med.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu