|
Boxee Box - VPN og andre spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg bruger det til netflix - men af mærkelige årsager kan jeg ikke på mit eget setup (Telenor) tilgå vpn med protokol pptp hvorfor jeg desværre ikke kan se netflix på ipad. Jeg kan tilgå netflix på mine mac via openvpn. Jeg kan iøvrigt oplyse, at ipad/netflix er en super løsning (virker hos ven med TDC). Har forsøgt alt, men port 1127 (tror jeg nok) kan jeg ikke "scanne". Jeg er rimelig "netværkskyndig ![]() Nok om det - hvis man kan lide serier og har en ipad så er ovenstående setup super. /Jesper
|
|||
![]() |
|||
MaVa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 132 |
||
Tillægsspørgsmål til f.eks https://www.overplay.net/.
Hvis jeg "installerer" denne vpn på min mac for at se f.eks hulu osv., betyder det så at alt min internettrafik vil suse igennem overplay? Jeg kører på en 30/30 linie og er bestemt ikke interesseret i at min linie begrænses til f.eks 10/10, hvis jeg skal igennem overplay med alt mit internet trafik.
Jeg kører med en Mac med Plex installeret og vil gerne gøre brug af Hulu og Netflix plugin.
|
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Korrekt. Al trafik skal forbi overplays server i det pågældende land inden den ender hos dig, så det koster en del i hastighed. Prøv at koble dig på deres amerikanske VPN server, og tag så en hastighedstest på speedtest.net..
|
|||
![]() |
|||
Kermode ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
||
Det har den heller ikke.
Du kan besøge hvad som helst på nettet, men hvis du besøger sitet siger den at den ikke spiller det på en Boxee Box Redigeret af Kermode - 20-Februar-2011 kl. 02:20 |
|||
![]() |
|||
Kermode ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2008 Status: Offline Point: 221 |
||
................
Redigeret af Kermode - 20-Februar-2011 kl. 02:20 |
|||
![]() |
|||
||
Han vil route sin forbindelse gennem en britisk maskine via vpn, så destinationen tror han kommer fra england. |
|||
![]() |
|||
Sfrede ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 3 |
||
Hey,
Jeg bruger en dansk vpn udbyder der hedder citizenvpn.com og det virker fint på min boxee. ![]() Kan i øvrigt også bruge det til at se DR/TV2 når jeg er i udlandet hvilket er ret fedt ![]() ![]() /S |
|||
![]() |
|||
kriztian ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
||
Hej
jeg bruger unblockus for at få adgang til såvel US som UK indhold, og det spiller bare. Det er meget nemmere end VPN, idet der bare indtastes en DNS-adresse og så kører det: |
|||
![]() |
|||
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
||
Til folk der skulle snuble over denne gamle tråd, så kan jeg også anbefale unblock us. Prøvede først med StrongVPN, der skulle væreen af de bedste udbydere, men fik aldrig hastigheden over 5 mb og deter jo dumt at sidde tilbage med 15 mb der ikke er udnyttet ud af sin 20 mb linje.Med DNS kører jeg stabilt på ca. 15 mb. Det er ekstremt meget lettere at sætte op end VPN og virker upåklageligt!
|
|||
![]() |
|||
Sfrede ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 3 |
||
Dog husk at unblock us kun virker med nogle få specifikke websites, og ikke med *alt* som en VPN generelt jo gør. Der er desuden mange begrænsninger i mange af de sites de understøtter. Med en vpn som f.eks. citizenvpn.com kan jeg også se dansk TV når jeg er i udlandet.
|
|||
![]() |
|||
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
||
Beklager hvis jeg ikke gjorde mig tydelig nok. Jeg mente selvfølgelig at DNS fungerer perfekt for mig på Boxee box. Har ikke oplevet nogen ting der ikke virker. Jeg bruger mest Netflix og Pandora. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg kører det med citizenvpn.com som er en Dansk VPN udbyder. Du taster bare dit brugernavn/password ind i Boxee Box's VPN menu og hvilken VPN server du vil bruge (f.eks. uk.citizenvpn.com for England) og så svinger det. Du behøver altså ikke have hele dit hjemmenetværk til at køre over VPN, det er kun Boxee box der selv gør det. Du kan tage alle iPlayer kanalerne og også den de har i HD virker fint for mig (jeg har en 10 mbit forbindelse, HD kræver vist en 4-5 mbit). De har i øvrigt også server i USA og Danmark selvfølgelig. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |