|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
dejblow ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 27-December-2010 kl. 22:10 |
|
Går og overvejer hvad jeg skal købe enten boxee box eller popcorn, eller noget helt andet ?
Den skal primært bruges til at afspille film og musik, gå lidt på nettet osv. Den skal køre op mod en nas.
Lige nu har jeg en passiv kølet pc som jeg bruger som mediecenter, jeg er bare træt af vente tiden på at den starter op og bliver klar, og familien kan ikke overskue den, så det skal være nemt og hurtigt.
Jeg har set so ein ding afsnittet med boxee box, men fandt egentlig aldrig ud af hvad han syntes om den, først var han meget begejstret for den, men så alligevel ikke, og ender med at give den 3 stjerner ???
Sad i går og læste 41 sider her på recorders, om popcorn og den lyder også som et godt valg, og har også læst en del om boxee box her, men er stadig forvirret.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
|
||
![]() |
||
dejblow ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Er der seriøst ikke nogen der kan skrive hvad forskellen er på de to enheder ? Bare i grove træk.
Hvor hurtig starter de op fra helt slukket ? og hvad med fjernbetjeningen er den brugbar ?
|
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|
PCH C-200 havde jeg i 14 dage og solgte den igen , det var ikke mig , den slukker ikke , men går i dvale og det ville jeg ikke.
Der er dog en sluk knap bag på , men den tager langgggggggggggggg tid om at starte op , sikkert samme som Media center.
Så ville nok tage Boxee.
Tog selv en Tvix i stedet for : http://www.tvix.co.kr/ENG/products/HDSlimS1.aspx
The_Unforgiven Redigeret af The_Unforgiven - 30-December-2010 kl. 17:02 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvad er standby strømforbruget på din TviX hvis den starter på få sekunder? Alle disse media players er små computere med relativt langsomme CPUer. Ved opstart skal de indlæse en Linux kerne (eller andet OS f.eks. Windows CE), og forskellige devices som netkort og USB porte skal genkendes og initialiseres (netkortet skal også forhandle en IP adresse med DHCP serveren på dit LAN, eller endnu værre forbinde til et wifi AP og derefter forhandle med DHCP serveren). Redigeret af JesperLund - 30-December-2010 kl. 17:07 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
|
Boxee har det samme strømforbrug om du vælger at sætte den i standby eller når den idler, ingenting sparet - så rådet er helt i skoven på den baggrund. Boxee har et par dealbreakers for mig som boksen er pt, man skal bruge VPN services for at udnytte internet apps'ene, den skal gennemsøge alle mapper og hente info/billeder efter hver genstart også selvom de ligger lokalt i mappen. Men følger spændt med på sidelinien, forhåbentlig får de ordnet nogle af tingene - især det med at bruge lokal metadata/info/fanart. Tvix'en har jeg desværre ingen erfaringer med. Redigeret af M-P-A - 30-December-2010 kl. 17:24 |
||
![]() |
||
Oakie ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 273 |
![]() |
|
Hej
Jeg er gået den modsatte vej fra popcorn til at lave en htpc, køb en ssd disk til din pc og brug xmbc.. Det kan ikke være nemmere.
Min familie kan meget nemmere finde ud af htpc'en end a popcornen....
|
||
![]() |
||
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
|
Jeg lavede den omvendte, havde mange problemer med fjernbetjening og keyboard rækkevide samt kærestens manglende evne til at håndtere samme. Nu har jeg lavet 2 jukeboxe på min PCH, som starter når man browser ind på "film" eller "tegnefilm", det funker for både knægt og lillemor.
|
||
![]() |
||
donuts ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-September-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 26 |
![]() |
|
vil osse bygge en htpc hvis det var mig, mange mange mange flere muligheder
tag et kig på intel icore processeren
|
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|
Og det drejer sig ikke om strøm , men når jeg slukker så skal den sgu slukke ikke på standby , det vil jeg selv vælge.
Og billed kvalitet på PCH-200 på intern bluray var en anelse dårligere end min stationære Panasonic BD30 og det kan jeg ikke acceptere.
Og jeg har ikke netværk på min Tvix , så det bruger den jo ikke tid på under opstart.
The_Unforgiven
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
#The_Unforgiven
Hvorfor spurgte du ikke bare hvordan din PCH virkede dengang du havde den ;) PCH-C200: 1 enkelt kort tryk på slukknappen slukker for displayet alene, men lader resten af boxen være tændt så services som bittorent o.lign kan fortsætte. 1 længere tryk på 2-3 sek slukker boxen "helt" |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene. Jeg har et mediecenter som jeg selv har bygget, der ligger vista ultimate på og det er en krig om at starte op, ved godt at vista stinker, men windows 7 tager også lang tid at starte op, og det er for bøvlet at familien skal til at mounte drev inden de kan se film osv. Derfor vil jeg gerne have noget let tilgængeligt.
|
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Det var dog en besynderligt argument. Boxee Box giver dig i det mindste muligheden for at bruge amerikansk internet TV i modsætning til alle andre medie afspillere. Derudover er det langt fra alle disse apps der har behov for VPN delen.
Nej, det skal den ikke. Den henter som standard billederne hver gang, men dens index er bygget og ligger lokalt på et 1GB flash modul. Har man allerede coverart liggende med rette filnavn benytter den det istedet for at hente det online. Redigeret af hedberg - 30-December-2010 kl. 23:00 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |