Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
|
Sendt: 30-December-2010 kl. 23:21 |
dejblow skrev:
Jeg har set so ein ding afsnittet med boxee box, men fandt egentlig aldrig ud af hvad han syntes om den, først var han meget begejstret for den, men så alligevel ikke, og ender med at give den 3 stjerner ???
|
Bemærk at han gav den 2 karakterer. En for jeg mener det primært er online delen der trækker lidt ned en til offline folket der vælger at streame deres egne film fra NAS eller lign. Sidstnævnte fik 5 "piratflag" og ikke 3 stjerner.
|
 |
Derre
Bruger
Oprettet: 02-November-2009
Point: 85
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 00:00 |
Hvad med PS3? Den er lige blevet hacket 100% så forvent homebrew indenfor en måned og så er du kørende.
|
Stello Ai-500 | Audiovector S3 Avantgarde | Audiovector ZERO compression cables | Squeezebox Touch m. Panos PSU
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 05:34 |
Derre skrev:
Hvad med PS3? Den er lige blevet hacket 100% så forvent homebrew indenfor en måned og så er du kørende.
|
Kræver det ikke at man ikke opgraderer firmwaren mere eller har de også fået hacket nyeste firmware?
|
 |
Treated
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 07:46 |
PS3 er da ikke hacket 100%, nærmere 50%, du kan ikke opdatere den til nyere firmware end 3.41 hvis du gør det er det slut.
Redigeret af Treated - 31-December-2010 kl. 07:47
|
 |
Derre
Bruger
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 11:40 |
100% Det kom ud i forgårs de kan signe deres egen kode nu. Se 1. del af deres præsentation af hacket her: http://www.youtube.com/watch?v=HEFMAP0mTvY&feature=related
|
Stello Ai-500 | Audiovector S3 Avantgarde | Audiovector ZERO compression cables | Squeezebox Touch m. Panos PSU
|
 |
Treated
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 14:11 |
hmm okay, ja jeg prøvede at se den, men hvad det betyder og hvornår de så kommer med en update til deres flash usb venter jeg spændt på da.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 14:37 |
Derre skrev:
100% Det kom ud i forgårs de kan signe deres egen kode nu. Se 1. del af deres præsentation af hacket her: http://www.youtube.com/watch?v=HEFMAP0mTvY&feature=related
|
Fantastisk!! Dette var en del af "sikkerheden" i PS3 int getRandomNumber() {
return(4);
}
Der er vist nogen hos Sony som ikke kommer til at fejre nytårsaften..
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 14:56 |
Interessant udvikling vedr. PS3. Ville være ironisk hvis PS3 kunne blive den nye standard platform som XBMC mangler
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 14:57 |
Treated skrev:
hmm okay, ja jeg prøvede at se den, men hvad det betyder og hvornår de så kommer med en update til deres flash usb venter jeg spændt på da. |
Som jeg forstår deres præsentation vil USB ikke være nødvendigt mere (til homebrew), da de kan signere executables, så PS3'en ikke kan se forskel på et originalt og et hjemmelavet program.
|
 |
Derre
Bruger
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 16:23 |
Præcis. Det hele kan klares over Ethernet, så bliver det fandme ikke nemmere. Deres "epic fail" bestod i at de havde brugt en konstant i stedet for et tilfældigt nummer i deres key. En af hjørnestenene i kryptografi, virkelig virkelig dumt af Sony, men fedt for os
|
|
 |
M-P-A
Super bruger
Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 16:24 |
hedberg skrev:
Nej, det skal den ikke. Den henter som standard billederne hver gang, men dens index er bygget og ligger lokalt på et 1GB flash modul. Har man allerede coverart liggende med rette filnavn benytter den det istedet for at hente det online.
|
Okay det lyder smartere, syntes bare ikke at det bliver nævnt nogen steder og folk klager en del over det via boxee's forum. Har kun prøvet boxee på pc'en og det var ikke vildt overbevisende, mine film er navngivet korrekt med korrekt tittel samt årstal, der er coverart i samtlige mapper (folder.jpg - filmnavn.nfo - filmnavn.fanart.jpg - filmnavn-fanart.jpg filmnavn.jpg poster.jpg) og alligevel var der 15-20% af filmene der ikke var korrekte.
Musikdelen var heller ikke wow'agtigt, dens måde at sortere på er rodet og besværligt at navigere sig rundt i, feks kunne man ikke starte en sang og gå på opdagelse efter næste sang uden den stoppede, søge funktionen var heller ikke noget at juble over - alle artister skal være 100% korrekt navngivet ellers no-go, en simpel titel søgning går heller ikke.
Ros skal boksen da have for mine tv-serier, det var imponerende at se den nappe ca 20 serier og få lavet flot katalog uden fejl.
Og det med apps, twitter og facebook samt inet browsning ,er ikke de store deal breakers for mig, da jeg ikke ville benytte mig af dem, syntes bare at når de ting er integreret så skal de virke uden ninjapirat tricks.
|
 |
hedberg
Guld medlem
|
Sendt: 31-December-2010 kl. 16:51 |
M-P-A skrev:
Okay det lyder smartere, syntes bare ikke at det bliver nævnt nogen steder og folk klager en del over det via boxee's forum. |
Det bliver nævnt flere steder. Med Google tog det 5 sekunder at finde og lidt almindelig tankevirksomhed hos ejerne af boksen kunne også være ønsket. Hvis den ikke gemte nogle meta data lokalt ville den glemme de manuelle indstillinger for film folk har foretaget - og det gør den ikke.
M-P-A skrev:
Har kun prøvet boxee på pc'en og det var ikke vildt overbevisende, mine film er navngivet korrekt med korrekt tittel samt årstal, der er coverart i samtlige mapper (folder.jpg - filmnavn.nfo - filmnavn.fanart.jpg - filmnavn-fanart.jpg filmnavn.jpg poster.jpg) og alligevel var der 15-20% af filmene der ikke var korrekte. |
Min nåede ca. 90% og det er primært enten dårligt navngivne eller udenlandske film (ala. alt ikke amerikansk) der går galt. Dem der er tilbage er sådan nogle hvor der er mange i en serie - tænk Shrek 1, 2, 3, 4 hvor den nogle gange skal have lidt hjælp.
Det er dokumenteret at den kun bruger folder.jpg. De andre filer bruger den ikke til noget.
M-P-A skrev:
Musikdelen var heller ikke wow'agtigt, dens måde at sortere på er rodet og besværligt at navigere sig rundt i, feks kunne man ikke starte en sang og gå på opdagelse efter næste sang uden den stoppede, søge funktionen var heller ikke noget at juble over - alle artister skal være 100% korrekt navngivet ellers no-go, en simpel titel søgning går heller ikke. |
Jeg bruger den ikke rigtigt til musik. Prøvet den et par sekunder. Gider ikke have TV'et tændt for at høre musik. Skal den bruges til musik skal der være en fjernbetjening med display (til covers). Forhåbenligt kommer der en Android app som eventuelt kunne dette.
M-P-A skrev:
Og det med apps, twitter og facebook samt inet browsning ,er ikke de store deal breakers for mig, da jeg ikke ville benytte mig af dem, syntes bare at når de ting er integreret så skal de virke uden ninjapirat tricks. |
Twitter, Facebook virker fint uden "ninjapirat" tricks. Det er en option i Boxee Box's indstillinger hvor man kan bede om at fjerne apps som ikke virker i ens landekode.
Alternativet er at de ikke skulle understøtte nogle leverandører der har lande begrænsninger. Dette ville f.eks betyde at DR ikke kunne få en app. Jeg foretrækker at alle apps er tilgængelige og tricks som VPN er mulige direkte i boksen.
|
 |