|
|
|
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Emne: Boxee er kommet i en Windows udgaveSendt: 26-Juni-2009 kl. 00:22 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
gensplejs
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 08:42 |
|
Der står så.
"ja praktisk talt alt multimedia kan afspilles." WTF den kan ikke afspille BlueRay den kan ikke afspille HD- DVD :-) Det er ikke multi media eller va? Så vidt jeg kan se står der ikke noget om at se live tv eller optage tv så kan man så overhovedet kalde det et media center? Jeg forstår ikke hvad der gør den så speciel at den skal fremhæves? |
|
![]() |
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 10:22 |
|
Altid godt med konkurrence på markedet. Det inspirerer (forhåbentlgit) de andre programmer til at blive endnu bedre. Har ikke testet det endnu. Umiddelbart virker det som en anden - mere social - indgang til MedieCenter oplevelsen. Det er meningen at man skal kunne dele de ting man ser, med sine venner nemt og hurtigt. Umiddelbart en spændende tankegang, som jo nok også bare var et spørgsmål om tid i disse Facebook-tider. Nok ikke noget jeg ville benytte mig så meget af, da det jo kræver en hel bunke venner der bruger servicen, for at det bliver rigtigt sjovt. Udover det mangler jeg også stærkt muligheden for LiveTV som er en af hovedårsagerne til vores HTPC. Men de siger jo det er Open Source og alle kan lave plugins, så det er vel bare et spørgsmål om tid før der kommer plugins der gør at Boxee kan interface med en eller anden form for TV-tuner (enten direkte eller via andre programmer som DVB-Viewer eller MediaPortal TV-server). Men indtil det sker, så er Boxee no-go for mig. Men skal nok lige ahve det testet alligevel... |
|
![]() |
|
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 11:00 |
|
Jeg har lige installeret den. Måtte lige slå den ene skærm fra på mit setup da de begge flimrede ret meget (som XBMC til Windows også gør).
Nå, men efter installation må jeg skuffet konstatere at den kun kan afspille lyd, video og indhold fra lyd/video-filer fra internettet (f.eks. YouTube). Der er altså hverken TV-del eller mulighed for BD-afspilning. Jeg ville påstå at du får et bedre system ved at vælge XBMC (som Boxee åbenbart er baseret på) eller MediaPortal (som kan afspille BD via plugin). Måske ville en AppleTV boks endda være bedre, eller en tredje løsning kunne være en standalone medieafspiller, evt. med DVD. |
|
![]() |
|
jonaskp
Guld medlem
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 11:40 |
|
Pilehave: Betyder det at man ikke kan afspille lokale Mediefiler, som .avi, .mkv, .TS, DVD-rips osv? I intro-videon nævner de da ellers at Boxee "scanner ens medie-mappe" og henter info fra nettet. Kan det skyldes at de formater du har liggende bare ikke er understøttet? Ingen DVD/blu-ray support og ingen support for LiveTV lyder dog som en voldsom Showstopper... |
|
![]() |
|
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 12:51 |
|
Ah, nej, det kan det såmænd godt, det jeg mente var at UDOVER det kan det ikke så meget andet end at afspille mere video og mere lyd fra nettet :)
Hvis man tilføjer kilder inde i programmet finder den de filer du har liggende. |
|
![]() |
|
Brown Ghost
Bruger
Oprettet: 07-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Sendt: 27-Juni-2009 kl. 12:15 |
|
Det bedste mediacenter er Media Portal...
http://www.team-mediaportal.com med skinn: Streamed MP http://code.google.com/p/streamedmp/ det har de 2 plugins der skal til. Moving pitures My Tvseries |
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 27-Juni-2009 kl. 16:40 |
Hvad f...har det med noget at gøre? |
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 27-Juni-2009 kl. 23:59 |
|
Tror bare han ser brune skygger, så er det svært at være objektiv
|
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
gensplejs
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
Sendt: 28-Juni-2009 kl. 05:16 |
|
Jeg tror nærmere "Brown Ghost" ser spøgelser :-)
|
|
![]() |
|
jonaskp
Guld medlem
Sendt: 28-Juni-2009 kl. 12:56 |
Det er nok ikke det helt rigtige emne at tage den diskussion i, og der er desuden også langt flere facetter end bare at sige: "Det er det bedste!!". PS: Når du nu er så fantastisk glad for det (ligesom jeg), så stav det i det mindste rigtigt: MediaPortal! |
|
![]() |
|
diazz
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 17:26 |
|
Er jeg den eneste der ikke kan signe up til det fis?
Spørgsmål. Are you human? og der er bare et stort hvidt felt.... Flot |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |