recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee på bærbar. Fylder ikke hele skærmen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxee på bærbar. Fylder ikke hele skærmen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hot_fifty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee på bærbar. Fylder ikke hele skærmen
    Sendt: 19-Januar-2012 kl. 01:11
Hej

Har netop solgt min popcorn c200 da den var for dyr til mit behov og brugte den stortset aldrig.

Nu er jeg ved at få noget HTPC software til at køre på min bærbar og synes godt om Boxee´s software. Den afspiller fint alt det jeg smider efter den, men når filmen afspiller fylder den ikke hele skærmen. specielt i højre og venstre side, altså ikke bund og top.
Men zoomer jeg eller vælger original størrelse så mangler der noget af underteksterne.
Køre 1920x1080 60Hz på begge, altså både bærbar og TV.

Nogle der har samme problem eller ved hvad jeg kan gøre.

Måske jeg bare kan bruge XBMC?
Har også lejet med MediaPortal men synes det er for avanceret.

Ps når jeg er menuen i Boxee som fylder den fint hele billeder.

Køre 16:9 både på bærbar og over på TV, og problemet er både på bærbar og på tv skærmen.

Redigeret af hot_fifty - 19-Januar-2012 kl. 01:14
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 11:04

Har du været indet i Grafikkort indstillingerne og tilpasse billedet til den externe skærm (TVet).?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 11:15
ja. billedet passer, det kun når jeg afspiller film i Boxee softwaren. Selve menuen er også helt ud til kanterne. Så tror det er noget i software, men har prøvet alle resolutions og zoom, scale osv.
hmm. Har også kigget i mine gfx indstillinger, er som de skal være vil jeg mene
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:03
prøver lige XBMC og se om der er samme problem
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:31
i XBMC virker det perfekt. men kan meget bedre lide den måde det sat op i Boxee med covers osv. Prøver lige at lege med XBMC
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:08
men i Boxee programmet virker trailere osv fint i fullscreen, det når jeg bruger min egen filmsamling at den ikke laver fullscreen. det 720p 1080p osv.. Hmm synes det underligt
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:25
altså trailere køre fint i Fullscreen, det er mkv filer, iso filer osv. der ikke scaler fuldt op?

Nogle der kender til det problem? har ikke problemet i XBMC eller MP, men er mere til Boxee´s enkelthed og udseende.

Der åbenbart mange der har problemet. prøver en ældre version

Redigeret af hot_fifty - 19-Januar-2012 kl. 16:05
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hot_fifty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 16:46
det var den nye version 1,5 der havde bugs. 0,9 køre upåklageligt.

Over and out:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu